באו לבקר במאורת הנמר: קטרין מאהר, דוברת ויקימדיה העולמית, ומיכל לסטר, מנכ"לית הקרן בישראל

באו לבקר במאורת הנמר - מימין: מיכל לסטר, מנכ"לית ויקימדיה ישראל, וקטרין מאהר, דוברת הקרן העולמית

הנמר זכה באחרונה לביקור מעניין במיוחד של שתיים שנמצאות בצמרת אחד מגופי הידע הרחבים והמעשירים ביותר בעולם – קרן ויקימדיה (Wikimedia), שמפעילה את האנציקלופדיה החופשית ויקיפדיה (Wikipedia). האורחות שהגיעו לביקור במאורה הן קטרין מאהר, דוברת הקרן העולמית, ומיכל לסטר, מנכ"לית ויקימדיה ישראל.

מאהר הגיעה לארץ מסן פרנסיסקו לכבוד כנס אקדמיית ויקיפדיה, שנערך זו השנה השביעית. האנציקלופדיה החופשית נוסדה בשנת 2000. בהתחלה היא נקראה נופדיה (Nopedia), אבל מהר מאוד הוחלף השם לזה הנוכחי. מאז החלה אט אט כובשת חלק נכבד ממקומן של האנציקלופדיות המודפסות. עם ויקיפדיה, חלק גדול מאוד מהידע הקיים בעולם זמין אונליין וקל ונוח מאוד לגשת אליו. כמה לחיצות כפתור ובפני הגולש יש עולם ומלואו. כדי להבין את הגודל והעושר של מקור הידע הזה, יש כיום בוויקיפדיה העברית, על פי הנתונים באתר, 173,162 ערכים – נתון טוב בדרך לרבע מיליון הערכים, שהוא מספר הערכים שהציבו בוויקיפדיה כיעד לכל שפה ושפה בה מתפרסמת האנציקלופדיה.

לסטר ומאהר שמחו לחלוק עם הנמר – שגם עליו יש ערך בוויקיפדיה – שבאביב 2016 ייערך בישראל ההאקתון הבינלאומי של ויקימדיה. מתכנתים מכל העולם יגיעו לישראל על מנת לשפר את האנציקלופדיה המקוונת ולחזק את התשתית שלה. בדרך הם יוכלו לעמוד על החדשנות ועושר הידע של אומת הסטארט-אפ ואנשיה.

אנשים ומחשבים יצטרפו לשמחה וייקחו חלק בחגיגה.

באו לבקר במאורת הנמר - מימין: מיכל לסטר, מנכ"לית ויקימדיה ישראל, וקטרין מאהר, דוברת הקרן העולמית

באו לבקר במאורת הנמר – מימין: מיכל לסטר, מנכ"לית ויקימדיה ישראל, וקטרין מאהר, דוברת הקרן העולמית

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים