תוכן שיווקי
לקראת אירוע - SMART CITY 2020, יום ב' 8 בינואר, LAGO

החדשנות על פי משכ"ל – חיבור דיגיטלי בעולם מוניציפלי

החברה למשק וכלכלה יוצרת מגוון כלים טכנולוגיים חדשניים הבאים לתת מענה מתקדם, יעיל וקל לכלל הרשויות בישראל - ממכרזי מסגרת הכוללים שירותים חכמים ועד מערכות מקוונות במגוון תשתיות - והכל, בלחיצת כפתור

07/01/2018 14:16
שירי סיון, מנהלת תחום חדשנות בחברה למשק וכלכלה. צילום: יח"צ

דמיינו עולם שבו כל הפעולות, כפי שאתם מכירים אותן היום, הופכות להיות קלות, ידידותיות ונגישות. דמיינו עולם שבו השירות שניתן לתושב הינו יוצא דופן, חדשני ומתקדם, והופך את עבודת הרשות לפשוטה והכי חשוב מדויקת ונגישה. מהיום, רוב הדברים הללו ברי השגה.

כחלק מחזונה, החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי, פועלת במרץ על מנת להנחיל כלים טכנולוגיים וחדשניים לרשויות המקומיות בישראל מתוך כוונה לשפר את עבודת הרשות לצד השירות שניתן לתושב.


החברה, באמצעות תחום החדשנות ותחת המותג "משכ"ל דיגיטל', יוזמת ומפתחת ממשקים טכנולוגיים מתקדמים וחדשניים בתחומים מגוונים לטובת הרשות כמו: הטמעת מערכות מקוונות בחינוך, קטלוג רכש, ניהול הצעות מחיר באופן מקוון, מערכת לניהול מערך ההיסעים, פינוי אשפה חכם, שימוש באפליקציה לדיווחי שטח ומפגעים, מערכות שליטה ובקרה מרכזיות בתחומי הבינוי והתשתיות, התייעלות אנרגטית, תאורה חכמה, בניה חכמה, קשר דיגיטלי עם התושב ועוד, והכל בלחיצת כפתור בעזרת ממשקים ואפליקציות נוחות ופשוטות.

בשיחה עם אביקם בלר, מנכ"ל החברה למשק וכלכלה, עושה רושם שהנושא קרוב לליבו במיוחד. לדבריו השאלה היא לא אם הרשויות יצטרפו לעידן הטכנולוגי – אלא מתי.

"אנחנו פועלים אל מול הרשויות בעשרות תחומים המקיפים את כל צרכי הרשות בעבודתה השוטפת, מאחר ורוב הפתרונות הטכנולוגיים באים לתת מענה מדויק לרשות ובמקרים רבים אף מותאמים באופן אישי, הם מתקבלים בברכה וברצון. אנחנו מזהים ברוב הרשויות רצון אמיתי להפוך ולהיות ערים חכמות ולהעניק לתושבים את הפתרונות הטובים ביותר".

הוא ממשיך ומספר כי "החברה למשק וכלכלה רואה בטכנולוגיה כלי חשוב ומרכזי בקידום וצמיחה של הרשויות המקומיות ובדיוק לשם כך יזמה החברה את הקמת תחום החדשנות.

משכ"ל

משכ"ל

לדברי שירי סיון, מנהלת תחום חדשנות בחברה למשק וכלכלה, "מאחר ואנחנו במשכ"ל מכירים ולומדים כל הזמן את הצרכים של הרשויות מקרוב, הפתרונות הטכנולוגיים המוצעים על ידינו, מותאמים באופן מיטבי ללקוחותינו ומיושמים על ידינו ברשויות רבות".

לדבריה, החשש מפני "הפן הטכנולוגי" התפוגג מהר מאוד. "אנחנו ערים לחששות הטכנולוגיים. מי מאיתנו לא מרגיש פתאום אבוד בתפעול מערכת חדשה? ולשם כך הצוותים שלנו פועלים בליווי צמוד יחד בכל רשות, על מנת להטמיע את המערכות ולדאוג שהן פועלות כראוי".

לשאלה האם אין חשש מהיום שבו הטכנולוגיה תחליף את האדם, סיון מיד מתקנת ואומרת כי "חשוב להבהיר שהטכנולוגיה לא באה להחליף את האדם, כי עם כל הכבוד לחדשנות – אין תחליף לפן האנושי, לשיחה אישית ולטיפול פרטני בתושב. יחד עם זאת, גם התושבים המנהלים את חייהם באופן דיגיטלי עם הבנק, הביטוח ועוד, ישאפו לנהל גם את החיבור שלהם עם הרשות המקומית שבה הם גרים, באופן זהה.

לסיכום, החברה למשק וכלכלה רואה חשיבות רבה בהטמעת מערכות טכנולוגיות מתקדמות ברשויות, ופועלת במשך כל השנה, יחד עם הצוותים בשטח, ליצור את הפתרונות המתקדמים והחדשניים ביותר הן לרשות ולא פחות חשוב לכל אחד מאיתנו, התושבים.

כי עם משכ"ל – זה קל!!

אירועים קרובים