מנכ"ל בלקברי: פחות מכשירים חדשים, יותר התמקדות ברווחיות

"לאחר שנשיב את החברה לפסים של רווחיות, אעשה כל שביכולתי כדי למנוע מצב שבו תשוב אי פעם להפסדים" אמר ג'ון צ'ן

סוף עידן? בלקברי

לאחר שבלק ברי השלימה את השלב הראשון בתוכנית המפנה הדו-שנתית שלה, תתמקד החברה ברווחיות ותימנע מלנסות ולהשיק מכשירים חדשים רבים מדי – אמר ג'ון צ'ן, שמונה בנובמבר 2013 לתפקיד מנכ"ל בלקברי ( BlackBerry).

בשנה האחרונה מכרה החברה, שהייתה בעבר חביבת המשקיעים, חלק מנכסיה בקנדה על מנת לגייס מזומנים, חתמה על הסכמים חדשים עם ספקיות מתוך שאיפה לקצץ עלויות והרחיבה את היצע האפליקציות.

"לאחר שנשיב את החברה לפסים של רווחיות, אעשה כל שביכולתי כדי למנוע מצב שבו תשוב אי פעם להפסדים" אמר צ'ן בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות רויטרס. "אין ספק שבכך אתמקד".
צ'ן, שנולד לפני 59 שנים בהונג קונג, נודע בכך שחולל מפנה בחברת מסדי הנתונים Sybase. בשנת 2010, עשור שנים לאחר שצ'ן חילץ את Sybase מהקשיים אליהם נקלעה, נמכרה החברה ל סאפ (SAP )תמורת 5.8 מיליארד דולר.

"אם בוחנים את התקופה בה ניהלתי את Sybase, החברה רשמה רווחים במשך 60 רבעונים ברציפות – גם בשיא המשבר שלאחר ההתפוצצות של בועת דוט-קום שמרנו על רווחיות. אני אוהב את הגישה הזאת" אמר צ'ן והוסיף כי הוא מאמין שבמקרה של בלקברי , הרע מכל כבר מאחוריה.

"החברה תשרוד ואני משוכנע בכך יותר מאי פעם. אנו מנהלים את שרשרת האספקה, אנו מנהלים את המלאים, אנו מנהלים את המזומנים, וההוצאות שלנו הגיעו לשיעור שקל לשלוט בו. בלקברי שרדה וכעת עלינו להתחיל לעסוק בצמיחה" אמר צ'ן.

כעת, שנה לאחר שנכנס צ'ן לתפקידו, החלה בלקברי לשוב ולגייס עובדים ולמרות שעדיין לא שבה לפסים של רווחיות, החל צ'ן לרכוש חברות קטנות ולהשקיע בצמיחה. "צ'ן ייצב את החברה במהירות רבה, והציג במהירות רבה מפת דרכים שנועדה להשיב את החברה לאיזון" אמר פרם ווטסה מ-Fairfax Financial Holdings, אחת מבעלות המניות הגדולות של בלקברי .

גם ג'ון ג'קסון, אנליסט מ- , מציין כי "ג'ון צ'ן הצליח לשנות את השיח ביחס ל- בלקברי , והדברים נכונים הן בתוך החברה והן מחוצה לה".

אולם, בריאן קוללו, אנליסט מחברת Morningstar, מציין כי "למרות שבסך הכל עשה ג'ון עבודה נאה, הדאגה הגדולה ביותר שלנו היא כיצד הוא יצליח לחדש את הביקוש למוצרי החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים