למה כדאי לאחסן את הדאטה בישראל גם כשהפרודקשן בארה"ב?

ערן פייגנבאום, מנכ"ל אורקל ישראל, מדבר על כך ועל נושאים חמים נוספים בשיחה עם אנשים ומחשבים, שהתקיימה באירוע השנתי של אורקל קלאוד בלאס וגאס

ערן פייגנבאום, מנכ"ל אורקל ישראל.

בעולם מחשוב הענן והסייבר, ערן פייגנבאום הוא בין המנהיגים המרשימים שפגשתי בשנים האחרונות. כיום הוא מנכ"ל אורקל ישראל. אני פה בווגאס לאירוע השנתי של הענן של אורקל, וקבעתי להיפגש עם פיינגנבוים כדי לדון על הענן של אחת החברות המובילות, ועם זאת המסורתיות, בעולם ה-IT. 

פייגנבאום, אשר לו קריירה המשתרעת על תפקידים מרובים בעלי פרופיל גבוה, שימש כתשע שנים כמנהל אבטחת המידע הראשי (CISO) ב-PWC Security והוכיח בעקביות את יכולתו להוביל ארגוני IT ואבטחת מידע בחברות ענק. הוא היה גם חלק מהרכישה המונומנטלית ב-3.3 מיליארד דולר של Jet.com.

המסע של פייגנבאום קיבל תפנית כשגוגל נכנסה לעולם האנטרפרייז ב-2007, שם מילא תפקיד מרכזי בהקמת ושיפור אמצעי האבטחה ללקוחות האנטרפרייז, שבאמצעות גוגל נכנסו לעידן הדיגיטלי. הקריירה שלו הובילה אותו להזדמנות ייחודית ומאתגרת: להוביל את מאמצי מחשוב הענן של אורקל בישראל. פייגנבאום הצטרף לאורקל ב-2018 כמנהל אבטחת המידע הראשי של שירותי הענן בחברה.

לאורקל ישראל יש מוביל חדש

כעבור שנתיים, כאשר חיבר מחדש את הטלפון שלו לאינטרנט לאחר הרפתקה של רכיבה על גמלים בסהרה, קיבל הודעה לא פחות מאשר מצפרא כץ, המנכ"לית הידועה של אורקל, שביקשה ממנו לחזור לארץ ולהוביל את סניף החברה בישראל. הרקע המשמעותי שלו, הן בתחום אבטחת הסייבר והן בטכנולוגיות הענן, סייע בעיצוב אסטרטגיית הענן הגלובלית של אורקל וכן גם בשמירה וחיזוק מקומה של אורקל כשחקנית מרכזית בשוק המיחשוב בישראל. (אה והוא גם מנטליסט, אבל על זה לא דיברנו לצערי).

במהלך השנתיים הללו פייגנבאום הוביל טרנספורמציות משמעותיות בתוך אורקל ישראל. הוא יזם החלפה ושינוי מאסיבי במבנה של כוח האדם, כולל איחוד וייעול תפקידים, והכי חשוב, דגל במיקוד בצרכי הלקוח. הגישה המיושנת של LOBs – קווי עסקים שונים לפי מוצרים – הוסרה ובמקומה יושם ניהול מרכזי לכל אחד מלקוחות אורקל הארגוניים בארץ. למנהל חשבון הלקוח כיום יש נקודת מבט מקיפה על כל צרכי ה-IT של הלקוח, והוא יכול להציג פתרון כולל, המורכב ממוצרים ושירותים שונים החל ממערכות CRM ו-ERP, המשך במשאבי ושירותי הענן (כלומר IaaS) ועד לפתרונות מתקדמים כמו של Oracle AI.

הדטה סנטר של אורקל בהר חוצבים שבירושלים.

הדטה סנטר של אורקל בהר חוצבים שבירושלים. צילום: עזרא לוי

מדוע הענן של אורקל?

אחת מהנקודות העיקריות שעלו בשיחתנו הייתה ההבדלים בין הענן של אורקל לבין מוצריהן של ענקיות אחרות בתעשייה ("ההיפר סקלרים"), כולל AWS, Azure ו-GCP. כדי להמחיש, פייגנבאום הדגיש את היתרון האסטרטגי, לטענתו, של אורקל בשוק הענן.

"המטה של אורקל העולמי יזם הקמת צוות סטארט-אפ בענן בסיאטל, שהכיל טאלנטים מהמתחרות המובילות", סיפר המנכ"ל. "במהלך השנים האחרונות השקענו בשקדנות בבניית תשתיות הענן שלנו (IAAS) מהיסוד. גישה זו העניקה לאורקל את היכולת לשנות גישות ולתקן בעיות טכנולוגיות ידועות בעננים המובילים. כתוצאה מכך תשתית הענן שלנו חזקה יותר ומתהדרת בביצועים מעולים וכן בעלויות מופחתות משמעותית מאלו של כל השחקנים האחרים".

מחקר שנערך לאחרונה על ידי חברת ניהול עלויות הענן CloudHealth גילה כי OCI (ר"ת Oracle Cloud Infrastructure) עמדה על עלויות נמוכות יותר של 35% בהשוואה ל-AWS. ידוע כי אורקל ענן היא חסכונית יותר מ-AWS למשל, אך חשוב לציין כי התמחור יכול להשתנות בהתאם לשירותים והמשאבים הספציפיים המשמשים את הלקוח. זה מדגים כיצד ההשקעות האסטרטגיות של אורקל תורגמו ליתרונות כספיים מוחשיים עבור לקוחות הענן שלה. בנוסף חשוב לציין כי בניגוד למתחרים, OCI גובה אותו מחיר עבור כל משאב או שירות ללא קשר לאזור, כולל לארגונים מוסדיים וממשלתיים.

"מנקודת מבט של ניהול המשאבים והעלויות, מה שבאמת מעניין הוא להתבונן בסטארט-אפים ישראלים שהם מטבעם 'born in the cloud' ובוחרים לאמץ באופן מלא את תשתית הענן שלנו. הבחירה שלהם היא אסטרטגית ומבוססת על ההבנה כי העלויות לפיתוח ובדיקת השירותים שלהם בדטה סנטר המאובטח שלנו בהר חוצבים שבירושלים יישארו זהים כאשר הם בונים את אתרי הפרודקשיין שלהם בארה"ב או באירופה", הרחיב פייגנבאום.

אני חוקר וכותב על ענף הענן כמעט 15 שנה, עדיין שוק ענן המיחשוב גדל ויש לו עוד הרבה מקום לגדול, במיוחד בארגונים המסורתיים. תחת ההבנה הזו, ולמרות הכניסה לזירת הענן מאוחר מחלקם, אורקל מתווה באופן פעיל את מסלולה לבסס את עצמה כמובילה משמעותית בתחום.

כיום, הענן של אורקל בארץ משרת לקוחות ענק כמו חברת החשמל (פרויקט שעוני המים החכמים), כלל ביטוח, קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה ועוד. דו"חות הרווחים האחרונים מדגישים כי שירותי ענן של אורקל, בשילוב הכנסות תומכות ברישיון, מהווים כיום 77% משמעותיים מכלל הכנסות החברה. אם היא תמשיך בדרך הזו, אורקל תבטיח כנראה את הרלוונטיות והקיום שלה גם בעשורים הבאים.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ינשוף

    אז למה לא זכו בנימבוס אם כזה זול

אירועים קרובים