מינוי בכיר נוסף בבנק הפועלים: ד"ר רונן יוכפז יכהן כמנהל אגף תשתיות

ד"ר יוכפז יחליף את עופר לוינגר, שפרש ● מדובר בהמשך לשורה של מינויים בתחום הטכנולוגיה שביצע הבנק בתחילת השנה ● האתגר המרכזי שלו יהיה המעבר לענן

ד"ר רונן יוכפז, מנהל אגף הפיתוח בחטיבת המחשוב והטכנולוגיה של בנק הפועלים

נמשך סבב המינויים של בכירים בבנק הפועלים: ד"ר רונן יוכפז מונה לתפקיד מנהל אגף התשתיות של הבנק. הוא יחליף את עופר לוינגר, שפרש בתחילת פברואר השנה, לאחר חמש שנים בתפקיד. מנכ"ל הבנק, ציון קינן, אישר את המינוי.

ד"ר יוכפז הצטרף לבנק הפועלים לפני כשנה וחצי ושימש כמנהל מערך המידע באגף הפיתוח, שאחראי על פיתוח מערכות הבנק. במסגרת התפקיד הוא הוביל שורה של תהליכים משמעותיים, הכוללים כניסה לעולם ה-Big Data, פיתוח קונספט השותפויות בעולם הבנקאות הפתוחה (Open API), תוך הקניית ידע וכלים מתקדמים, ויצירת תרבות המעודדת חדשנות ומהירות מימוש תוצרים (TTM). טרם מונה לו מחליף בתפקיד זה.

לפני שהצטרף יוכפז לבנק הפועלים הוא היה בשני סטארט-אפים – וינושיין ו-VNT, שמהשותפות בו פרש זמן קצר לפני שעבר לבנק. ב-וינושיין היה שותף גם אבי כוכבא, כיום מנהל החדשנות של הבנק.

יוכפז הוא סא"ל (מיל'), בוגר ממר"ם. הוא שירת בצה"ל 17 שנים, שם צבר ניסיון רב בעולם התשתיות, פיתוח מערכות השליטה והבקרה לעולם המבוזר, וניהול פרויקטי תוכנה מורכבים. כעת הוא חוזר לתחום זה.

הוא בן 42, נשוי + 3, מתגורר בתל אביב ובעל תואר ראשון במדעי המחשב ופסיכולוגיה, מאסטר במנהל עסקים ודוקטורט בתחום מחשוב הענן, במסגרת לימודי מערכות מידע באוניברסיטת בר אילן. יוכפז משמש גם כמרצה בכיר בבית הספר לכלכלה וניהול במכללה האקדמית תל אביב-יפו.

האתגר המרכזי: המעבר לענן

אגף התשתיות של בנק הפועלים מונה כיום כ-250 איש. האתגר המרכזי שיעמוד בפני יוכפז הוא המעבר לענן, כחלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית של הבנק. זהו תהליך שהפועלים החל ביישומו לאחר שבחן אותו משך זמן רב. התשתיות הן גורם קריטי במעבר לענן.

יוכפז ידווח למנמ"רית הבנק, אתי בן זאב, ויעבוד בצורה צמודה למדי גם עם אבי כוכבא, המנהל כיום את תחום החדשנות ולפני כן שימש כמנמ"ר.

מאז תחילת השנה נערכו מספר סבבי מינויים באגף הטכנולוגיה של בנק הפועלים, כחלק מהמעבר לעידן הדיגיטלי. בינואר השנה מונה אבי כוכבא להקים את תחום החדשנות בבנק ולתפקיד המנמ"רית מונתה אתי בן זאב.

כמו כן, בתחילת השנה הודיע הבנק על מינויו של אריק פינטו כמנהל התפעולי הראשי. מדובר בתפקיד חדש, שכולל גם את ניהול חטיבת האסטרטגיה, שעד אז הייתה תחת ניהולו של ד"ר רון וקסלר, כיום מנכ"ל ישראכרט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים