עו"ד שלמה פילבר מונה למנכ"ל משרד התקשורת

מינויו אושר היום (א') על ידי הממשלה ● פילבר יהיה צומת מרכזי בהחלטות חשובות לעתיד שוק התקשורת בישראל, בהן ההחלטה על רפורמת השוק הסיטונאי

הממשלה אישרה היום (א') את מינויו של עו"ד שלמה (מומו) פילבר לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. מינויו של פילבר מגיע לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, המשמש גם כשר התקשורת, פיטר את המנכ"ל הקודם, אבי ברגר. פילבר יחליף את מימון שמילה, שכיהן כמנכ"ל זמני.

פילבר שימש כראש המטה של נתניהו בין השנים 2001 ל-2003. מוקדם יותר הוא פרסם בעיתון נקודה כתבה ובה תיאוריית קשר באשר לנסיבות הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, אם כי לדבריו הוא כתב אותה בשמו של העיתונאי אורי אליצור. הוא אף כיהן בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים כסגן יו"ר ולאחר מכן כמנכ"ל מועצת יש"ע, ובין 2003 ל-2009 שימש כמזכיר הדירקטוריון ומנהל הנכסים והפיתוח העסקי של רכבת ישראל. כמו כן, שימש במהלך השנים יועץ לראשי ערים ולגופים במגזר המוניציפאלי.

בתפקידו החדש ישתתף פילבר בקבלת החלטות חשובות בנוגע לעתיד התקשורת בישראל – ערוץ 10, פיצול ערוץ 2 והאם ואיך להמשיך ברפורמת השוק הסיטונאי. על פי הערכות, פיטוריו של ברגר נעשו על רקע להיטותו לקדם את הרפורמה, אותה הגה יחד עם שר התקשורת הקודם, גלעד ארדן. אחת ממטרות התוכנית היא לפרק את הדואופול של בזק ו-HOT בתחום תשתיות התקשורת. עם זאת, יצוין כי נתניהו הודיע לאחר הפיטורים כי הוא תומך "חד משמעית" ברפורמה.

בימים הקרובים יחל המנכ"ל החדש בסבב פגישות עם הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, במטרה ללמוד את הנושאים העומדים על סדר יומו של משרד התקשורת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ירון

    יום שחור לעולם התקשורת. מינוי פוליטרוק חסר ידע בסיסי בתחום שעוד אמור לשבת בצומת קבלת החלטות. לקחו מנכ"ל מוצלח... בעטו אותו הצידה בכדי שחלילה הידע המקצועי שלו לא יפריע להיטיב עם אלו שחפצים ביקרם.

אירועים קרובים