"להיי-טק יש המון כוח ויכולת לספוג 'ברבורים שחורים'"

"הענף חווה רצף לא הגיוני של 'ברבורים שחורים' - המצב הגיאו-פוליטי העולמי, הריביות, המהפכה המשפטית - והמלחמה", אמר שחר אפעל, מנכ"ל נס, וציין שלמרות זאת, הוא אופטימי

שחר אפעל, מנכ"ל נס.

"ענף ההיי-טק חווה רצף לא הגיוני של 'ברבורים שחורים' – המצב הגיאו-פוליטי העולמי, הריביות, המהפכה המשפטית – והמלחמה. למרות ריבוי 'הברבורים השחורים', אני אופטימי: לענף ההיי-טק המקומי יש המון כוח, אנרגיה ויכולת לספוג אותם", כך אמר שחר אפעל, מנכ"ל נס.

אפעל דיבר בוועידת הפסגה Top Summit 2024 של אנשים ומחשבים, שהתקיימה היום (א') באולם האירועים לאגו בראשון לציון, בהשתתפות מאות מבכירי הענף. מנחת הכנס הייתה דפנה ליאל, כתבת ופרשנית פוליטית בחדשות 12.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

לדברי אפעל, "ההפעלה של כלל החברות בענף שעובדות בישראל – נפגעה פחות במלחמה. ניתן לציין כאן לחיוב את המגזר הממשלתי: אחרי מגפת הקורונה, כלל המגזר הזה עשה קפיצת מדרגה משמעותית – הן בתהליכי הדיגיטציה והן בהשקעות הרבות בטכנולוגיות, לרבות ענן המחשוב הממשלתי, נימבוס".

"מלחמה היא לא רק 'אגם הברבורים השחורים'"

הוא ציין ש-"מלחמה היא לא רק רצף הופעות של 'ברבורים שחורים' – או, אם תרצו, 'אגם הברבורים השחורים'. מלחמה משנה מצבים ולעתים עושה טוב, כי היא מייצרת הנבטות של לא מעט פיתוחים, שירותים ומוצרים חדשים. יש לוודא שענף ההיי-טק ילך בכיוון זה וידאג לעשות את מה שנדרש ממנו – ובצורה הנכונה".

"יש פה הזדמנות להגדלת הכמות של השירותים הדיגיטליים בכלל המדינה, ובמגזר הממשלתי בפרט. אלה יכולים לסייע להאצת השינוי, כך שהוא יהיה נכון ומדויק יותר, עם הטמעת טכנולוגיות חדשניות", אמר אפעל. כך, ציין, "ניתן לקבל כיום החלטות שעשויות להשפיע במשך שנים רבות לחיוב על הענף ועל המדינה – החלטות שתומכות בצמיחה. בקורונה, תפקיד ה-IT והטכנולוגיה בארגונים – במיוחד במגזרים הציבורי, הפיננסי והבריאות – השתנה והתעצם, ומנהלי ה-IT עלו לקומות של ההנהלות הבכירות. גם כעת ניתן לבצע האצה של חדשנות מבוססת טכנולוגיה, עם הענן, שמאפשר זאת. מדובר בתהליך דו שלבי – לעשות זאת הן פנימה, בארגונים, לטובת העובדים, והן אל מול הלקוחות הסופיים".

"עוד תחום שבו ניתן לצאת נשכרים מהמלחמה הוא עולם הגנת הסייבר. גם שם ניתן להאיץ תהליכים, ולתת מענה טוב ומקיף יותר למתקפות הרבות", אמר.

לסיכום, אפעל ציין כי "ה-IT המשיך את המומנטום של הקורונה, וארגונים הוסיפו לצרוך טכנולוגיה גם אחריה, כדי לשפר את חוויות העובד והלקוח. הם הטמיעו טכנולוגיות כדי להתייעל ולשפר את איכות השירות ועוד. הטכנולוגיה תומכת באופן מלא, גם בחודשים אלה, בצרכים ובתהליכים העסקיים והתפעוליים של גופי הביטחון, משרדי הממשלה ומערכות הבריאות. לצד כלל התהליכים הללו, יש לשים לב לעסקים הקטנים יותר במשק, שעבורם מדובר בתקופה קשה ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים