שמועות: "סרטון הזוועות" מהטבח דלף לרשת; צה"ל מכחיש

הסרטון מציג תיעודים מהזוועות שביצע החמאס בטבח ב-7 באוקטובר, והוא מוצג לקבוצות מסוימות בלבד, כגון פוליטיקאים, דיפלומטים ועיתונאים ● דובר צה"ל מכחיש שמועות שלפיהן ניתן לצפות בו ברשת

בית שנשרף באסון ב-7 באוקטובר.

גל של שמועות שטף הבוקר (ה') את הרשת, ולפיו "סרטון הזוועות" של דובר צה"ל, שמראה תיעודים מצמררים מהטבח שביצע החמאס בבוקר ה-7 באוקטובר, דלף לאינטרנט וכל מי שרוצה יכול לצפות בו. כמו כן, הופצו קישורים, שבהודעות שנלוו אליהם נטען שהסרטון מוצג בהם. דובר צה"ל הכחיש את השמועות, ומטיקטוק יצאה הבהרה שהסרטון לא נמצא על גבי הפלטפורמה שלה.

"סרטון הזוועות" כולל צילומים של המעשים המזוויעים שהחמאס ביצע בשבת השחורה, שהחלה את המלחמה – שצילמו המחבלים בעצמם. הוא הוקרן עד כה בפני קבוצות נבחרות, בהן של עיתונאים מהארץ ומחו"ל, חברי כנסת ודיפלומטים, ואמש הוא גם הוקרן בהוליווד, בפני בכירים בתעשיית הסרטים – הקרנה שהתקיימה ביוזמתה של השחקנית גל גדות. עם זאת, בניגוד למה שניתן היה לצפות, אף שחקן או סלבריטי אחר לא נכח בהקרנה, כולל לא גדות עצמה. מרבית הנוכחים בהקרנות השונות הגיבו בזעזוע, חלקם גם בבכי, והיו כאלה שיצאו מהן באמצע כי הם לא היו יכולים לשאת את המראות.

דובר צה"ל: "הימנעו מפתיחת קישורים שנטען שהסרטון מוצג בהם"

ההודעה שהוציא דובר צה"ל מכחישה חד משמעית את השמועות שלפיהן הסרט דלף לרשת. נכתב בה כי "אנחנו חוזרים ומבקשים מהציבור להימנע מהפצת שמועות כוזבות, ומהעברת ופתיחת קישורים שנטען שהסרט מוצג בהם".

מטיקטוק נמסר כי "בשעות האחרונות מופץ מידע מטעה אודות הפצת סרטון העדויות של דובר צה"ל בטיקטוק, שמכיל תכנים גרפיים קשים במיוחד מאירועי ה-7 באוקטובר. אנחנו מבקשים להבהיר כי לא נמצא שום תיעוד כזה באפליקציה".

ברשת החברתית ציינו ש-"כללי הקהילה של טיקטוק אינם מאפשרים פרסום של תכנים גרפיים, אלימים וקשים. במקרים שבהם נעשים ניסיונות להעלות תכנים כאלה, הם נחסמים וננקטות פעולות נגד המשתמשים שמנסים להעלות אותם לפלטפורמה".

"עם פרוץ המלחמה גייסנו מיד משאבים וכוח אדם משמעותי כדי לסייע לנו לשמור על בטיחות הקהילה שלנו, לצד הידוק האכיפה, על מנת לשמור על טיקטוק בטוחה יותר. בעזרתם, הסרנו מתחילת המלחמה מיליוני תכנים המפרים את כללי הקהילה", נכתב בהודעה.

בטיקטוק קוראים למשתמשים שנתקלים בתוכן שמפר את כללי הקהילה שלה "לדווח על כך באמצעות לחיצה ארוכה על המסך באפליקציה. כל דיווח שמתקבל במערכת עובר בדיקה אלגוריתמית ואנושית, ומטופל במלוא הרצינות ובהקדם האפשרי".

עוד לפני ההכחשות, איגוד האינטרנט הישראלי הוציא הודעה שבה הוא קרא לציבור להימנע מהפצת הסרטון. בהודעה נכתב כי "הסרטון נועד למקבלי החלטות ובעלי השפעה בעולם ובשום אופן לא לקהל הרחב בישראל. לצפייה בו קיימות השלכות רגשיות קשות, כמו גם פגיעה ברשות ובפרטיות של משפחות הקורבנות והחטופים".

בימים האחרונים עלתה השאלה האם צריך להפיץ את הסרטון לקהל או לא. בדיווחים שפורסמו השבוע בתקשורת נטען כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תומך בהפצה פומבית של הסרטון. עם זאת, שורה של מומחים בתחום בריאות הנפש פרסמו גילויי דעת שבהם הם קראו שלא להציג את הסרטון לציבור, עקב הנזק הנפשי שזה עלול לגרום.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים