"ארגונים נדרשים לבדוק את פתרונות ה-VDI – עקב העבודה מרחוק"

אייל הבר, מנהל פתרונות טכנולוגיים בקבוצת מיקור-החוץ ב-נס, מסביר כיצד לתת מענה טכנולוגי לשינויים באופן עבודת העובדים, עם WVD - הדסקטופ הווירטואלי של מיקרוסופט ● "פתרון דסקטופ כשירות מאפשר לכל מנמ''ר לתת לעובדים לעבוד על תחנות עבודה שאינן דורשות תשתיות ייעודיות באתר", אמר

אייל הבר, מנהל פתרונות טכנולוגיים בקבוצת מיקור-החוץ ב-נס. צילום פרטי

בשיתוף נס.

"מגפת הקורונה הביאה עמה לא מעט תועלות והאצה של תהליכי דיגיטציה בארגונים, אולם לצדה, בגלל העבודה מרחוק של העובדים, יש לא מעט אתגרים. העובדים החלו לעבוד מהבית, התחברו למערכות הארגוניות דרך VPN וכל השליטה הייתה באמצעות המחשב האישי שלהם או שרתי אירוח מקומיים. מדובר במצב מאתגר", כך אמר אייל הבר, מנהל פתרונות טכנולוגיים בקבוצת מיקור-החוץ ב-נס.

הבר מנה בשיחה עם אנשים ומחשבים את הבעיות שהמצב החדש יוצר: "ראשית, אם יש תקלות תקשורת, המחשב במשרד כבוי ולעתים אין שם איש, וקשה יותר לטפל בבעיות. שנית, אם קורה חלילה אסון, כמו רעידת אדמה או שריפה – מה עם הגיבוי? לעתים המנמ"רים שוכחים את הצורך בגיבוי תחנות העבודה והם מטפלים בהיבט ההמשכיות העסקית (BCP) רק בגיבוי של השרתים. יש גם ארגונים שלא נערכו כראוי לכמות עובדים רבה מהצפוי שעובדים מרחוק על תשתיות RDS מקומיות. המצב החדש הזה דורש חשיבה שונה, אחרת, על העבודה מרחוק".

הנושא הוצג במסגרת שני וובינרים שערכו אריכיטקטי הענן של נס לעשרות לקוחותיה, ושבמסגרתם הוצג פתרון WVD – Windows Virtual Desktop של מיקרוסופט. בוובינר דיברו ראובן בן חיים, מנהל הטכנולוגיות של קבוצת מיקור-החוץ ב-נס, שעסק בהיבטים העסקיים של הפתרון, ו-ולדי גורליצקי ואילן סעדי, ארכיטקטי פתרונות ענן בקבוצת מיקור-החוץ, שהעמיקו בהיבטים הטכנולוגיים שלו.

למה פתרון דסקטופ כשירות?

לדברי הבר, "פתרון דסקטופ כשירות (Desktop as a Service) מאפשר לכל מנמ"ר לתת לעובדים לעבוד על תחנות עבודה שאינן דורשות תשתיות פיזיות. סיטריקס, VMware או נוטניקס מציעות פתרונות מצוינים, אולם הם דורשים רכש של שרתים במשרד ורכש של רישוי יקר. היה שמצבת כוח האדם קטנה בשל המצב, המנמ"ר נותר עם ציוד שעליו הוא שילם אך לא מנצל אותו. עבודה בתצורת דסקטופ כשירות מאפשרת הגדלה או הקטנה אוטומטית של רכיבים".

"כמו כן", ציין, "פתרון שכזה מאפשר הפחתת עלויות, שכן הארגון משלם רק עבור כוח המחשוב ולא לפי כמות המשתמשים. כך ניתן לקבל פתרון עבודה מרחוק על בסיס הרישוי הקיים".

למה דווקא WVD?

הבר ציין כי פתרון ה-WVD של מיקרוסופט הוא "מערכת תחנות קצה של משתמשים, שנמצאת בענן של Azure ונותנת מענה לצורך להיות זמינים בכל רגע. הפתרון מאפשר פריסה מהירה של תחנות עבודה לעובדים מהבית, מהמשרד או מכל מקום בעולם, עם כלל היכולות שיש בתחנות מקומיות פיזיות. המידע הארגוני עובר, בצורה מאובטחת, במערכות המאפשרות פעולה הדדית של חילופי מידע ונתונים, שמשמשת את האנשים שזקוקים לה". הוא הסביר כי "מדובר בשירות ענני על בסיס Azure, שניתן לכל דורש, וההקמה שלו היא קצרה ונעשית תוך התאמה ללקוח וחיבור לתשתיות שלו. זאת, בשונה ממצב רגיל של תשתיות מקומיות של VDI (וירטואליזציה של תחנות קצה), שבו צריך לחכות לאספקה, לבנות מערך שרתים ועוד. ההקמה של הפתרון וההטמעה שלו אורכת ימים בודדים".

"צוותי המומחים שלנו הם בעלי ניסיון רב בהטמעת פרויקטי WVD מהירים, שמתאימים לצורכי הארגוניים המשתנים", הוסיף. "תשתית שולחן העבודה הווירטואלית מאפשרת ניהול פשוט ומרוכז. זאת, בזכות יכולת Multi-session שקיימת באופן מובנה ב-Windows 10. באמצעות השירות ניתן להשתמש בשולחנות עבודה ואפליקציות רבות ב-Azure, ולעשות זאת ללא הצורך בתשתיות או בשרתים מקומיים".

בשיחה מנה הבר את יתרונות ה-WVD: "שימוש בשולחן עבודה מרוחק תוך שמירה על חוויית משתמש מוכרת וידועה; וירטואליזציה של Office 365 ProPlus ואופטימיזציה לעבודה בסביבה וירטואלית מרובת משתמשים; וירטואליזציה של שולחן העבודה לשימוש ביישומים רבים, והכול בממשק ניהול אחיד דרך הענן; וגישה מאובטחת באמצעות אימות דו שלבי".

לסיכום הוא אמר כי "נס צברה ניסיון רב בשירות זה, שיצא לשוק בסוף 2019, ובהיותה שותף זהב של מיקרוסופט, היא בעלת הידע הנדרש לביצוע התהליך בצורה מושלמת. אנחנו צופים שהדרישה בשוק לפתרון תעלה בצורה משמעותית, גם ללא קשר לקורונה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים