נשים ומחשבים: אלונה חיימוב, סייברארק

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אלונה חיימוב, מהנדסת תוכנה ב-CEM מבית סייברארק ומנהלת קהילת נשים טכנולוגיות בחברה

אלונה חיימוב, מהנדסת תוכנה ב-CEM מבית סייברארק ומנהלת קהילת נשים טכנולוגיות בחברה.

שם ותפקיד: אלונה חיימוב, מהנדסת תוכנה ב-CEM (ר"ת Cloud entitlements Managers) מבית סייברארק ומנהלת קהילת נשים טכנולוגיות בחברה.

ותק בתפקיד: בינואר הקרוב – שנתיים.

תפקידים קודמים: "סייברארק היא החברה הראשונה שאני עובדת בה מאז השחרור שלי מהשירות הצבאי".

השכלה ושירות צבאי, אם יש: "שירתתי ב-8200 במשך 6.5 שנים, כולל שירות קבע, ואני בעלת תואר ראשון במדעי המחשב".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?
"התחלתי את ההיכרות שלי עם עולם המחשבים בגיל צעיר. אימא שלי מגיעה מעולמות ה-QA, והיא תמיד הייתה משתפת ומדברת איתי על התחום. לא היה לי זר שנשים יכולות להיות בלימודים ובתפקידים טכנולוגיים. אולם, כשהגעתי למגמת המחשבים בתיכון, נתקלתי בפעם הראשונה בפערים: כמות הנשים הייתה משמעותית קטנה יותר, ובמיוחד בכיתת הסייבר, שם רק כחמישית היו נשים, כולל אותי.

בגילאים צעירים, המרקם החברתי מאוד חשוב, והשיקול החברתי תופס מקום לא קטן בשיקולים איזו מגמה לבחור בתיכון. רוב הנערות בוחרות שלא ללכת למגמות טכנולוגיות, כי התחום מקוטלג 'קשה' או 'גברי', ואלה שבוחרות ללמוד את מקצועות המחשב צריכות תמיכה, כי להישאר במיעוט יכול להיות מאוד קשה.

המרקם החברתי של המגמות האלה, העדר הסברה לנערות בדבר חשיבות לימודי המחשבים וחוסר במודלים לחיקוי בתחום הם הסיבות לכך שהן לא בוחרות במסלול לימודים זה.

אצלנו, אחראית המגמה הייתה אישה, ובחיבור נכון שלה עם תוכניות שרצו במקביל עם גוגל, התחלתי לעבוד הרבה בבית הספר בשכנוע בנות בכיתה ט׳ לבחור במגמה. בתור מישהי שכבר נמצאת בכיתת מחשבים, הייתי עוברת בכיתות ומסבירה לנערות מהי השגרה במגמה ומה הפוטנציאל של מישהי שיכולה ללמוד מחשבים. הרגשתי כמה משמעותי להנגיש את המידעע לנערות שהיו במקום שבו אני הייתי שנתיים לפני כן. בהמשך הקמתי עם נציגות She Codes סניפים לבנות צעירות, בשם She codes the next generation".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשיית ההיי-טק?
"לצערי, כן. לא כמו פעם, אבל היא עוד שם, וגם אם לא קוראים לה אפליה, יש בהיי-טק יחס שונה לנשים ולגברים, לרבות שאלות בראיונות עבודה שאנחנו נשאלות והמועמדים הגברים לא.

אנחנו לא חיות וחיים בעולם אידיאלי, ויש לנו לאן להשתפר, ברבדים רבים – למשל, משכורות טובות יותר לנשים וקידומן לעמדות מפתח. עובדה שאני עדיין מוצאת לנכון שיש חשיבות בקיום של קהילות של נשים טכנולוגיות. בקהילות האלה, נשים מחזקות את המיומנויות הטכנולוגיות והאישיות שלהן, רואות מודלים לחיקוי, שכל כך חסרים, וממשיכות להתקדם".

האם נתקלת באפליה בענף, נגדך אישית, על רקע היותך אישה?
"חוויתי בענף, לפני מקום עבודתי הנוכחי, אמירות לא במקום, שבחנו אותי יותר כי אני האישה היחידה בחדר – אבל לא משהו קיצוני מדי. בכל מקום שבו אני נמצאת, אני משתדלת לבקש ואף לדרוש את הכבוד המקצועי שמגיע לי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבישי

    נשים הן לא אנשים-בני אדם? מדוע מדור נפרד לנשים?

אירועים קרובים