באה לבקר במאורת הנמר: יאנה לב, טרהזון

27/08/2023 12:37
יאנה לב, מייסדת משותפת וסמנכ"לית המכירות והפיתוח העסקי בטרהזון.

בעקבות האירועים החוזרים של פריצות למאגרי מידע, העלייה החדה בפגיעות וירוס כופר בארגונים וחברות, דוגמת בבית החולים מעייני הישועה, ביטוח שירביט, בית החולים הלל יפה ועוד, אירחתי במאורת הנמר את יאנה לב, מייסדת משותפת וסמנכ"לית המכירות והפיתוח העסקי של חברת טרהזון (TERRAZONE).

לב סיפרה על החברה, ולדבריה טרהזון היא בית תוכנה ואבטחת מידע עם תובנה ממוקדת וטכנולוגיות מיוחדות המתאימות במיוחד לענפים הדורשים אבטחת מידע ברמה גבוהה מאוד, בהם המגזר הביטחוני, משרדי ממשלה ורשויות מקומיות, חברות ביטוח ופיננסים, בתי חולים ומגזר הבריאות ועוד. מייסדי החברה הם מומחי אבטחת סייבר, טכנולוגיה וענן בעלי ניסיון בינלאומי עשיר, אשר הציבו בפניה שליחות מאתגרת: לאפשר לארגונים אלו לאבטח נתונים רגישים על גבי רשתות מבוזרות ובענן ולמנוע התקפות פוטנציאליות, שעלולות להביא להשבתה מיידית של פעילות, להפסד משמעותי של הכנסות, לחשיפת מידע קריטי של הארגון ולקוחותיו ולפגיעה קריטית במוניטין של הארגון ובאמינותו.

ארגונים בוחרים לעבור לתשתיות בענן במטרה לחסוך במהלך זה מיליארדי דולרים בשנה, אומרת לב, אך עם המעבר לענן, מסיבות רגולטוריות, הם נתקלים בקושי בהנגשת מידע המסווג כרגיש למשתמשים השונים, כדוגמת פרטים אישיים, מידע רפואי ועוד. התוצאה היא, שהמעבר לסביבת ענן מוגבל ולמעשה מיושם חלקית ומשיג תוצאה של חיסכון כלכלי חלקי, ולצד זה – ניהול הרשת של ארגונים אלו הופך להיות מורכב יותר.

לב מציינת כדוגמה את פרויקט נימבוס – פרויקט הענן הענק של הממשלה, המהווה עוגן מרכזי ונועד לתת מענה מקיף ומעמיק לאספקת שירותי ענן ציבורי למשרדי הממשלה, למערכת הביטחון ולגופים ציבוריים נוספים. תשתיות הענן שעל בסיסן הוקם פרויקט נימבוס מביאות ברכה בזכות שיפור תהליכי עבודה, האצת תהליכי דיגיטציה ואופטימיזציה של ניהול כלל הנכסים בתחום הטכנולוגי, אך עם זאת, פרויקט נימבוס לא פותר סוגיה מורכבת וכואבת – איך תשתיות נימבוס מאפשרות למשתמשים גישה למידע רגיש ברמת אבטחת מידע גבוהה מבלי לחשוש שהמידע יגיע לידיים הלא נכונות?

באופן דומה, מציינת לב, גם איומי וירוס כופר הולכים ונהיים יותר ויותר משמעותיים, כשרק בישראל נרשמות מדי חודש 450 אלף מתקפות של וירוס כופר. ארגונים שהמידע שלהם רגיש במיוחד, כמו גופי ממשלה, גופים ביטחוניים, חברות ביטוח ובתי חולים חשופים הרבה יותר: ארגונים אלו נדרשים, באופן טבעי, לשמור על רציפות תפקודית 7X24, ומצד שני – הם מטרה מועדפת לניסיונות תקיפה מכיוון שהמידע הרגיש שלהם מאוד מבוקש וסחיר, ועל כל מידע ורשומה שלהם משלמים סכומים גבוהים מאוד. ככל שעובר הזמן מרגע ההתקפה, המידע הולך ומתפזר, נסחר ונחשף יותר ויותר, כך שהפגיעה בלקוחות מחמירה, הנזק לחוסן של הארגון גדל והמוניטין שלו נרמסים.

"כאן נכנסת לתמונה טרהזון", מספרת לב. "בין שאר הפתרונות הייחודיים שאנו מציעים, הפטנט הרשום שלנו מאפשר לכל ארגון להעביר את התשתיות שלו לענן, ובה בעת להמשיך לשמור על המידע הרגיש בצורה היברידית בצד הארגון. כלומר, בעזרת הטכנולוגיה שלנו אנו מאפשרים לכל ארגון ליהנות מהאפשרות של מעבר באופן מלא לסביבת לענן, מה שיכול לחסוך מאות ואלפי דולרים בצד התשתיות ובכוח האדם, ויחד עם זאת, המידע שלו שמור ומאובטח ברמה גבוהה. זה מאפשר למנהלי אבטחת מידע בארגונים אלו להיות רגועים בזכות הידיעה, שהמידע והרשת שלהם מוגנים ומאובטחים, והארגון שלהם עומד גם בדרישות רגולציה מחמירות".

החברה מציעה פלטפורמה חדשנית בשם true-Pass, ובסל מוצריה היא מחזיקה יותר משבעה פתרונות, המאפשרים הגנות קצה על אפליקציות בענן. פלטפורמה זו מעמידה יתרונות רבים ללקוח: הגנה ותיקון חולשות של פרוטוקולים נפוצים לשיתוף קבצים ובניית מערך שיתוף קבצים סלקטיבי, אימות משתמשים משודרג, ניהול זהויות חכם, בקרת גישה מתקדמת והגנה מונעת. כל אלו מגיעים בפלטפורמה קלה להתקנה ולהטמעה שאינה דורשת שינוי במערכת הקיימת אצל הלקוח, אשר עובדת באינטגרציה חלקה עם ריבוי ספקים של כניסה יחידה (SSO) ומערכות ניהול זהות וגישה (IDP).

בזכות הפתרונות הייחודיים שמעמידה טרהזון ללקוחותיה, החברה זוכה לאמון רב מצד ארגונים מובילים בתחומם, הן בישראל והן בחו"ל, אשר אופי פעילותם, המידע הרגיש שמאוחסן אצלם והרגולציה שהם מחויבים לה דורשים מהם רמת אבטחת מידע גבוהה יותר. עם לקוחות החברה נמנים משרדי ממשלה, גופים ביטחוניים, חברות ביטוח וחברות פיננסיות, בתי חולים וחברות מהמגזר הרפואי ועוד.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רקפת צ.

    שיהיה בהצלחה, חבר'ה צעירים ומרשימים, שמעתי דברים נחמדים מלקוחות. אולי בעתיד גם אנחנו נבחן את הפתרונות שלהם.

אירועים קרובים