IT מקומי: ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר

מערכת אנשים ומחשבים פנתה לראשי רשויות מקומיות וביקשה מהם לספר מה הם עשו בכל מה שקשור לחדשנות, טכנולוגיה וערים חכמות ● והפעם: ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר

ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג - איכר.

החדשנות הטכנולוגית הפכה בשנים האחרונות להיות אחד הכלים המרכזיים באסטרטגיה הניהולית של ראשי הערים. לקראת הבחירות לרשויות המקומיות, מערכת אנשים ומחשבים מעמידה את הבמה שלה לרשות ראשי רשויות מקומיות כדי שיספרו לנו, ולתושבים, מה היו האתגרים והתוכניות שלהם בתחום החדשנות האורבנית, מה בוצע עד כה ומהן תוכניותיהם להמשך, במידה שייבחרו.

שם הרשות המקומית: נתניה.

מספר התושבים: כ-270,000 (על פי משרד הפנים).

מעמד סוציו-אקונומי: 6 מתוך 10.

שם ראשת הרשות המקומית: מרים פיירברג-איכר.

מכהנת בתפקיד משנת: 1998.

האם את מתמודדת בבחירות הבאות? "כן".

האם יש לעיר תוכנית לעיר חכמה?
"עיריית נתניה שמה לעצמה יעד מרכזי בהצבת התושבים במרכז, דרך ניתוח צרכי התושבים והשקעה באפיקים הטכנולוגים השונים, תוך שימוש בטכנולוגיות מידע ותקשורת לשיפור התפקוד, הניהול והפיקוח על מגוון מערכות ושירותים. התפישה העירונית אומרת שעיר חכמה אמיתית יודעת לאסוף, לנתח ולהפיק מסקנות ודרכי פעולה עתידיות מול התושבים מהמידע העירוני הזמין ומחוצה לו. תוכנית אב לעיר חכמה הוכנה במאי 2016, על ידי אלון אופיר, מנהל אגף שירות וחדשנות לתושב בעיריית נתניה, בליווי היועץ אורי בן ארי".

מי מוביל את התוכנית ומי הם בעלי התפקידים?
"אלון אופיר, מנהל אגף שירות וחדשנות לתושב, ברמה חוצה ארגון, אל מול כלל המינהלים העירוניים בהתאם לאסטרטגיה מובנית, וכן אגף מערכות מידע בראשות ירון ריבו".

אילו פעולות בוצעו בקדנציה האחרונה על פי הקריטריונים תשתית סיבים אופטיים / רשת מטרו / לינקים אלחוטיים?
"תשתית סיבים אופטיים/רשת מטרו: משולב, לינקים אלחוטיים/תשתית לסיבים אופטיים ולינקים".

האם יש לכם מערכת אחודה לניהול פניות תושבים?
"מוטמעת מערכת CRM במסגרת תכנית חומש, תפישת שירות אסטרטגית".

איזה שירות מענה לתושב אתם מעניקים?
"יש בעיר מרכז שירות לתושב".

איזה שירותים מכיל אתר האינטרנט העירוני?
"אתר האינטרנט העירוני מכיל שירותים מקוונים רבים לתושב. האתר העירוני מכיל למעלה מ-2,000 כרטיסי מידע מתויגים, מאורכבים ומפורטים ביותר של גני ילדים, בתי ספר, מקלטים ועוד. בנוסף, מידע על 3,400 פריטים, דו"חות, חוקי עזר עירונים עם היסטוריה של 15 שנה. זאת בנוסף לפניות מקוונות למוקד העירוני, הנפקת תו חנייה דיגיטלי, ושירותים דיגיטליים נוספים: ניתוב יחידת רווחה דיגיטלית, מערכת זימון תורים לתושב, רישוי עסקים ומכרזים".

האם יש אזור אישי ייעודי לתושב?
"יש אזור אישי ייעודי לתושב".

האם יש בנתניה מועדון תושבים/ כרטיס תושב?
"יש גם מועדון לתושבים וגם כרטיס תושב". 

האם יש אפליקציית מובייל עירונית?
"היא תושק בקרוב".

האם יש בנתניה מערכת שליטה ובקרה רשותית?
"מערכת שליטה ובקרה רשותית נמצאת כיום בהטמעה". 

האם יש לעיר רשת מצלמות חכמות?
"בנתניה יש למעלה מ-300 מצלמות חיצוניות ולמעלה מכ-1,000 מצלמות פנימיות, ובסך הכל כ-1,300 מצלמות".

האם יש לחצני מצוקה בגני הילדים?
"לחצני המצוקה קיימים בגנים".

האם פועלים בעיר תחבורה חכמה ו/או רמזורים חכמים?
"קיימת מערכת שליטה ובקרה חכמה על למעלה מ-80 צמתים".

האם יש בעיר בקרת תאורה חכמה?
"כן".

האם פועלת בעיר בקרת השקייה חכמה?
"המערכת קיימת".

האם העירייה פועלת בתוך שיתוף התושבים?
"בעיר נתניה קיימת מערכת דיגיטלית לשיתוף ציבור".

מהם התקציבים של עיריית נתניה בכלל ושל המחשוב בפרט לשנה הנוכחית?
"התקציב של 2022 עומד על 2.4 מיליארד שקל, מתוכם 1.9 מיליארד ש' תקציב רגיל, 532 מיליון שקל תקציב פיתוח. בחדשנות משקיעה העירייה מאות מיליוני שקלים בתחומים שונים. החדשנות היא הקטר להפיכת נתניה לעיר מתקדמת".

מהן התוכניות לשנת 2023 בתחומי החדשנות
"התוכניות ל-2023 כוללות את המשך מימוש ויישום מערכות שירות תומכות בהתאם לתפישת שירות אסטרטגית כגון: מערכות ניהול קשרי לקוחות CRM, מערכות IVR, מערכות ניהול ידע. בנוסף יש תוכניות להמשך התייעלות אנרגטית במבני ותשתיות הרשות, להטמעת בנייה ירוקה, לצמצום פסולת, וכדומה. עוד מתכננת העירייה המשך הקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי במרחב הציבורי".

האם בינה מלאכותית מתוכננת להיכנס לעירייה?
"אכן כן, ישנו אפיון עקרוני בנושא, יתרה מזאת עיריית נתניה מקדמת מחקר אקדמי בשילוב פרופ' איריס רכב מאוניברסיטת אריאל וד"ר פרצ'סקו גאודי מאוניברסיטת לונדון בנושא בינה מלאכותית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים