20 שנה ל-Gmail: היום שבו גוגל המציאה את הדואר האלקטרוני מחדש

היום (ב') לפני שני עשורים בדיוק הכריזה גוגל על שירות המייל החדש שלה - Gmail ● מאז הפכה מה שרבים חשבו בהתחלה למתיחת 1 באפריל לשירות הדואר האלקטרוני הפופולרי ביותר

01/04/2024 17:33
יום הולדת שמח. Gmail.

ב-1 באפריל 2004 הכריזה גוגל על שירות דואר אלקטרוני חדש: Gmail. ההודעה הרשמית שנשלחה לעיתונות נוסחה בלשון מבודחת, עם תיאור לא מאוד רציני של הדרך בה הפך רעיון של מהנדס יחיד בגוגל, שפיתח את השירות לבדו ומיוזמתו הפרטית תוך "צריכה של כמה מיליוני סוכריות M&M", למוצר מוגמר שמנהלי החברה אינם יכולים להפסיק להשתמש בו.

אם ניסוח ההודעה התמוה לא הספיק, הרי שתיאור השירות עצמו הוא ששכנע רבים כי מדובר במתיחת 1 באפריל: גוגל הבטיחה שירות דואר אלקטרוני חינמי בנפח דמיוני של 1 גיגה-בייט, בזמן שבו אפילו תיבות דואר בתשלום חרגו לעיתים רחוקות מנפח של 15 מגה-בייט. הובטחו גם חיפוש מהיר ויעיל במיוחד, וסידור אוטומטי של הודעות דואר לפי "שיחות", כאשר הודעות באותו נושא מופיעות זו מעל זו – כל אלו נתפסו אז כחידושים בלתי אפשריים. גם האופן שבו קיוותה גוגל לממן את השירות, פרסומות הנשענות על זיהוי נושאים ותכנים בתוך ההודעות, נחשב הן חדירה לפרטיות שמשתמשים לא יסכימו לה, והן אתגר טכנולוגי לא הגיוני.

הודעת Gmail בגרסה דאז

הודעת Gmail בגרסה דאז

אלא ש-Gmail היה כמובן אמיתי לגמרי, ואת רובם המוחלט של המשתמשים אובדן הפרטיות לא הטריד לעומת נפח האחסון החינמי האדיר. במהלך התקופה הקצרה במהלכה נדרשה הזמנה בכדי להיכנס ל-Gmail, הפכו הזמנות אלו למצרך הלוהט והמבוקש ביותר ברשת. זאת, גם בשל הצורך לקבל הזמנה מחבר כדי להתחבר לשירות. 20 שנים לאחר מכן, מדובר בשירות הדואר האלקטרוני הפופולרי ביותר בעולם, עם כ-1.2 מיליארד משתמשים פעילים.

Gmail אמנם עבר כמה שינויים בעיצוב לאורך השנים, וגם נפח האחסון החינמי צמח ל-15 גיגה-בייט, אולם באופן כללי ניתן לומר שהמהפכה הגדולה נרשמה ביום ההשקה – ומאז נותר השירות זהה למדי בבסיסו. דווקא עתה, ביום הולדתו ה-20, ייתכן ש-Gmail עומד בפני שינוי משמעותי יותר, עם ניסיון אגרסיבי מצד גוגל לשילוב טכנולוגיות בינה מלאכותית בכל אספקט, לרבות ניסוח ומענה על הודעות. מהלך כזה יוכל להפוך את Gmail לשירות מהיר אף יותר, אך גם כזה המיועד בעיקר לתכתובת עסקית ורשמית שאינה מחייבת מגע אישי. זו עברה זה מכבר לאפליקציות בעלות אופי חברתי יותר, כגון ווטסאפ או טיקטוק.

הכתבה פורסמה במקור באתר TGSpot.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים