ווטסאפ מרחיבה את בדיקת שירות צ'אטבוט ה-AI שלה

הכלי, שמגיע כעת ליותר משתמשים אך עדיין רחוק מלהיות זמין לכולם, מספק חוויה אינטראקטיבית משופרת באמצעות אפליקציית המסרים הפופולרית ● ההשקה - חלק מהאסטרטגיה הרחבה יותר של מטא לשילוב GenAI בפלטפורמות שלה

בקרוב יצטרף אל הפלטפורמה שירות צ'וטבוט AI חדשני. ווטסאפ.

ענקית הטק מטא (Meta) עשתה באחרונה עוד צעד משמעותי בתחום הבינה המלאכותית – החברה הודיעה כי צ'אטבוט ה-AI שלה ישולב באופן נרחב יותר בווטסאפ (WhatsApp) שבבעלותה. המהלך של מטא הולם את העידן החדש של יישום טכנולוגיית GenAI, ושילובה בשלל שירותים טכנולוגיים כיום, ובמקרה של ווטסאפ – אפשר שהחידוש יקרב את שירות המסרים המיידיים הפופולרי לעוד מיליארדי משתמשים ברחבי העולם.

החדשות האחרונות הן שמטא החלה לאפשר שימוש בצ'אטבוט ה-AI, הידוע בשם Meta AI, בסביבת האפליקציה שלה למשתמשי iOS ואנדרואיד נבחרים, שהגדירו את העדפת השפה שלהם לאנגלית. מדובר ככל הנראה במשתמשים הודים בעיקר. לפי החברה, מדובר רק בעוד שלב בבחינת הטכנולוגיה, והתכונה תגיע כעת לקהל מצומצם במדינות מסוימות כחלק משלב זה.

ה-GenAI נפרסת לאט ובטוח במוצרי מטא

צא'טבוט הבינה המלאכותית של מטא הושק לראשונה בספטמבר אשתקד, ומטא הולכת ומשלבת אותו כיום ביותר ויותר ממוצריה ביניהם באינסטגרם, במסנג'ר וכן בווטסאפ.

בווטסאפ, כפי שדיווחנו, הוצג הצ'אטבוט לראשונה בנובמבר 2023, אך הכלי המסקרן הוגבל בתחילה לבדיקה מצומצת במיוחד בקרב משתמשי ווטסאפ וכן נבחן כלי ה-AI באינסטגרם ובמסנג'ר בהודו ובחלקים מאפריקה. אזורים אלה נבחרו בשל בסיסי המשתמשים האדירים שלהם – עניין שהופך אותם לאידיאליים לפיילוט בינה מלאכותית שמסקנותיו יהיו רחבות ויתנו אינדיקציה ברורה ליכולותיו ולשביעות רצון המשתמשים בו. עם זאת, השירות מתרחב כעת, כאמור, ליותר משתמשים.

השימוש הטכני בכלי אמור להיות די פשוט – לפי החברה, משתמשים יכולים לגשת אל ה-Meta AI על ידי הקשה על סמל ייעודי שיופיע בפינה השמאלית העליונה של כרטיסיית הצ'אטים. ברגע שהכלי מופעל, תפתח למשתמשים שיחה עם הצ'אטבוט, שיוכל לענות להם על שאילתות ישירות ומיידית. חשוב לציין שהודעות שהמשתמש שולח לכלי הן אישיות, נשארות מוצפנות מקצה לקצה, ורק הבוט יכול לקרוא את מה שנשלח אליו. הנתונים שיאסוף כלי ה-GenAI לא ישותפו עם השרתים של מטא, כך הבטיחה החברה, אלא אם המשתמש ישאל שאלה – אז יסרוק הכלי את המידע בחפשו מענה לה, אבל התאמת המענה שהמשתמש יזכה לו לא תהיה מבוססת בשום אופן על נתונים שנאספו אודותיו.


יצוין כי לפי דיווחים שונים, הנוכחות של ה-Meta AI אצל המשתתפים האקראיים שזכו לבחינתו משתנה – חלקם דיווחו כי הם מבחינים בשילוב הכלי בסרגל החיפוש, ואחרים מבחינים באייקון Meta AI חדש לגמרי, השוכן לצד האייקונים של המצלמה והשיחות החדשות. זה כנראה תלוי בעדכון הגרסה של המשתמש.

התלהבתם? כנראה שבצדק, אלא שבינתיים נראה שלפחות מרביתנו ניאלץ להתאזר בסבלנות, משום שהצ'אטבוט לא הגיע רשמית עדיין לידי המשתמשים בישראל. ראשית, על אף הבשורות על הרחבת תפוצתו, הכלי זמין עדיין רק במספר מוגבל של מדינות שמטא לא דיווחה אילו הן, ושנית, הכלי עובד בינתיים רק בשפה האנגלית וכפי שכתבנו, ומוצע רק לבני המזל שהגדירו את הווטסאפ שלהן לאנגלית – משמע שגם אם יפרס למספר משתמשים בארץ, זה יקרה רק אם היישום עובד אצלהם בשפה האנגלית.

בכל מקרה, למרות שאין בינתיים מידע ספציפי על המועד שבו יגיע השירות רשמית גם אלינו, הרחבתו, עליה התבשרנו כעת, מעידה על כך שככל הנראה הוא יגיע לכולם, כולל למשתמשים הישראליים ובעברית, בעתיד הלא רחוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים