באו לבקר במאורת הנמר: רונן צוקרשטיין ולואיזה טנברוסו, MAROON'Z

05/07/2022 15:28
רונן צוקרשטיין, מייסד ומנכ"ל, ולואיזה טנברוסו, שותפה בחברת MAROONZ.

השבוע באו לבקר במאורת הנמר שניים – הישראלי השורשי רונן צוקרשטיין, המייסד והמנכ"ל של חברת MAROON'Z, והפיליפינית-ישראלית, לואיזה טנברוסו, שותפתו לחיים, ליוזמה ולחברה.

שניהם סיפרו בהתלהבות על שירות חדיש של אספקת עובדים מיומנים מהפיליפינים לתעשיית ההיי-טק בישראל, עליו הם מרחיבים גם באתר החברה, mzags.com.

אבל ראשית הם התחילו בסיפור האישי שלהם. "נפגשנו לפני שלוש שנים, ומאז אנחנו זוג. במהלך הזמן הבנו שאנחנו צוות מצוין, עם חזון ושאיפות. ללואיזה היה חזון לעזור לנשים מאוכלוסיות חלשות. המיזם לא פרץ בגלל עלויות לוגיסטיות גבוהות מאד בתקופת הקורונה. הניסיון המשותף שלנו בעולם העבודה הביא את הרעיון הבא והוא להקים BPO, הראשון מסוגו בישראל", סיפר צוקרשטיין.

"התחלנו בפעילות ב-2022, יש לנו כעשרה לקוחות, חברה ביטחונית (שנשארת עלומה) וחברות הזנק. החזון שלנו הוא לבנות חברה שמעבר לצדדים העסקיים תביא גם תועלות חברתיות, ולכן הקמנו חברה בפיליפינים, כדי שהעובדים שלנו יזכו בכל ההטבות הסוציאליות", המשיכו והרחיבו השניים.

"אנו רואים אותם כעובדים לטווח ארוך ולא כפרילנסרים", אמרו צורשטיין וטנברוסו. "כך הלקוחות יקבלו עובדים מסורים יותר", הסבירו.

"אנחנו חברה גלובלית עם מרכז בישראל דובר עברית/פיליפינית ופיתוח עסקי ומכירות, ומרכז בפיליפינים האחראי על התפעול. לחברה משרדים בפיליפינים. יש לנו קשרים עם הממשל הפיליפיני, לפני שבועיים חתמנו על מסמך עסקי עם שר המסחר בממשלה הפיליפינית, ויש לנו קשרים גם עם השגרירות הפיליפינית בישראל".

למדתי משיחתנו גם כמה נתונים חשובים על פיליפינים בהקשר לפועלה של MAROON'Z. למשל שבמדינה יש 110 מיליון תושבים שגילם הממוצע 25 שנה. לצעירים אוריינטציה טכנולוגית. כל שנה מסיימים 800,000 בוגרים את האוניברסיטאות – מאגר אדיר שרק יגדל. מתוכם כ-10%במקצועות טכנולוגיים, הנדסה ומדעי המחשב.

כיום, הפיליפינים והודו הן שתי מעצמות ה-BPO הגדולות בעולם. בפיליפינים הצמיחה ב-BPO היא המהירה בעולם. הפיליפינים יודעים לעבוד מול מדינות/חברות זרות. מדד לכך הוא דירוגם כראשונים ברמת האנגלית בעולם ב-Business English Index.

מועמדים מתאימים בעלויות אופטימליות

שני אורחי סיפרו לי כי בתרבות הפיליפינית העובדים הם נעימים, שירותיים, ומתבטאים באנגלית באופן מובן. הם יכולים לעבוד בזמני עבודה של ישראל או בכל TIME ZONE רצוי.

"מניסיוננו", סיפרו לי השניים, "לקוחות שהתנסו איתנו מיד רוצים עוד פיליפינים. כח האדם הפיליפיני המיומן זול בכ-50% מעלות עובד בארץ. ויש לרבים מהם ניסיון של 12 שנה".

"המלחמה באוקראינה מלמדת שצריך לגוון במקורות האספקה", אמר צוקרשטיין.

"אנו ב-MAROON'Z פועלים כחברת בוטיק, כארגון זריז ויעיל. התקשורת עם לקוחותינו פשוטה כי אנחנו ממוקמים בארץ. אנחנו מעבירים את המועמדים הפיליפיניים תהליכי מיון קפדניים מקצועיים ואישיותיים, רק מועמדים שמתאימים לפחות ב-90% עוברים ללקוח. ממליצים ללקוח לבצע מבחני מיון בנוסף לראיונות. אנחנו מלווים את כל התהליך כולל עזרה ללקוח", המשיכו וסיפרו.

לדבריהם, "הלקוחות הראשונים נתנו לנו משרות בעייתיות, ולא האמינו כשמצאנו מועמדים מתאימים בעלויות אופטימליות. אנו מעסיקים יועץ שמתמחה ב-outsourcing ו-offshore businesses, וכן בשיטות עבודה בהיי-טק".

"בנוסף לטכנולוגיה אנחנו מתעסקים גם במוקדי שירות ומכירות", אמרו אורחי. "עבורנו ישראל היא Beta site וברבעון הראשון של 23' אנחנו מתכוונים להיכנס לשתי טריטוריות נוספות. באירופה אנחנו בוחנים את השוק האנגלי או הגרמני ובארה"ב ההזדמנות נוצרה לאחר שחברות אמריקניות הטילו איסור על עבודה ברוסיה ואוקראינה. אנחנו בתהליך בדיקה מול לקוחות שכבר פנו אלינו", סיימו וסיפרו לי היזמים שמאחורי MAROON'Z.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים