אינסטגרם ות'רדס לא יקדמו יותר פוסטים פוליטיים

ההחלטה התקבלה עקב המחלוקות הרבות שהציפו את הפלטפורמות החברתיות שבבעלות מטא, בעיקר סביב הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אירועי ה-7 באוקטובר ומלחמת ישראל-חמאס ● אבל גם שינוי המדיניות הזה מעלה קשיים

משנות את מדיניות המלצות התוכן שלהן. אינסטגרם ות'רדס.

במאמץ לספק שליטה רבה יותר על צריכת התוכן הפוליטי ברשת החברתית, הודיעה באחרונה אינסטגרם כי תפסיק להמליץ לנו המשתמשים על פוסטים פוליטיים מחשבונות שאיננו עוקבים אחריהם.

החלטה זו מגיעה בעיקר על רקע ביקורת חמורה שספגה מטא (Meta) – חברת האם של אינסטגרם, פייסבוק, ווטסאפ ות'רדס (Threads) – על טיפולה בתכנים פוליטיים במהלך המלחמה שפרצה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר. בין השאר הטיחו ב-מטא משתמשים רבים, כמו גם אישי ציבור ופוליטיקאים, האשמות כי הפלטפורמות שלה מנוהלות באופן מוטה ובצנזורה לא מספקת על תכני שנאה וכזב.

לפי ההודעה של אינסטגרם, החל מה-9 בפברואר, היא ופלטפורמת הבת שלה ת'רדס (שהיא מעין שיבוט של Xטוויטר) לא יחשפו ויציעו עוד תוכן פוליטי במדורים כמו Explore, Reels ו-In-Feed Recommendations.

תהפוך לעניין של בחירה. החשיפה להמלצות על תוכן פוליטי באינסטגרם ות'רדס.

תהפוך לעניין של בחירה. החשיפה להמלצות על תוכן פוליטי באינסטגרם ות'רדס. צילום: אינסטגרם

"רוצים שאינסטגרם ות'רדס יספקו חוויה נהדרת לכולם"

"אנחנו רוצים שאינסטגרם ות'רדס יספקו חוויה נהדרת לכולם. אם תחליטו לעקוב אחר חשבונות שמפרסמים תוכן פוליטי, אנחנו לא רוצים להפריד בינכם לבין הפוסטים שלהם, אבל אנחנו גם לא רוצים להמליץ באופן יזום על תוכן פוליטי מחשבונות שאתם לא עוקבים אחריהם. אז אנחנו מרחיבים את הגישה הקיימת שלנו לאופן שבו אנו מתייחסים לתוכן פוליטי", הסבירה אינסטגרם בבלוג שלה. החברה המשיכה וכתבה: "לא נמליץ באופן יזום על תוכן על פוליטיקה במשטחי המלצות באינסטגרם ובת'רדס. אם עדיין תרצו שהפוסטים האלה יומלצו לכם, תהיה לכם שליטה לראותם".

כאמור, אינסטגרם מבטיחה למשתמשים כי עדיין תהיה להם אפשרות להצטרף באופן יזום ולראות המלצות שכאלו, אם יבחרו בכך ויגדירו את חשבונם כך. בנוסף החברה בישרה כי חשבונות מקצועיים יכולים לפקח על זכותם לקבל המלצות על התוכן שהעלו באמצעות "סטטוס חשבון", המאפשר להם לערוך או להסיר פוסטים פוליטיים אחרונים, לבקש בדיקה של החלטות שהתקבלו בעניינם, או להימנע באופן זמני מפרסומים בעלי אופי פוליטי, כדי להחזיר אליהם את הזכות להמלצה על התוכן שלהם.

הציתו פונפליקטים פוליטיים ברשתות החברתיות. אירועי הדמים של מתקפת החמאס על ישראל מה-7 באוקטובר.

הציתו פונפליקטים פוליטיים ברשתות החברתיות. אירועי הדמים של מתקפת החמאס על ישראל מה-7 באוקטובר. צילום: ויקיפדיה. דוברות זק"א.

מהלך זה בא, כאמור, בעקבות הביקורת שהופנתה כלפי מטא על כך שהעדיפה, לכאורה, נקודות מבט מסוימות בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני על פני אחרות. מבקרי החברה טענו כי הגישה של ענקית המדיה החברתית ממנלו פארק לתוכן פוליטי משתיקה קולות מגוונים ומגבילה את חשיפת המשתמשים לשיח פוליטי חשוב. בנוסף נשמעו נגד מטא טענות על בחירה מכוונת להצית תוכן מקטב ומלבה שנאה, ולהותיר תכני פייק ניוז על כנם, מאינטרסים שונים ומשונים שלה עצמה.

אלא שגם כעת, אחרי הבשורה בנוגע להפחתת החשיפה לתכנים הפוליטיים באינסטגרם ות'רדס, עלו חששות בנוגע לבהירות ההגדרה של מטא ל"תוכן פוליטי" וכן דאגה מהסכנה לאכיפה מוטה של ההחלטה החדשה.

המדיניות החדשה של אינסטגרם נועדה לספק למשתמשים יותר שליטה על חווית התוכן הפוליטי שלהם, אך היא מגיעה על רקע הוויכוח המתמשך סביב הטיפול של החברה שייסד מארק צוקרברג בדיוק בתוכן כזה, במיוחד בהקשר של הסכסוך האחרון. לפיכך, השינוי שהכניסה מטא כעת מציף קונפליקט חדש – מחד יש יתרונות פוטנציאליים להפחתת חוויות שליליות בעת השימוש בשירותים החברתיים שלה, וכן ליצירת צריכת תוכן יותר מותאמת אישית, ולפיכך פחות מקוממת, מסיתה או פוגענית. מאידך, צצים חששות לגבי הגבלת מידע חשוב, הגבלת חשיפה לנקודות מבט מגוונות וכן מהגבלת היכולות של המשמשים לקבל הזדמנות לראות פנים ונרטיבים נוספים, מלבד אלו שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים