למרות ה-AI: ההכנסות של גוגל מהחיפושים ממשיכות לעלות
הבינה המלאכותית לא פגעה בהכנסות של החברה מתחום זה, והן עקפו את התחזיות ● ההכנסות הכלליות שלה גדלו ב-14%, וגם הן היו מעל הצפי של המומחים ● אחד מהם חוזה שעסקי הענן של גוגל יעברו את אלה של AWS ומיקרוסופט
אחת ההנחות שנשמעות בשוק בשנה-שנתיים האחרונות, ובפרט בחודשים האחרונים, היא שאנשים יזנחו את החיפוש המסורתי באינטרנט לטובת הבינה המלאכותית. מטבע הדברים, הנפגעת המרכזית מכך אמורה להיות החברה השולטת בתחום – גוגל.
חברת הענק מנסה להתאים את עצמה לעידן החדש, ועוד בשנה שעברה היא השיקה את AI Overview, שהגיע לפני כמה חודשים גם לישראל. באמצעות בינה מלאכותית, הכלי מתמצת בכמה משפטים את מה שהמשתמש מחפש. במאי האחרון החברה השיקה למשתמשים בארצות הברית כלי בינה מלאכותית נוסף, AI Mode, שמשלב יכולות נימוק מתקדמות, רב מודאליות ואפשרות להעמיק במה שהמשתמש מחפש באמצעותו, על ידי שאלות המשך וקישורים רלוונטיים מהרשת. לכך יש להוסיף את ג'מיני, שתופס תאוצה וכבר מגיע ל-450 מיליון משתמשים.
אלא שבינתיים, הפגיעה של הבינה המלאכותית בהכנסות של גוגל – או, יותר נכון, החברה האם, אלפבית – מהחיפושים היא קלה עד לא מורגשת. לראייה, ההכנסות שלה בתחום זה רשמו עלייה דו ספרתית ועקפו את התחזיות: הן הגיעו ל-54.1 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטי שהן יעמדו על 52.7 מיליארד. גם ההכנסות שלה ממודעות, שאף הן עלולות להיות מושפעות בצורה ישירה מה-AI, עקפו את התחזיות, ועמדו על 71.3 מיליארד דולר לעומת צפי ל-69.6 מיליארד.
גוגל עקפה את התחזיות בכל העסקים שלה
ככלל, ההכנסות של גוגל רשמו עלייה של 14% ל-96.4 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-94 מיליארד. החברה עקפה את התחזיות לאורך ולרוחב הפעילות שלה: אלה שהיא השיגה מיוטיוב עקפו אותן ב-2.4 מיליארד דולר ועמדו על 9.8 מיליארד, וההכנסות מגוגל קלאוד עמדו על כחצי מיליארד דולר יותר מהצפי והגיעו ל-13.6 מיליארד.
הרווח הנקי למנייה עקף אף הוא את התחזיות והגיע ל-2.31 דולר, כאשר הצפי היה שהוא יעמוד על 2.18 דולר. הרווח הנקי הכללי שלה רשם זינוק משנה לשנה של 20% ועמד על 28.2 מיליארד דולר.
בגלל ה-AI: החברה מעלה את תחזית ההוצאות
לצד התוצאות, גוגל הודיעה כי היא מתכוונת להרחיב את ההוצאות ההוניות שלה, ולהוציא עד סוף השנה 85 מיליארד דולר ולא 75 מיליארד – הסכום שאותו היא העריכה בחודש פברואר, שהיה גם ככה גדול מהתחזיות בוול סטריט בזמנו, שעמדו על 58.84 מיליארד. יתרה מזאת, ענת אשכנזי, סמנכ"לית הכספים הישראלית-אמריקנית של אלפבית, ציינה כי החברה צופה גידול נוסף בהוצאות שלה ב-2026. לדבריה, הסיבה לכל זה היא "ביקוש חזק ועולה" למוצרי ושירותי הענן של החברה, על רקע הביקוש החזק והעולה לבינה מלאכותית.
חלק מאותו ביקוש מגיע מאחת הכוכבות בתחום הבינה המלאכותית – OpenAI, שהודיעה בשבוע שעבר שהיא מתכוונת להשתמש בתשתיות של גוגל קלאוד לטובת ChatGPT. מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי, אמר כי הוא "נרגש" מהעבודה הממשמשת ובאה עם החברה של סם אלטמן.
אנליסט: גוגל גדלה במהירות של פי שניים מ-AWS
לדברי דאג אמות', אנליסט מג'יי.פי. מורגן, ההכנסות של גוגל קלאוד בהחלט יכולות לעבור בעתיד הנראה לעין את אלה של AWS ומיקרוסופט. "הגודל של גוגל קלאוד הוא כמעט מחצית מגודלה של AWS ושני שלישים מזה של Azure, והיא גדלה במהירות של פי שניים מהענן של אמזון, וכמעט כמו קצב הגידול של הענן המיקרוסופטי. אנחנו מאמינים שהשילוב של הביקוש הגדול לענן, שמונע מהביקוש הגדול לבינה מלאכותית, וצבר ההזמנות של החברה הופך את גוגל קלאוד למנוע טוב יותר לצמיחה בשער המנייה של גוגל".
פיצ'אי סיכם את התוצאות באומרו כי "היה לנו רבעון יוצא מן הכלל, עם עליות רובסטיות לאורך ולרוחב החברה. אנחנו מובילים בחזית הבינה המלאכותית, והיא משפיעה על כל אחד מהעסקים שלנו ומספקת לנו מומנטום חזק". בין היתר, הוא ציין כי "חווינו עלייה בולטת בעסקי הענן שלנו – בהכנסות, בצבר ההזמנות וברווחים. קצב ההכנסות השנתי שלהם עומד כעת על יותר מ-50 מיליארד דולר".











תגובות
(0)