המסחר במניות Arm: זינוק – ולאחר מכן ירידה

מניות החברה זינקו ב-25% ביום המסחר הראשון, יום ה', אולם לאחר מכן הן ירדו, כולל לפני פתיחת המסחר היום ● סיכום הימים הראשונים של הנפקת השנה בעולם הטכנולוגיה

נכון לעכשיו, מדובר בהנפקה מוצלחת, אם כי יש לראות מה יהיה בימי המסחר הבאים.

בסוף השבוע נרשמו התפתחויות מעניינות במסחר במניית הענקית הבריטית Arm, שהונפקה ביום ד': ביום המסחר הראשון, יום ה', זינק שער המניה של החברה ב-25%, ואילו ביום ו' התהפכה המגמה והיא ירדה ב-4.5%. נכון לכתיבת שורות אלה, במסחר שלפני פתיחת שערי בורסת נאסד"ק היום (ב') יורדת מניית החברה ביותר מ-3.5%.

המסחר במניית Arm מעורר עניין רב בשוק, לאור ההנפקה עצמה ולאור ההחלטה של הבעלים שלה, סופטבנק, על מועד ביצועה.

עצם ההחלטה של סופטבנק להנפיק את Arm לא באה בהפתעה, שכן עוד ב-2020, ארבע שנים לאחר שקנתה אותה ב-32 מיליארד דולר, ניהלה הרוכשת משא ומתן רציני עם אנבידיה למכירתה. הסכום שבו דובר אז עמד בתחילה על 40 מיליארד דולר, אולם בשלב מסוים הוא עלה בהרבה. העסקה לא יצאה לפועל, שכן גורמים רגולטוריים בארצות הברית ובאירופה טענו שהעסקה לא תואמת את תקנות ההגבלים העסקיים ושאם היא תצא לפועל, היא תפגע בתחרות בשוק הרכיבים.

המוסכמה בקרב האנליסטים הייתה שסופטבנק תנפיק את מניות Arm במועד זה או אחר. אולם, מועד ההנפקה עורר תמיהות בשוק, שכן מדובר בתקופה שבה אין הרבה הנפקות של חברות, לנוכח המשבר הכלכלי העולמי, ולעומת זאת יש ירידות במכירות של הסמארטפונים, שמבוססים, ברובם המכריע, על הטכנולוגיה של Arm.

סקירת ימי המסחר הראשונים

ההנפקה של Arm היא לא עניין של מה בכך, שכן מדובר בהנפקה הגדולה ביותר בוול סטריט מאז 2021, שאף זכתה לתואר הנפקת השנה, וכי משתתפות בה חברות ענק, כגון גוגל, אינטל ואנבידיה. אלה הודיעו שירכשו מניות של Arm בסך כולל של כ-735 מיליון דולר – כ-15% מסך ההנפקה כולה. יצוין כי במסגרת ההנפקה גויס עד כה סכום של 4.87 מיליארד דולר, לפי שווי שוק של 54 מיליארד דולר. השער ההתחלתי שנקבע למניה עמד על 51 דולר.

יש לציין שההנפקה הצליחה ביום הראשון של המסחר מעבר למשוער: שער המנייה של Arm עלה ביום זה ב-25%, כאמור, בעוד שההערכות בשוק ההון היו שהיא תעלה בשיעור של בין 10% ל-20%. עם זאת, לאחר מכן ועד עכשיו ראתה (ורואה) מניית Arm את הצבע האדום.

בחזרה ליום המסחר הראשון – הוא נפתח בביקושים גדולים מאוד. שער הפתיחה עמד על 54 דולר = גבוה ביותר מ-5% מהשער שנקבע בהנפקה, שעמד, כאמור, על 51 דולר למניה. הביקושים נמשכו בהמשך יום המסחר, ועם סיומו המניה זינקה ב-25% ל-63.59 – שווי שוק של כ-65 מיליארד דולר ל-Arm.

גם למחרת, ביום ו', נפתח יום המסחר בביקושים חזקים, ובשעה הראשונה שלו, מניית Arm צמחה בכ-6.5%. עם זאת, בניגוד ליום המסחר הקודם, הביקושים לא נמשכו זמן רב, והמניה סיימה אותו בירידה של 4.47% ועם שווי שוק של 60.75 מיליארד דולר. במסחר מעבר לדלפק, לאחר סגירת שערי וול סטריט ביום ו', המניה ירדה ב-0.72% נוספים, והיום, זמן קצר לפני פתיחת השערים מחדש, היא יורדת, כאמור, במעל 3.5%.

מה הצפי לעתיד?

עד כה, Arm לא פרסמה את הדו"חות הכספיים שלה, שכן היא לא הייתה חברה ציבורית. עם זאת, לקראת ההנפקה היא פרסמה שב-12 החודשים שנסגרו ב-31 במרץ 2023 ההכנסות שלה ירדו בכ-1% ל-2.7 מיליארד דולר וכי ההכנסות הרבעוניות רשמו ירידה של 2.5% ל-675 מיליון.

למרות נתונים אלה ועל אף הטלטלה בימי המסחר הראשונים, ההערכות בשוק הן שהביקוש למניית Arm צפוי להיות יציב, שכן מדובר בחברה בעלת חשיבות אסטרטגית – כאמור, הרכיבים שלה מצויים ב-99% מהסמארטפונים, וחברות רבות משתמשות בטכנולוגיה שלה.

בסופטבנק מרוצים מתוצאות ההנפקה, וכחברת השקעות, היא תרצה לנצל הזדמנויות לממש את השקעותיה – מה שאומר שפוטנציאלית, 90% ממניות החברה עשויות להגיע בעתיד לשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים