תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - כנס אחסון יבמ

"יבמ צומחת בתחום האחסון כבר חמישה רבעונים – זה לא מקרה, זו מגמה"

כך לפי דניאל מלכה, מנכ''ל יבמ ישראל ● אריק סטופר, סגן נשיא יבמ העולמית: "ארגונים נדרשים לשנות את התפיסה - אלה לא מערכות אחסון, אלא תשתיות נתונים"

15/03/2018 12:18
מימין: ניר קליינמן, מנהל קבוצת האחסון, יבמ ישראל; אריק סטופר, סגן נשיא יבמ העולמית; ודניאל מלכה, מנכ''ל יבמ ישראל. צילום: הצלמניה של שרונה

כתב: הילל יוסף

"יבמ (IBM) היא חברת האחסון השניה בגדולה בעולם, ומובילה את תחום האחסון מוגדר תוכנה, SDS. בתחום האחסון, החברה בצמיחה זה חמישה רבעונים ברציפות. אין מדובר במקרה – אלא במגמה. בישראל פעילות האחסון שלנו אף צמחה יותר מאשר בעולם", כך אמר דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל.

מלכה דיבר בפתח כנס שערך הסניף הישראלי של הענק הכחול בנושא אחסון. הכנס נערך ביום ג' באולם האירועים East בתל אביב. את הכנס הנחה ניר קליינמן, מנהל קבוצת האחסון, יבמ ישראל.

לדברי קליינמן, שנת 2017 היתה שנת שיא בצמיחה בתחום האחסון ביבמ ישראל. "גדלנו בעשרות אחוזים. הרבה בזכות השותפים הנהדרים שלנו. זכינו להכניס פתרונות שלנו ללקוחות חדשים ונכנסנו לתחומים חדשים, הודות למערכות All Flash  ופתרונות ה-Spectrum".

לדברי מלכה, "הטרנספורמציה הדיגיטלית מונעת על ידי שתי מגמות-על: האחת, ההתפוצצות של הנתונים. ארגונים הבינו שאם הם ישכילו למנף נתונים אלה בצורה רחבה וחכמה יותר – הם ישיגו יתרון תחרותי. השניה היא Digital Engagement, האופן בו הארגון יוצר קשר עם לקוחותיו, ובונה את נאמנותם. המשותף למגמות אלו הוא הצורך להתבסס על תשתית מתקדמת ביותר של אחסון, שתאפשר להתמודד עם כמות הנתונים האדירה – ולמנף אותה לטובת התועלות העסקיות של הארגון. תקציבי האחסון לא גדלים בהתאמה לקצב גידול הנתונים, ונדרשים פתרונות שיאפשרו לעשות את העבודה ולשמור על תקציב שפוי".

מלכה סיכם באומרו כי "היצע האחסון שלנו גדל בקצב מסחרר, במיוחד SDS (אחסון מוגדר תוכנה). הרבה מהחדשנות שאנו מביאים לעולמות האחסון היא כחול-לבן. מרכז המו"פ של יבמ בתל אביב, מבוסס רכישת XIV, מוביל תחומים חמים.

"המשאב החשוב בעולם אינו נפט – אלא הנתונים"

אריק סטופר, סגן נשיא ומנהל קו מוצרי אחסון, יבמ, פתח את דבריו בציטוט של האקונומיסט (Economist), לפיו "המשאב החשוב בעולם אינו נפט – אלא הנתונים".

20% מהמידע בעולם, ציין, "הוא בר-חיפוש – אבל מה שחשוב הם 80% מהנתונים שבארגונים: זה הזהב החדש. לכן, כל ארגון נדרש לתשתית מונעת-נתונים, Driven by Data. ככל שארגונים ישכילו לנצל את הנתונים, ככה הם יהפכו אותם לבעלי ערך עבורם. לכך נדרשת תשתית עם אפליקציות שמטפלות בנתונים בזמן אמת, או קרוב לזמן אמת. הנתונים הללו צריכים להיות מנותחים, מטופלים, מנוהלים, מאובטחים – ועם גישה אליהם".

עד 2018, אמר סטופר, "60% מהאפליקציות החדשות ישבו בענן. כבר כיום מחצית מחברות הענק הגלובליות משתמשות בענן לסוגיו. לכן, נדרשת יכולת לעבודה בסביבה מרובת עננים, תשתית גמישה, שתטפל ותתמוך בנתונים ותענה למטרות העסקיות של הארגון".

התשתית, הסביר, "תהא מונעת-שירותים, מוכוונת-לקוחות, אג'ילית וגמישה, עם גיבוי חדשני, מבוסס קונטיינרים, או מכונות וירטואליות. יבמ תומכת בכל הטכנולוגיות החדשות העובדות סביב הנתונים. אנו משלבים במוצרינו NVMe – פרוטוקול חדש המטייב את ביצועי אחסון הפלאש, מצמצם את משך ההשהיה, מפחית הוצאות ומבטיח שהשקעות עתידיות טכנולוגיות יניבו החזר השקעה מהיר".

"ארגונים נדרשים לערוך מסע דיגיטלי עם תשתיות מונעות-נתונים, על מנת להביא ערך עסקי, סיכם סטופר. היצע פתרונות האחסון שלנו עונה לכלל אתגרי מנהלי התשתיות. אנו יכולים לנהל עומסי עבודה וביצועים, להריץ את הנתונים בחצר הלקוח או בענן, ולשנע אותם בין העננים. לזה אנו מחברים את יכולותינו בעולמות לימוד מכונה, ML, ובינה מלאכותית, AI. ייחודינו הוא ביכולת לספק תוכנות המקלות על ניהול הנתונים, עם ארכיטקטורה של תשתית לטיפול בנתונים בסביבה מרובת עננים. אנו עושים זאת בשילוב אחסון מסורתי ואחסון חדש, של פלאש, עם ביצועים טובים יותר, המניבים יעילות רבה יותר וחיסכון תפעולי", וכמובן אחסון מוגדר תוכנה (SDS).

רוצים את שיא הטכנולוגיה

רמי ביכלר, מנהל קו מוצרי אחסון מבוזרים ממעבדת הפיתוח של יבמ, אמר כי "מדעני המו"פ של החברה בישראל שוקדים בימים אלה על פיתוח הדור הבא של מערכות הפלאש". לדבריו, "בטרם הטמעת מערכות אחסון, יש לשאול כמה שאלות: מה הצרכים, מה הביצועים הנדרשים, מה יש לספק לדטה סנטר, איך לגשר על הפער בין הרכש, הרוצה להפחית בהוצאות ובין מנהלי התשתיות, הרוצים את שיא הטכנולוגיה".

"מערכות האחסון של יבמ", אמר ביכלר, "נובעות מתוך צרכים אמיתיים של לקוחות ארגוניים ולא ממניע שיווקי. אנו שותפי אמת של הלקוחות במסע הדיגיטלי שלהם". כך, אמר, "ענקית ההימורים Caesars Entertainment הבינה שהקלף המנצח שלה הוא לא בתי הקזינו, לא מכונות ההימורים, ולא הז'יטונים – אלא הנתונים אודות המהמרים, והיכולת לעשות להם פרופיל".

"השיח עבר מאחסון לנתונים", סיכם. "הנתונים קשורים לקוי העסק של הארגון. כל ארגון חפץ חיים חייב להיות מונע-נתונים. אנו ביבמ יכולים למנף את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בנתונים של הארגון, לטובת המשתמשים והלקוחות שלו".

קליינמן ציין כי ליבמ ניסיון בן למעלה מ-100 שנים עם ארגונים מסוגים שונים מסביב לעולם, ויכולה עם הידע הזה ללוות את לקוחותיה להיות Driven by Data.

אירועים קרובים