התמחות חדשה במערכות מידע באקדמית ת"א-יפו: מִשחוק

על לימודי המשחוק אמרה פרופ' רותי גפני, מנהלת בית הספר למערכות מידע במכללה: "מחקרים הוכיחו כי זו אחת הדרכים היעילות ביותר לטפח את כישורי המאה ה-21"

פרופ' רותי גפני, דיקנית בית הספר למערכות מידע במכללה האקדמית תל אביב יפו.

בית הספר למערכות מידע במכללה האקדמית תל אביב-יפו, בראשותה של הדיקנית פרופ' רותי גפני, פתח התמחות חדשה, לא שגרתית בנוף הכשרת כוח אדם בתחום מערכות המידע: התמחות במִשחוק.  

"משחוק מהווה כלי ניהול אסטרטגי ולא רק מערך של מאפייני עיצוב מהנים. זהו נושא מעניין שחשוב ללמוד, על מנת ליישם אותו בהצלחה", אמרה פרופ' גפני. "המשחוק מתייחס לאופן שבו אנו חושבים, כיצד אנו משתפים פעולה ואיך אנו יוצרים יחד דרך אחרת ללמוד, לעבוד ולבנות קהילה. ניתן להשתמש במשחוק כדי לעצב את כישוריהם והתנהגויותיהם של המשתמשים, כדי להפוך לאדם שהם רוצים להיות".

לדבריה, "מחקרים הוכיחו כי אחת הדרכים היעילות ביותר לטפח את כישורי המאה ה-21 – כדוגמת יצירתיות, חשיבה ביקורתית, תקשורת, שיתוף פעולה, מיומנויות גלובליות ועוד – היא על ידי יצירת הזדמנויות לעשות משהו כייפי – לשחק".

הרבגוניות של המשחוק אינה יודעת גבולות, עם יישומים המשתרעים על פני מגוון רחב של תחומי דעת ותעשיות. לדברי פרופ' גפני, המשחוק מצא קרקע פורייה בתחומים מגוונים כמו בריאות, שיווק, הכשרת עובדים וקיימות. למשל, בתחום הבריאות, האפליקציה !Zombies, Run משלבת סיפורים ותרגילים על ידי הטמעת משתמשים בעולם פוסט-אפוקליפטי, שבו הם חייבים לרוץ כדי לשרוד ולהשלים משימות, מה שמגביר את המוטיבציה להתאמן.

ההתמחות במשחוק, אשר בראשה עומד ד"ר משה לייבה, מציעה לסטודנטים הזדמנות ייחודית להתעמק בעקרונות וביישום מישחוק בסביבות דיגיטליות, תוך התנסות בגישות שונות וחקירת הגבולות של עיצוב מערכות מידע מסורתיות בסביבת למידה דינמית.

"מהווה כלי ניהול אסטרטגי ולא רק מערך של מאפייני עיצוב מהנים". מִשחוק.

"מהווה כלי ניהול אסטרטגי ולא רק מערך של מאפייני עיצוב מהנים". מִשחוק. צילום: אילוסטרציה. שאטרסטוק

מה קורה בעולם?

מגזר המשחוק חווה התרחבות אדירה בשנים האחרונות, בעיקר בתקופת המגיפה, שסיפקה תנאים אידיאליים למשחקיות, במיוחד במונחים של דחיפה והגברת השתתפות ומעורבות של משתמשים במהלך הסגר.

מספר תאגידים גדולים אימצו טכנולוגיות משחוק ומגדילים את השקעות המשחוק שלהם עבור מגוון יישומים, החל מפרסום ועד תעסוקה.

כ-70% מ-2,000 החברות הגדולות בעולם משתמשות במשחוק. שוק המשחוק העולמי צומח בקצב מסחרר, כאשר הצפי הוא שיגיע ל-95.5 מיליארד דולר עד 2030.

בעקבות הצמיחה, קיים ביקוש הולך וגובר לאנשי מקצוע מיומנים שיכולים לעצב, ליישם ולנהל חוויות משחקיות במגוון רחב של תעשיות ומגזרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים