"בשנתיים האחרונות 'לחמנו בשוחות' כדי לספק שירות חכם לאזרחים"

"בתקופה המאתגרת יצרנו מפת דרכים לענן, כדי שהמערכות יוכלו 'לעכל' את תוכניותינו להמשך", אמרה עופרה פרנקל, המנמ"רית הראשית בממשלה ● היא צופה "שינוי אמיתי" בדיגיטל הממשלתי בשנתיים הקרובות

עופרה פרנקל, המנמ''רית הראשית במערך הדיגיטל הלאומי.

"בשנתיים האחרונות עמלנו על בניית תשתית שתניע את השינוי בשירות לאזרחים. במהלך התקופה המאתגרת 'לחמנו בשוחות' – עבדנו, יצרנו יחד מפת דרכים לענן, כדי שהמערכות יוכלו 'לעכל' את כל התוכניות שלנו להמשך. לצד הענן, על מנת לשפר עוד יותר את השירות שהממשלה מעניקה לאזרחים, נדרש מידע איכותי וזמין", כך אמרה עופרה פרנקל, המנמ"רית הראשית במערך הדיגיטל הלאומי.

פרנקל דיברה בכנס AI-e-Gov25 של אנשים ומחשבים, בשיתוף מערך הדיגיטל, שהתקיים היום (ב') במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון. השתתפו בו מאות בכירים בממשלה, במגזר הציבורי ובחברות IT שעובדות איתם.

לדבריה, "כל אחד ממשרדי הממשלה מיפה בשנתיים האחרונות את נכסי ה-IT והטכנולוגיה שלו. זיהינו שמתוך כ-3,200 מערכות, 60% יכולות לעבוד עם הטכנולוגיות החדשות בענן. בנינו את המצפן שלנו לשלוש השנים הקרובות".

"מפת הדרכים שלנו קיבלה לפני כשבוע את אישור הממשלה, שאימצה אותה ונתנה לה תקציב של כמיליארד שקלים. כעת אנחנו ממתינים לאישור הסופי בכנסת", הוסיפה. "בימים אלה אנחנו מתחילים לעבוד על התוכניות האופרטיביות, על מנת לממש את מפת הדרכים הזו. כעת, אחרי ש-'אספנו' מ-'רצפת הייצור' את כלל הנתונים והמערכות, איגמנו אותם וזיהינו היכן קווי השוני בין משרדי הממשלה השונים – אנחנו פועלים לטובת אחידות בין המשרדים".

שלושה מעגלי השפעה

פרנקל הסבירה שיהיו למהלך שלושה מעגלים של השפעה: "המעגל הראשון הוא זה הפנים משרדי. המעגל השני הוא זה שיוצר השפעה בין משרדי הממשלה השונים, ובעקבותיו – על האזרחים. מעגל ההשפעה השלישי מקרין על כלל המשק".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"סיימנו תהליכים רבים בשלושת מעגלי ההשפעה הללו, והבאנו להתייעלות רבה, לצד טיפול נכון ומדויק יותר בהוצאות ובהכנסות. כמו כן, חיברנו תהליכים למול משרדי הממשלה השונים", אמרה.

"היעד המרכזי: אחידות"

לדבריה, היעד המרכזי של המהלך הוא ליצור אחידות. "המטרה היא לא להיות, למשל, במצב שבו האזרח נדרש להזדהות יותר מאשר פעם אחת כשהוא נכנס לכמה מערכות שונות של הממשלה. האזרח לא מעניין שהוא עבר ממשרד ממשלתי אחד לשני", ציינה פרנקל.

היא הוסיפה כי "אין שירות חכם ללא מידע זמין. מתוך התפיסה הזו, שמנו דגש על העברת וזרימת מידע בין משרדי הממשלה השונים, והסרנו חסמים בנוגע למידע כך שהוא יהיה אמין, זמין, נגיש וזורם נכון. באופן זה מתקבלים תהליכי שירות שעובדים מקצה לקצה, עם פעולה נכונה ומהירה בענן, ועבודה משותפת בין משרדי הממשלה".

"שותפות זו היא הגורמת להצלחה. היא זו שמביאה ערכים עסקיים, מציבה מדדי הצלחה ומייעצת היכן להשקיע על מנת להצליח עוד יותר", אמרה פרנקל.

"אנחנו מקימים צוותים של 'מובילי דיגיטל' במשרדים. אלה יביאו לערך עסקי ומדדי הצלחה, ויחד עם הטכנולוגיה הם יהוו הקטר שמניע את השינויים. כעת, כל מה שנותר לנו לעשות הוא ליישם. יחד נביא שירות טוב יותר לאזרחי המדינה. נטייב את המידע שברשותנו, ננפק יותר שירותים שיהיו יותר זמינים, מבוססי דיגיטל, ונשלב הרבה AI בתהליכים שנערכים בתוך משרדי הממשלה. אני מאמינה שבשנה-שנתיים הקרובות יתחולל השינוי האמיתי", סיכמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים