תוכן שיווקי
לקראת אירוע - השיק של השוק, יום ד' 15 ביוני, מרכז הכנסים של הבורסה לניירות ערך בתל אביב

כלכלה בג'ינס: כשטכנולוגיה וכסף נפגשים

09/06/2016 08:00
השיק של השוק. אילוסטרציה: BigStock

הבורסה לניירות ערך, בית ההשקעות IBI, בית האופנה Comme Il Faut ו-Supersonas, ארגון הפועל ליצירת נוכחות נשית שוויונית ומאוזנת, חוברות יחד לשיתוף פעולה, ויקיימו זו השנה השנייה את "השיק של השוק" – סדרת מפגשים לנשים בנושאי כלכלה וכסף.

היוזמה, שהתקיימה לראשונה בשנה שעברה וזכתה להצלחה רבה, נועדה להעלאת המודעות לעולמות הכלכלה והפיננסיים ובמטרה לחשוף את הציבור הנשי לנושאי כלכלה וחברה שמצויים על סדר היום. במפגשים ייקחו חלק מנהלות בכירות מהמגזר העסקי.


המפגש הראשון יעסוק בנקודות ההשקה שבין טכנולוגיה וכסף וישתתפו בו:
מיכל ברוורמן, מנהלת בכירה בתחום הסייבר במיקרוסופט (Microsoft) העולמית, ומשמשת בתפקידה כ-General Manager of Azure Cybersecurity.
ענת שפרלינג, מומחית ליזמות חברתית, קולנוע ומגדר, מייסדת, עם שותפתה יפעת אנזלביץ, את TOYA, חברת משחקים דיגיטליים המרחיבה את ארגז הכלים של ילדות ונערות באמצעות משחק.
אלה אלקלעי, שותפה וסמנכ"ל פיתוח עסקי ב-IBI בית ההשקעות.
גל לנדאו-יערי, משנה למנכ"ל הבורסה לניירות ערך ו-COO.

ההרצאות מכוונות לקהל ללא רקע מוקדם וכן רלוונטיות גם לעוקבות אחר העיתונות הכלכלית וההתפתחויות בשוקי ההון.

"השיק של השוק" נולדה לאור העובדה כי מרבית השיח הכלכלי והפיננסי המופנה לנשים נוגע לתחומי צרכנות נכונה ולא לתחומי השקעות ושוק ההון. מנתונים שנאספו על ידי בית ההשקעות IBI עולה כי קיים ציבור ניכר של נשים המרגישות שאין בידיהן כלים מתאימים לניהול הפיננסי, והן חסרות הבנה בתחום – למרות החשיבות הרבה שיש לתחום זה על הביטחון הפיננסי עבורן ועבור משפחותיהן.

סדרת המפגשים מיועדת לאפשר להן להתעדכן במגמות הנוכחיות בעולם ההשקעות על רבדיו השונים.

לדברי אלקלעי, "המציאות בה נשים מנהלות את תקציב המשפחה השוטף, נמצאות במינוס בחשבון הבנק ומשלמות ריבית גבוהה, בעוד הגברים מנהלים את הנכסים הפיננסים, נמצאים בעיקר בתוכניות חיסכון ופיקדונות ומקבלים ריבית נמוכה מאוד – לא טובה לאף אחד מלבד הבנקים. לאור זאת, והעובדה כי מחקרים רבים מעידים שנשים משקיעות טוב מגברים, ברור כי לנשים כדאי לפנות זמן ולהיות מעורבות בניהול ההשקעות של הכסף המשפחתי".

סיביל גולדפיינר, הבעלים של בית האופנה Comme Il Faut, מציינת כי "כמי שעומדת בראש בית אופנה, אני יודעת כי אנחנו כנשים משקיעות הרבה זמן וכסף בשמירה על הנראות שלנו ובניסיון להיראות טוב גם כשנהיה יותר מבוגרות – קוסמטיקה, מספרה, התעמלות, ניתוחים. אבל מסתבר שההשקעה הזו אינה מבטיחה את עתידנו באמת. ב"שיק של השוק" נוכל לפתח את נושא ההשקעה בעצמנו לכיוונים חדשים ומרחיבים".

לדברי לנדאו-יערי "הבורסה, כמקום עבודה בו נופצה זה מכבר תקרת הזכוכית, גאה לקיים זו השנה השנייה את "השיק של השוק״. אנחנו שמחים על ההזדמנות להוות מקום מפגש בין נשים מעוררות השראה לקהל הרחב ועל ההזדמנות להנגיש את עולמות הכלכלה והפיננסיים לכל אחת ואחד, שחשובים ורלוונטיים למציאות ולעתיד של כולנו״.

ההשתתפות במפגשים, אשר יתקיימו במרכז הכנסים של הבורסה, תהיה פתוחה לקהל הרחב, על פי רישום מראש ואינה כרוכה בתשלום. המפגש הראשון יתקיים ביום רביעי, 15 ביוני בשעה 19:00.

אירועים קרובים