בנק ישראל השיק פודקאסט חדש בשם "הצד השלישי של המטבע"

ההסכת נועד לחשוף את הציבור לצדדים מרתקים ובלתי מוכרים בפעילות המוסד, ולאפשר למאזינים העמקה והבנה טובה יותר בנושאים המשפיעים על הכלכלה הישראלית, ודרך כך גם על החברה הישראלית

הצד השלישי של המטבע, הפודקאסט של בנק ישראל שעלה בספוטיפיי.

בנק ישראל השיק פודקאסט חדש ששמו "הצד השלישי של המטבע". פרקי העונה הראשונה של ההסכת יציגו את הנעשה מאחורי הקלעים בתהליך קבלת החלטות הריבית ואת העבר, הווה והעתיד של המטבע הישראלי.

פרסם פודקאסט. בנק ישראל.

פרסם פודקאסט. בנק ישראל.

בעונה הראשונה הפודקאסט, שעלתה בספוטיפיי, יעסוק בין היתר בהחלטות הריבית, הכסף המזומן, ההיסטוריה של השקל מימי בראשית ועד היום, המעבר לאמצעי תשלום חדישים וכן בהיערכות והמשמעויות של מעבר עתידי לשקל דיגיטלי (ככל ויוחלט על-כך). הפרקים כוללים שיחות עם עובדי הבנק וכן קולות רקע מדיונים ומפעילויות אחרות של הבנק.

בין היתר משתתפים בפרקי ההסכת מנהל מחלקת מערכות תשלומים וסליקה בבנק, עודד סלומי; מנהל פרויקט השקל הדיגיטלי, יואב סופר; דובר הבנק, אורי ברזני, וכן מנהלים ועובדים מחטיבות ויחידות שונות בבנק. הפודקאסט הופק על-ידי מחלקת התקשורת של הבנק.

נורית פלתר-איתן, מנהלת מחלקת תקשורת, הסברה וקשרי קהילה: "אני נרגשת להשיק את הפודקאסט החדש של בנק ישראל, המאפשר להכיר וללמוד על פעילות הבנק והכלכלה הישראלית, וכן חושף הצצה אל 'מאחורי הקלעים' של עשיית הבנק למען הכלכלה והחברה הישראלית. אנו רואים חשיבות רבה בשיתוף הידע והנגשת פעילות הבנק ועובדיו לכלל חלקי האוכלוסייה ובמגוון פלטפורמות. אני מזמינה אתכן ואתכם להאזין, להתעניין ולהעמיק את הידע הכלכלי של כל אחת ואחד".

מה יכללו הפרקים שיעלו במסגרת העונה הראשונה?

פרק הקדמה: למה הצד השלישי של המטבע. הצגת העונה הראשונה של הפודקאסט והסיפור על מטבע הזיכרון לזכר אילן רמון ז"ל, ששימש השראה לשם הסדרה. 

פרק ראשון: ההחלטה – חלק 1 וחלק 2 – הפרק מחולק לשניים. החלק הראשון חושף את תהליך קבלת החלטת הריבית, את ההכנות והדיונים באמצעות שיחות עם עובדים המעורבים בתהליך, וכן חושף קולות מתוך האירועים המרכזיים. בחלק השני מרחיבים בנושאים שונים הקשורים לתהליך, באמצעות שיחות עם כלכלנים בבנק.

פרק שני: סיפורו של השקל. שיחה עם ד"ר יואב פרחי, יועץ הבנק למטבעות עתיקים, על סיפורו ההיסטורי של השקל – החל מסיפור רכישת מערת המכפלה בספר בראשית, דרך המרד הגדול ברומאים, ספרו של הרצל והבחירה בשקל כשמו של המטבע הישראלי. 

פרק שלישי: בית הכותנה. האמנם יש מגמת ירידה בשימוש במזומן? מאיזה חומר עשויים השטרות? אלו שטרות מחזיקים זמן רב יותר ואלו בשימוש נרחב יותר? מדוע נדרשים 11 סימני ביטחון? שיחה על סודות הכסף המזומן עם ליאור ליכטמן, מנהל אגף ההנפקה, ועם אמיר ספרנוביץ', מנהל אגף ניהול מזומנים במחלקת המטבע של בנק ישראל.

פרק רביעי: האישה שבשטר. צרויה (שקדי) רונן, האישה היחידה בישראל שהונצחה בחייה על גבי שטר, מספרת כיצד זה קרה. שיחה עם רווית דקל, מנהלת ואוצרת מרכז המבקרים של בנק ישראל, על סיפורי הנשים המופיעות על-גבי שטרות הכסף של מדינת ישראל.

פרק חמישי: מהפכת התשלומים – העתיד כבר כאן ואמצעי התשלום הדיגיטליים מצטרפים למזומן, לשיק ולכרטיס האשראי – כיצד זה קורה, ומה צפוי בתחום התשלומים בשנים הקרובות? שיחה עם עודד סלומי, חבר הנהלה ומנהל מחלקת מערכות תשלומים וסליקה בבנק ישראל. 

פרק שישי: האם השקל יהפוך לדיגיטלי? כיצד מטבע דיגיטלי של הבנק המרכזי (CBDC) עשוי לשנות את האופן שבו אנו משלמים, ולאפשר חדשנות, יעילות ונוחות לכולנו. שיחה עם יואב סופר, מנהל פרויקט השקל הדיגיטלי בבנק ישראל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יעקב

    יש גם את הפודקאסטס "שני צידי המטבע" - על איסוף הכסף ונומיסמטיקה, היסטוריה וכלכלה.

אירועים קרובים