מנכ"ל יבמ, ארווינד קרישנה: "עידן הניסויים בבינה מלאכותית הסתיים"

יבמ חשפה באירוע המפתחים השנתי שלה כלים ופתרונות, המאפשרים לארגונים לבנות ולהפעיל סוכני AI שממנפים את הדאטה הארגונית - גם זו ה"קבורה" בחוזים, מצגות ומאגרים מבודדים המטרה: להניע שינוי עמוק - מיישומי AI

ארווינד קרישנה קרישנה, מנכ''ל ויו"ר יבמ.

"עידן הניסויים בבינה מלאכותית הסתיים. היתרון התחרותי של היום נובע משילוב של בינה מלאכותית ייעודית, שמניע תוצאות עסקיות מדידות", אמר ארווינד קרישנה, ​​יו"ר ומנכ"ל יבמ. "אנו מציידים ארגונים בטכנולוגיות היברידיות שחותכות דרך סבך המורכבות ומאיצות יישומי בינה מלאכותית שמוכנים להטמעה".

קרישנה אמר את הדברים באירוע המפתחים השנתי שלה  – THINK, המתקיים בימים אלה, ובמסגרתו חשפה החברה טכנולוגיות חדשות, ששואפות לשבור את החסמים המונעים הטמעה רחבת היקף של בינה מלאכותית ארגונית, ומאפשרות לעסקים לבנות ולהפעיל סוכני בינה מלאכותית (AI agents) עם הדאטה הארגונית שלהם.

מחקר חדש של יבמ בקרב כ-2,000 מנכ"לים ברחבי העולם מלמד, כי הם צופים שקצב צמיחת ההשקעות בתחומי הבינה המלאכותית יוכפל ביותר מפי שניים בשנתיים הקרובות, כשמרביתם יאמצו סוכני בינה מלאכותית ויתכוננו להרחבתם. אלא שקצב ההשקעות בתחום הוביל עד היום לזירה טכנולוגית מנותקת, ורק רבע מיוזמות ה-AI החזירו עד היום את ההשקעה בהן.

על רקע ההערכה בחברה, שיותר ממיליארד אפליקציות בינה מלאכותית יהיו זמינות בשוק עד שנת 2028, ממקדת יבמ את הפתרונות שלה בתזמור (orchestration) תהליכי AI, בטיוב והכנה של מאגרי נתונים ובתאימות של יישומי ה-AI החדישים עם מערכות ארגוניות קיימות.

במקום AI שמשוחח איתך – AI שעובד עבורך

חבילת החידושים שהציגה החברה בתחום סוכני הבינה המלאכותית לארגונים מרוכזת תחת watsonx Orchestrate. מטרתה של יבמ היא להניע שינוי עמוק – מיישומי בינה מלאכותית שמשוחחים עם המשתמש למערכות שעובדות עבורו, תוך מתן פתרון לאתגרים, כמו שילוב הסוכנים בסביבות ארגוניות, התאמתם ליישומים קיימים ומינוף הדאטה הארגוני הקיימת בעזרתם.

בין החידושים: כלים שונים – מיישומי No Code ועד פתרונות למפתחים מקצועיים – המאפשרים לבנות סוכן AI בחמש דקות עבור כל סוג משתמש; סוכני AI מוכנים מראש (Pre-built) המתמחים בתחומים ספציפיים (domain specialized) כמו משאבי אנוש, מכירות ורכש, וסוכני שירות המאפשרים פעולות פשוטות יותר כמו מחקר אינטרנט וחישובים; שילוב של הפתרונות החדשים עם יותר מ-80 יישומים ארגוניים מובילים מספקים כמו מיקרוסופט, אורקל, אדובי, AWS, סיילספורס, סרוויסנאו ו-וורקדיי; כלי לתזמור הסוכנים, הדרוש להתמודדות עם פרויקטים מורכבים, כמו תכנון תהליכי עבודה וניתוב משימות לכלי הבינה המלאכותית הנכונים בין ספקים שונים; יכולת צפייה (observability) בסוכנים לצורך ניטור ביצועים, הצבת גבולות בטיחות (guardrails), אופטימיזציה של מודלים וכלי ניהול מדיניות (governance) לאורך כל מחזור החיים של הסוכן.

החידושים ב-watsonx Orchestrate כוללים גם קטלוג של יותר מ-150 סוכנים וכלים מוכנים מראש, הן מיבמ והן כלים שפותחו כחלק מהאקוסיטם הרחב של שותפיה השונים.

ביבמ שמים דגש רב על מינוף נתונים ארגוניים לא מובנים, כאלה ה"קבורים" בחוזים, בגיליונות אלקטרוניים ובמצגות, והם מבין הנכסים היקרים ביותר – אך הכי לא מנוצלים – בארגון. לצורך הזה החברה פיתחה את watsonx.data, שיעזור לארגונים להפיק ערך מנתונים אלה ולהניע תהליכי בינה מלאכותית מדויקים ויעילים יותר.

watsonx.data בגרסתו החדשה יעזור ללקוחות לאחד, לנהל ולהפעיל נתונים בין מאגרים מבודדים (silos), פורמטים ועננים. יחד עם watsonx.data intelligence, הכלים הללו יאפשרו לארגונים לחבר את אפליקציות הבינה המלאכותית והסוכנים שלהם עם הנתונים הלא מובנים שלהם, וליישם בינה מלאכותית מדויקת ב-40% יותר מאשר RAG קונוונציונלי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סמי

    הסוף לעבדות.....ולפרנסה. עלייתו ונפילתו של האדם ששאיפתו מעלה עשתה ממנו חסר תועלת.

אירועים קרובים