תוכן שיווקי

יישום עצמי של פתרון BI – חלום מהפכני שהפך למציאות

חברת ניו-אספקט מצליחה לחסוך לחברות וארגונים הון וזמן רב ובמקביל להגדיל מאד את אחוזי ההצלחה בהטמעות BI פשוט כי הבינה שהכשרת לקוח ליישום עצמי מביאה לתוצאות טובות יותר ובעלויות נמוכות בהרבה

08/03/2011 16:02

מאת יותם אהרונסון

"המלך הוא עירום"
בתוך עולם שהתרגל לחשוב במונחים של פרויקטים ארוכים ויקרים, מודלי רישוי מורכבים והשמת כח אדם לתקופות עבודה ממושכות, מתחילים להשמע קולות קצת אחרים. חברת ניו-אספקט (New AspeQt) שמה לה למטרה להחדיר לשוק הישראלי את התובנה שחלחלה כבר בלא מעט שווקים ברחבי העולם: אפשר גם אחרת!

ניו אספקט מאמינה כי הדרך הנכונה לייצר "בינה עיסקית" בארגון, כזו שתאפשר שינוי והתאמה מתמידים של תוצרי המידע לצרכים העיסקיים המשתנים היא רק דרך הכשרתו של הארגון למתן מענה עצמי לצרכי הדיווח וניתוח המידע והפחתת התלות במיישם חיצוני. השילוב בין חברת יישום ואינטגרציה המבינה כי הזמנים והטכנולוגיה מכתיבים שינוי גישה לבין פלטפורמת BI המאפשרת גמישות ויישום פשוט (ניו אספקט מצאה את תוכנת Prism של חברת Sisense כמתאימה ביותר לצורך) – הוא המהפכה בהתגלמותה! בפעם הראשונה הכח עובר לידיו של הלקוח כבר מראשיתו של התהליך ונשאר שם לכל אורכו.

שבויים בידיהן של חברות היישום
לכאורה, מדובר ב"ירייה עצמית ברגל", או לכל הפחות בפגיעה באינטרס הבסיסי של החברה המיישמת – מכירת שעות עבודה, שהן הלחם והחמאה של כל חברת יישום באשר היא. בניו-אספקט רואים זאת קצת אחרת: בעוד שרוב חברות היישום הפכו למעשה לחברות השמה, ניו אספקט רואה עצמה כחברה צעירה ודינמית, הפועלת ככח "קומנדו" מיומן הפועל להעברת הידע הנדרש ללקוח והדרכתו, תוך ליווי מקצועי צמוד ככל שידרוש בדרך לעצמאותו המלאה בתוך זמן קצר.

ניו אספקטארגונים רבים הבוחנים הטמעה של פתרון BI טועים לחשוב כי פרויקט BI הוא תהליך סופי. טעות בסיסית זו עלולה לעלות בכסף רב ובעיקר ליצור "קשר גורדי", תלות תמידית, מול החברה המיישמת. צרכי הארגון במידע ובנתונים בתוך עולם עסקי שהולך ומסתעף – משתנים באופן תמידי. תלות בגורם חיצוני במציאות שכזו תוביל, במקרה הטוב, להוצאות מתמשכות ההולכות ומצטברות לסכומים גדולים מאד ובמקרה הרע, משיקולי חיסכון, פשוט להימנעות מפיתוחים נוספים ולמעשה לאובדן ה"בינה העסקית".

"אם זה עובד בשביל Yahoo ו-Cisco – למה שלא יעבוד גם בשבילי?"
ארגונים רבים בארץ ובעולם כבר בחרו בפתרון של חברת Sisense הישראלית ופועלים על פי שיטת היישום העצמי. עבור חלק נכבד מהלקוחות הללו הגורם המיישם לא היה אפילו מחלקת ה-IT בחברה, אלא המחלקות ה"צרכניות" עצמן, בין אם מדובר במחלקת השיווק, התפעול או הכספים. כל אותם לקוחות ניסו את המוצר והשיטה ללא עלות במשך חודש והבינו שהפעם לא מדובר רק בסיסמאות שיווקיות אלא במציאות של ממש. כאשר צרכן המידע בונה לעצמו את הפתרון – לא ייתכן שהפתרון לא יתאים לצרכיו!

הכותב הוא מנכ"ל ומייסד בחברת ניו אספקט בי איי בע"מ

לפרטים נוספים

אירועים קרובים