105 – קו החירום להגנה על ילדים ברשת – מגיע לווטסאפ

מעכשיו קל יותר לדווח על פגיעה בילדים ובני נוער באינטרנט: מוקד 105 יהיה זמין 24/7 גם בשירות ההודעות המידיות

מגיע לווטסאפ. מוקד 105.

לראשונה מאז הקמתו, המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת – המכונה גם יחידה 105 – מרחיב את דרכי הפנייה אליו, ומהיום (ג') ניתן יהיה להגיע אליו גם באמצעות ווטסאפ, דרך המספר הייעודי 052-12-10-105. השירות בווטסאפ הוא תוספת לאפשרויות לפנייה טלפונית למספר 105 ולפנייה באמצעות טופס מקוון באתר המטה, ומטרתו להנגיש את המוקד לקהלים רחבים יותר, ובמיוחד – לילדים ובני נוער המשתמשים באפליקציה דרך קבע. השירות בערוצו החדש פותח בשיתוף פעולה עם חברת מטא (Meta) – הבעלים של ווטסאפ.

מוקד 105 משמש כגוף אזרחי-משטרתי המספק מענה מקיף לכל סוגי הפגיעות בקטינים ברשת – אזרחיות ופליליות כאחד. השירות מאפשר לילדים, להורים, לאנשי מקצוע ולכלל הציבור לדווח על פגיעה בקטינים ברשת, וכעת גם באמצעות מסרים בווטסאפ – בכל שעות היממה. שימו לב אבל כי בהתאם לתנאי השימוש של היישום, גיל השימוש באפליקציית ווטסאפ עומד על 13 ומעלה.

במוקד 105, הפועל ביוזמת המשרד לביטחון לאומי ומסגרת יחידת להב 433 של משטרת ישראל, משרתים שוטרים חוקרים לצד דסק שותפויות אזרחי, המורכב מנשות מקצוע מומחיות בתחום הגנת ילדים ברשת ממשרדי החינוך, הרווחה והביטחון החברתי, והבריאות. בנוסף, המטה מפעיל מפלגי חקירות ומודיעין המשתמשים בכלים טכנולוגיים מתקדמים לאיתור ואכיפה נגד עבריינים, וכן אגף אזרחי העוסק במניעה, הסברה, מחקר וחינוך.

מאז הקמתו ב-6 בפברואר 2018, טופלו במוקד 105 למעלה מ-65,000 אירועי פגיעה בקטינים ברשת. כיום, כשני שלישים מהפונים למוקד הם הורים וכשליש מהם הם הנפגעים עצמם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים