רד האט אירחה 100 חניכות ממכינת בסמ"ח בהאקתון טכנולוגי

ההאקתון - שעסק במלחמת ישראל-חמאס - נמשך שלושה ימים ובמהלכו עבדו החניכות על פיתוח מוצר באווירה המדמה מסגרת צבאית ● מנכ"לית רד האט ישראל – לימור אפיק: "זכות לקחת חלק בהכנת החניכות של בסמ"ח"

לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל, מרצה בפני החניכות של מכינת בסמ"ח.

רד האט (Red Hat) ישראל – ספקית מובילה בעולם פתרונות הקוד הפתוח – אירחה באחרונה 100 חניכות בגילאי 18 מכל חלקי הארץ, הלומדות במכינה הקדם צבאית של בית הספר הצה"לי למקצועות המחשב וההגנה בסייבר (בסמ"ח), להאקתון בן שלושה ימים במשרדי החברה ברעננה.

מטרת המכינה של בסמ"ח היא לספק לחניכות מגוון כלים, לבחון כיווני התמחות, פיתוח חשיבה ויכולות טכנולוגיות לקראת הגיוס ושילובן בממר"ם וביחידות הטכנולוגיות השונות בצה"ל. כמו כן המכינה פועלת במטרה להקנות לחניכות מיומנויות למידה שונות באמצעות קוד, ועל ידי כך לספק להן נקודת פתיחה טובה יותר לקורסים השונים בבסמ"ח.

שיתוף הפעולה בין חברת רד האט והמכינה של בסמ"ח נועד כדי לספק לחניכות כלים לפיתוח פתרונות טכנולוגיים, המותאמים לתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית המתרחש בצה"ל, תוך כדי חוויה לימודית, שיתופית ותחרותית, המתרחשת במסגרת צבאית.

לימור אפיק, מנכ"לית ישראל, יוון וקפריסין ברד האט.

לימור אפיק, מנכ"לית ישראל, יוון וקפריסין ברד האט. צילום: ארט סטודיו

פתרונות טכנולוגיים סביב המלחמה

כחלק מהאקתון, החניכות השתתפו במגוון פעילויות, אשר כללו עבודה בקבוצות, תוך ליווי של המפקדים בבסמ"ח, הרצאות חיצוניות וביצוע פרויקט פיתוח של מוצר. הבעיה הכללית שניתנה לחניכות במסגרת ההאקתון הייתה מלחמת ישראל-חמאס (חרבות ברזל) ומתוכה הן היו צריכות לבחור בעיה ספציפית בתחום החינוך, הכלכלה, ההסברה ועוד ולספק לה פתרון טכנולוגי.

ביום האחרון של ההאקתון התקיימה תחרות, שבה כל קבוצה הציגה את התוצרים ופירטה לגבי הקונספט של פיתוח המוצר, כמו גם אודות התהליך שעברו עד לשלב הפתרון, היישום התיאורטי והדמו של המוצר. הצגת הפרויקטים נערכה בפני מפקד בסמ"ח – סא"ל בר ענבר; יו"ר עמותת בוגרי ממר"םיוסי מלמד; מנכ"לית רד האט ישראל – לימור אפיק; מנהל מגזר הביטחון של רד האט ישראל – מוטי נדלר; ובכירים נוספים מבסמ"ח ורד האט.

החניכות קיבלו תעודות על השתתפותן, וזכו לאירוח מלא מטעם רד האט ישראל.

תא"ל יעל גרוסמן, מפקדת לוטם.

תא"ל יעל גרוסמן, מפקדת לוטם. צילום: אמיליה בראל

"מכינת הנשים – מהתהליכים שבהם אנו גאים יותר באגף ובלוטם"

"מכינת הנשים הינה מהתהליכים שבהם אנו גאים יותר באגף ובלוטם, לאור היכולת לאפשר הזדמנויות וכלים ולממש פוטנציאל בעולמות הטכנולוגיה. טכנולוגיה היא דבר מופלא כשעושים בו שימוש נכון. ועוד יותר מכך, כאשר היא מאפשרת ביטוי וחשיבה מגוונים", אמרה מפקדת לוטם, תא"ל יעל גרוסמן. "כשאנחנו מתבוננים על מלחמת חרבות ברזל, אנו עדים לכל כך הרבה עשייה של נשים מובילות בשדה הקרב ומאחורי פיתוחים יוצאי דופן. זו המשמרת שלנו – נשים וגברים גם יחד. חשוב כי נשכיל למצות את היכולות הטכנולוגיות למקסום ההישגים בלחימה. הערכה לשותפתנו חברת רד האט, שאירחה את ההאקתון, שתורמת לקהילת המפתחים, פועלת בשורות צה"ל ופועלת לסיוע בפיתוח פוטנציאלים בקרב בנות ובני הנוער. יחד נעשה ונצליח".

יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר"ם.

יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר"ם. צילום: אמיליה בראל

יוסי מלמד, יו"ר עמותת בוגרי ממר"ם, שיתף: "המכינה הזו היא אחת הטכניקות הכי מדהימות לשינוי העולם הטכנולוגי על ידי בנייה איתנה של נשים טכנולוגיות, שבעתיד נראה אותן מובילות סטארט-אפים וחברות בארץ ובעולם. זה מתחיל ב-50% השתתפות של נשים בקורסי הטכנולוגיה המובילים של צה"ל המועברים בבסמ"ח, יחידת ההדרכה של ממר"ם, וממשיך דורות קדימה באקו-סיסטם הטכנולוגי".

לימור אפיק, מנכ"לית רד האט ישראל, אמרה כי, "בתקופה האחרונה אנחנו רואים ביתר שאת את הכוח הנשי של צה"ל בפעולה בשדה הקרב. במקביל, ישנה התעצמות של כוח זה גם בעולמות הטכנולוגיים, בחשיבה על רעיונות ופיתוח פתרונות חדשים. עולם ההיי-טק מתחיל להכיר בתרומה האדירה של נשים, ופורח בזכות זה. חברת רד האט מקדמת תרבות ארגונית מגוונת ומכלילה, הדוגלת בכישרון, מומחיות וערכים של כבוד האדם באשר הוא. הזכות לקחת חלק בהכנת החניכות של בסמ"ח, זוהי אבן דרך נוספת בתרומה של רד האט לקידום ההתפתחות של נשים בעולמות הטכנולוגיים בצבא וגם מחוצה לו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים