הסטארט-אפ היומי: סנסומטיקס – ביטוח בטוח יותר

לחברות ביטוח הרכב היה יכול להיות קל הרבה יותר להציע לרובנו מחירים אטרקטיביים, לו היו עומדים לרשותם יותר פרטים על אופי הנהיגה שלנו ● זו הנחת היסוד של חברת הסטארט-אפ הישראלית סנסומטיקס, שמציעה פתרון מעקב וניתוח וכבר פועלת עם חברות ביטוח בארה"ב ● ההשקה בישראל - בקרוב

28/06/2009 15:52

חברות ביטוח הרכב בכל רחבי העולם מחפשות כל הזמן מודלים חדשים להציע ללקוחותיהן, כאשר מרביתם נשענים על תמחור יצירתי של הפוליסה עבור כל לקוח. כל חברת ביטוח חייבת להראות לרוכש הפוליסה הפוטנציאלי שדווקא אצלה הוא יקבל את התנאים המתאימים לו ביותר ובמחיר הזול ביותר. כדי לעשות את זה, ולבנות את החבילה שתכה את ההצעות של חברות הביטוח המתחרות, צריכה חברת הביטוח את מקסימום הפרטים על הרגלי הנהיגה של כל לקוח. אם תדע חברת הביטוח, למשל, כמה ק"מ נוסע המבוטח מדי חודש, עד כמה הוא זהיר בנהיגתו ובאיזה סוגי כביש ומזג אוויר הוא נוסע בדרך כלל – היא תדע כיצד לסווג אותו ולהציע לו פוליסה זולה או יקרה בהתאם.

חברת הסטארט-אפ הישראלית סנסומטיקס (Sensomatix), שנוסדה על ידי אסף תמיר ועידו טופז – המכהן כמנכ"ל החברה, ומעסיקה כ-20 עובדים במשרדיה ברמת-גן, מתמחה בפיתוח מערכות לניתוח נהיגה פרטניות עבור כל נהג ובנייה של פוליסות "ביטוח על פי שימוש" עבור חברות הביטוח – פוליסות הנתפרות במיוחד עבור כל נהג. זהו תחום שהולך ומתפתח ברחבי העולם ונקרא Usage based insurance. "ברכבים מודרניים יש המון מערכות שאוספות מידע אודות הנהיגה ויכולות לשדר אותו החוצה", מסביר טופז. "החל ממערכות דוגמת פוינטר או איתורן, מערכות ניווט לוויני והמון סנסורים ייעודים שזמינים היום כדי לאסוף נתונים על אופי הנהיגה של כל נהג. אנחנו עובדים הרבה בארצות הברית עם מערכות אלקטרוניות של ג'נרל אלקטריק ששולחות את כל הנתונים הרלוונטיים אל השרתים שלנו. שם הם מעובדים ומספקים תמונה מעודכנת על איכות הנהיגה של כל נהג".

לדבריו, "היתרון הגדול של השירות שלנו הוא בעצם היכולת לזהות את הנהג האחד שהוא מסוכן יחסית לתשעה נהגים נורמטיביים אחרים, לעבד את המידע ולהעביר אותו בתצורת אפליקטיבית לחברת הביטוח ולמנהל צי הרכב בארגון. בזכות היכולת שלנו לאתר את אותו נהג מסוכן, אפשר להוזיל בצורה מאוד משמעותית את פוליסות הביטוח של כל שאר המבוטחים – פרמטר שמאוד חשוב כאשר מוכרים פוליסות ביטוח עבור קהל של צעירים בארה"ב, למשל, שם עולה הביטוח השנתי כמחצית ממחיר האוטו".

טופז אף טוען, כי מערכות המעקב והניתוח של סנסומטיקס התגלו כמסייעות בחיסכון בדלק עבור ציי רכב ארגוניים ואף גורמות לנהגים, שמודים למעקב אחריהם, לנהוג בצורה בטיחותית יותר.

סנסומטיקס, שלא גייסה השקעה מקרנות הון הסיכון, והעדיפה להישען על שורה של יזמים מוכרים דוגמת יאיר שמיר (התעשייה האווירית), אוהד פינקלשטיין (ונרוק), יובל שחר (פי קיוב), אבי דומושבסקי (בטרי ונצ'רס) ורוב גריי (דויטשה בנק), הפעילה מאמצים רבים לחדור לשוק ביטוח הרכב האמריקני, שמוערך בכ-40 מילארד דולרים בשנה. "הפרויקט הכי גדול שאני יכול לספר עליו, הוא עם ליברטי – אחת מחברות הביטוח הגדולות בארצות הברית", אומר טופז. "אנחנו נמצאים עכשיו בתהליכים מתקדמים של סיום פיילוטים ומעבר למוצר מסחרי גם עם חברות ביטוח באנגליה ובצרפת. קיימנו גם מספר פיילוטים עם חברות ביטוח בישראל, ובקרוב אני מקווה שנשיק כאן את המוצר המסחרי הראשון עם אחת מהן".

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים