עובדי חברת אדמה פיתחו כלי להגברת האמפתיה העולמית לחטופים

135 חטופים עדיין מוחזקים בעזה ולכל אחד מהם יש שם וסיפור - שירי גורן ואבנר דולינגר מ-אדמה, יחד עם אופיר גלר, מתכנת בסטארט-אפ פרטי שלו, שוקדים על טכנולוגיית ההסברה aMiss, הפורצת גבולות מקצועיים ולאומיים

ניסיון לייצר אמפתיה עולמית לאסונם. חטופי ה-7.10.

שירי גורן ואבנר דולינגר, סטודנטים להנדסה תעשייה וניהול שעובדים יחד בחברה הגלובלית אדמה, יחד עם אופיר גלר, מתכנת במקצועו בסטארט-אפ הפרטי שלו, יזמו פרויקט הסברה להעלאת המודעות וההזדהות עם החטופים: השלושה פיתחו פתרון טכנולוגי תחת השם aMiss לשיפור תחום ההסברה של מדינת ישראל ברחבי העולם ושמסייע למאבק באנטישמיות.

הכלי החדשני אומץ לאחרונה על ידי מטה ההסברה האזרחי והוא נועד להגביר בקרב קהלים רבים בארה"ב, באירופה ובאזורים שונים ברחבי העולם, את תחושת החיבור, ההיכרות האישית, האמפתיה וההזדהות כלפי החטופים. המטה הוא ארגון ההסברה הגדול ביותר בישראל, שהוקם 48 שעות מרגע פרוץ מתקפת ה-7 באוקטובר במטרה להפיץ את האמת ולהיאבק באנטישמיות ברחבי העולם.

הטכנולוגיה שתעשה הסברה מחברת

לאנשים באופן טבעי יותר קל להתחבר ולהזדהות עם מי שדומה להם. לפיכך גלר, דולינגר וגורן יצרו כלי אינטרנט נגיש שמוצא עבור כל משתמש, באמצעות שאלון אישיות קליל וקצר, מי החטוף האחד שהכי דומה לו במאפיינים, למשל בגיל, מצב משפחתי, תחביבים, תכונות אופי, תחום עיסוק ועוד. כלומר, אישה בשנות ה-30 לחייה, עם שני ילדים קטנים, תוכל במהרה להזדהות עם שירי ביבס, שנחטפה עם בעלה, ירדן, ושני ילדיה הרכים אריאל וכפיר, לרצועת עזה ב-7 באוקטובר, ומאז לא שבו.

הטכנולוגיה החדשנית עתידה לאפשר לאנשים להזדהות עם החטופים ולהתחבר אליהם באופן אישי.

הפרויקט בכללותו מבקש "לזעזע" ולתת "בוקס בבטן" לקהלים רבים שלא מצליחים להבין את גודל האסון שאירע למדינת ישראל ולאזרחיה, ולא מבינים שלכל אחת ואחד מהחטופים יש שם, פנים, חיים שלמים, בדיוק כמו לכל אחד מהם ומאיתנו.

מימין לשמאל: אופיר גלר, מהסטארט-אפ Language Zen, ושירי גורן ואבנר דולינגר מחברת אדמה.

מימין לשמאל: אופיר גלר, מהסטארט-אפ Language Zen, ושירי גורן ואבנר דולינגר מחברת אדמה. צילום: דנה סידי

שלושת מפתחים מלאי מוטיבציה לפעולה

צוות הפיתוח כלל, כאמור, שלושה שותפים: גורן, בת 28 מתל אביב שהיא סטודנטית להנדסת תעשייה וניהול ועובדת באדמה במחלקת שרשרת אספקה; דולינגר, בן 27 מגבעתיים, שגם הוא סטודנט להנדסת תעשייה וניהול, ועובד באדמה במחלקת התפעול הגלובלי; ו-גלר, בן 38, שכאמור עובד כמתכנת בסטארט-אפ הפרטי שלו, העונה לשם Language Zen.

השלושה הם אנשים צעירים, שאפתניים ומלאי מוטיבציה לפרוץ גבולות מקצועיים ועכשיו גם לאומיים. בנובמבר 2023 השתתפו השלושה בהאקתון למציאת פתרונות טכנולוגיים לבעיות ההסברה של מדינת ישראל, שקיימה מכללת אפקה, בה אבנר ושירי לומדים. באירוע השתתפו כ-250 מהנדסים, מתכנתים, יזמים, מנהלי פרויקטים ומומחי רשתות חברתיות מעולמות ההיי-טק, שהתגייסו ליצור כלים חדשניים ופתרונות לבעיות בתחום ההסברה. ההאקתון ארך 26 שעות רצופות ובסיומו הציגו את תוצריהם לא פחות מ-35 צוותים רב-תחומיים. 

אחרי שהרעיון החדשני שהעלה הצוות בהובלת שירי, אבנר ואופיר זכה במקום השלישי והמכובד, ובהמשך הם, כאמור, אף קיבלו פנייה ממטה ההסברה האזרחי, שהציע להם להצטרף למערך הטכנולוגי ולהוציא את הפרויקט לפועל. השלושה הסכימו להצעה ולאחרונה עובדים במרץ יחד עם צוות פיתוח שהקימו, על מנת לקדם את המיזם כמה שיותר מהר, ולהפיץ אותו לקהלים רבים ככל שניתן ברחבי העולם.

גורן ודולינגר הסבירו כי "פירוש המילה aMiss באנגלית הוא 'לא כשורה'. בנוסף, miss פירושו 'להתגעגע' ופירושו גם 'פספוס'. כל המילים הללו התחברו בצורה הרמונית לנושא ולתחושות שלנו: בגלל הפספוס, הגעגוע שאינו מפסיק להכאיב, והמצב הזה שבהחלט אינו כשורה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים