"המטרה: לנסות להחזיר את ה-IT לשפיות – בתוך חוסר השפיות"

כיצד המנמ"רים פועלים ונערכים לבאות, בסביבה של אי ודאות? וכיצד הם מסכמים את 2023? שניים מהם - משה מורגנשטרן ממגדל ושמעון חקון מנטפים - משיבים

משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הטכנולוגיות במגדל.

כיצד נערכו ב-IT של חברת הביטוח מגדל, ובמהרה, להמשך הפעילות לאחר המלחמה? ומהי ההיערכות של ארגון ה-IT של החברה לשנה הקרובה? משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת הטכנולוגיות במגדל, דיבר על כך בוובינר שהתקיים היום (ב') על ידי אנשים ומחשבים, כחלק מפעילות מועדון C3. המפגש עסק בשאלה: כיצד המנמ"רים נערכים לשנת 2024 בסביבה של אי ודאות? הנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

מורגנשטרן סיפר: "עם התחלת ההיערכות שלנו למלחמה, הדבר היה מאתגר בחלק מהמקומות, למשל בסניף שלנו באשקלון. הסניף חווה טראומה קשה, עובדים רבים לא הגיעו, ומצאנו את עצמנו עומדים מול שלל אתגרים וקשיים. בתחילה, הלקוחות פנו אלינו פחות והייתה האטה של הפעילות העסקית, אולם ככל שחולפים הימים, אנחנו מנסים לחזור בהדרגה לשגרה. חלק מהעובדים התקשה לחזור לשגרה. אפשרנו לעובדים לעבוד מהבית, וכעת רובם חזרו למשרד. המטרה שלנו היא לנסות להחזיר את ה-IT לשפיות – בתוך חוסר שפיות זה".

לדבריו, "זו תקופה של חוסר ודאות גדול, אולם עדיין, נדרש להיערך ולהתכונן לקראת 2024. קיבלנו החלטה שלפיה יש להתייחס ל-2024 כאל שנה רגילה לחלוטין, והלוואי שכך היא תהיה – מוצלחת, רגועה ושקטה".

"לא מסירים את הרגל מהגז"

"בכל הקשור לטכנולוגיה", ציין מורגנשטרן, "אנחנו לא מסירים את הרגל מדוושת הגז, אלא אף מעצימים פרויקטים. אין ספק, וללא קשר כמה זמן המלחמה תימשך, שביום שאחריה נצטרף כולנו לחזרה לשגרה המבורכת, והציפיות העסקיות ישובו להעסיק אותנו". הוא הוסיף כי "נדרש לשמור על חוסן – הן בהיבט העסקי-כלכלי והן בזה החברתי. יש לשאוף למשק שהוא שופע עשייה, וחלק מהתרומה שלנו היא שימוש בחוסן זה".

"כחברת ביטוח", הוסיף מורגנשטרן, "נערכנו לפעילות למול המבוטחים, ואנחנו מסייעים להם עם היצע מגוון של תשובות ייחודיות בהיבטי מוות, נזק לרכוש, אובדן כושר עבודה וענייני בריאות שונים".

הוא סיכם באומרו כי "להערכתי, האתגרים הטכנולוגיים של מגדל ב-2024 לא יהיו שונים מאלה של 2023: נמשיך להתמקד בטרנספורמציה הדיגיטלית, שם אנחנו רוצים לעשות עוד יותר; נביא לשיפור חוויית הלקוח; נפעל רבות בעולמות הנתונים ובשיפור הציר דיגיטל-דאטה; ונכניס רכיבים של בינה מלאכותית יוצרת".

שמעון חקון, סמנכ''ל מערכות המידע של נטפים הגלובלית.

שמעון חקון, סמנכ"ל מערכות המידע של נטפים הגלובלית. צילום: ניב קנטור

שמעון חקון, סמנכ"ל מערכות המידע של נטפים הגלובלית, אמר כי "מדובר בחברה בולטת ו-ותיקה בעולם הפתרונות להשקיה: היא נוסדה בקיבוץ חצרים ב-1965. החברה הישראלית פועלת ביותר מ-100 מדינות, ויש לה חברות בנות, מפעלי ייצור ויותר מ-5,000 עובדים ברחבי העולם, שבעזרתם היא מספקת פתרונות לאלפי הלקוחות שלה".

לדבריו, "נטפים סללה את הדרך למהפכת השקיית הטפטוף ויצרה את שינוי הפרדיגמה, שהוביל להשקיה חקלאית בזרימה איטית (Low flow). כיום מציעה החברה מגוון רחב של פתרונות השקיה ופתרונות משלימים עדכניים לחקלאות".

ארגון ה-IT של נטפים, בראשות חקון, מונה יותר מ-100 עובדים במדינות שונות, ומספק פתרונות טכנולוגיים שתורמים לקידום היעדים העסקיים של החברה.

נטפים נמצאת בבעלות משותפת של אורביה (לשעבר מקסיכם) וקיבוץ חצרים, ולה 19 מפעלי ייצור, שלושה מהם בישראל. המחזור השנתי של החברה עומד על יותר ממיליארד דולר.

לדברי חקון, "ניהול תקציב IT גלובלי בחברה מבוזרת, שפרוסה ברחבי העולם, הוא אתגר מורכב – בניגוד לחברה מקומית. אנחנו מנהלים גם את כלל התקציבים של כלל החברות בנטפים, לרבות ניהול תהליכים גלובליים". הוא ציין כי "יש כמה עקרונות מנחים לטיפול בתחום: התקציב צריך להיות מותאם לצרכים; עליו להלום את העסק; נדרשות תקשורת ושקיפות מלאה למול כל בעלי העניין – גם בצד העסקי וגם בצד ה-IT; יש להתמודד עם הטשטוש הקיים בניהול משאבים גלובלי; עלינו לייצר ערך עבור אורביה, הבעלים; אנחנו עוסקים במיטוב תמידי, תוך זיהוי הזדמנויות לשיפור תהליכים; אנחנו פועלים למעקב מבוסס מדדים – מהתכנון ועד הביצוע; ואנחנו ערים לשינויים ורגישים להיבטים של הבדלי תרבויות".

"מאז פרוץ המלחמה", סיכם חקון, "אנחנו נותנים מענה הולם למניעת ההשפעה שלה על ההמשכיות העסקית שלנו, ומקפידים לעמוד בביקושים ולמנוע בעיות עסקיות. 2023 לא הייתה שנה רגילה, השוק עדיין לא התאושש, אבל אנחנו אופטימיים, למרות זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים