תחזית קמעונאות העתיד בכנס השנתי של יבמ: צרכנים חכמים יותר ירצו מידע עשיר יותר וממוקד יותר

יבמ תציג בכנס השנתי שלה, שייערך ב-14 בספטמבר במרכז הכנסים אווניו, שורת פתרונות חכמים לעולם הקמעונאות. הפתרונות שיוצגו פותחו על ידה ועל ידי שותפיה העסקיים העושים שימוש בתשתיות מתוצרתה ומשלבים את מוצריה בפתרונותיהם. פתרונות טכנולוגיית המידע שיוצגו בכנס של יבמ נותנים מענה לדרישות הצפויות להגיע מכיוונם של צרכני העתיד. סקר בינלאומי של יבמ, שהקיף 32,000 צרכנים בכל העולם, קובע כי הטכנולוגיה נותנת בידי קמעונאים מקור חדש של כוח שיווקי.
צרכנים נהנים יותר ויותר מנגישות לטכנולוגיה – וקמעונאים הופכים יצירתיים יותר בדרכים בהן הם מציעים מוצרים ומבצעי קידום מכירות המותאמים להעדפות הלקוחות הפוטנציאליים, תוך שהם מאמצים לצורך זה טכנולוגיות חדשות. למשל, 79% מהלקוחות שהשתתפו בסקר דיווחו כי הם מעוניינים להשתמש באתרי אינטרנט על מנת להדפיס שוברי הנחות (קופונים). שיעור כמעט זהה מעוניין להשתמש במכשירי הטלפון הניידים על מנת לאתר חנויות, ו-66% מבקשים לדעת אלו סחורות נמצאות במלאי עוד לפני שיגיעו אל החנות.
נתון מפתיע שהתגלה בסקר של יבמ, נוגע גם לנכונות הגבוהה של של לקוחות לשתף פעולה עם קמעונאים: לספק להם מידע אודות העדפותיהם ודפוסי הצריכה שלהם. 79% מהמשתתפים בסקר של יבמ מעוניינים לשתף פעולה עם הספקים והקמעונאים, על מנת לתכנן יחד מוצרים ושירותים חדשים שיענו לצרכים האישיים שלהם.
סקר הקמעונאות של יבמ מספק לחברה כלי לחיזוי דרישות הצרכנים וציפיותיהם ובעקבות כך גם עדכון סל הפתרונות . בין הפתרונות אשר יוצגו בכנס השנתי של יבמ ניתן למצוא מערכת קופה חדשנית לעריכת חשבון הקניה בשרות עצמי, IBM Self Checkout – המאפשרת לשפר את חוויית הלקוח ולהציע רמה חדשה של נוחות וגמישות, קיצור תורים והעלאת שביעות רצון הלקוח.
בנוסף, יוצג בכנס גם קיוסק המידע לשימוש עצמי, IBM Anyplace המאפשר להעביר מסרים ומידע, מנהל אינטראקציה עם לקוחות במרכזי שירות, מטפל בניהול תורים, עמדות כרטוס וקבלת משוב ממוחשב מלקוחות בצורה קלה, מהירה ופשוטה על ידי שימוש במסך מגע מתקדם. המערכת נבנתה לשימוש אינטנסיבי בסביבה מאתגרת – ומציעה רמה גבוהה של אמינות ועמידות.
גם שותפיה העסקיים של יבמ יציגו בכנס הגדול מספר פתרונות מעניינים, חדשניים וחכמים הממבוססים על טכנולוגיות יבמ ומספקים מענה לדרשותיהם של צרכני העתיד.
לקמעונאים המעוניינים לנתח התנהגות צרכנים בדרך להתאמה אישית ואופטימאלית של הצעות וקופונים, מציעה סגמנטה המציגה בכנס מערכת המבצעת ניתוח רב מימדי של מאפייני רכישה ופרמטרים נוספים ומייצרת הצעה ייחודית לכל לקוח בזמן הנכון ובמקום הנכון. בכנס השנתי תוצג הדגמה הממחישה כיצד מאפיינים שונים של רכישות עבר מיצרים פניה אישית ורלבנטית ללקוחות מגדילים הכנסות ונאמנות לקוחות.
שותף עסקי נוסף של יבמ, TtruMedia, יציג פתרון המאפשר שיווק חכם וממוקד בהתאמה אישית בנקודת המכירה מערכת משולבת חיישנים ואלגוריתמים מתקדמים המנתחת בזמן אמת מאפיינים דמוגרפיים דוגמת מין וקבוצות גיל ומתאימה את התוכן השיווקי לקהל היעד.
חברת YCD מולטימדיה תציג בכנס פתרונות מדיה דיגיטאלית חכמים לסביבה הקמעונאית, לרבות ניהול שילוט דיגיטאלי בנקודת המכירה, מיתוג, העשרת חוויית הקנייה ויישומים אינטראקטיביים.
חברת מאזני שקל תגיע לכנס עם טכנולוגיה חכמה המשלבת מאזניים מסך מגע ומדפסת. המערכת מאפשרת ניהול קל ויעיל של נקודת המכירה וכן העברת מסרים שיווקיים ליצירת חווית קניה משופרת.
על סדר היום של הכנס, יעמדו גם מחשוב אנליטי עסקי, תשתיות מחשוב חכמות, ניהול תהליכים עסקיים (BPM) ועבודה שיתופית בתחום פיתוח היישומים, ורשימת הדוברים כוללת את מיטב המומחים של יבמ מהעולם ומהארץ, כמו גם שורת לקוחות שיישמו את תפיסת המחשוב של יבמ במסגרת עסקיהם, המגיעים על מנת להציג את תוצאות ההשקעה הזאת.
בצד ההרצאות במסלולים השונים, יוצגו בכנס השנתי של יבמ מוצרים ופתרונות של יבמ ושותפיה העסקיים ובהם, כאמור גם כמה מהמוצרים החדשים, שהוכרזו לאחרונה. כמו כן, ירצו אורחים בכירים מחו"ל כגון: ד"ר ברני מאירסון סגן נשיא ביבמ האחראי על נושא החדשות, נואל פטרסון, ה-CTO של רשיונל סקוט ריץ ועוד אורחים רבים.










