אפווינד נחשפה עם 80 מיליון דולר בגיוס כולל – 11 חודשים מהקמתה

חברת הסייבר, שעובדת עם עשרות של חברות מה-Fortune 500, מתכננת לעשות שימוש בכספי הגיוס כדי הכפיל את כמות העובדים בשנה הקרובה, להגדיל את מרכז הפיתוח בתל אביב ולפתוח מרכזי פיתוח נוספים

עמירם שחר, מנכ"ל אפווינד.

חברת אפווינד (Upwind) – שפיתחה פלטפורמה לאבטחת תשתיות ענן בזמן אמת – נחשפה היום (ג'), עם גיוס של 50 מיליון דולר, לאחר שגייסה 30 מיליון לפני פחות משנה. בכך הגיע סכום הגיוס הכולל של החברה ל-80 מיליון דולר.

ל-אפווינד כ-70 עובדים במשרדי החברה בתל אביב ובסן פרנסיסקו. החברה עובדת עם עשרות חברות Fortune 500, ומתכננת להכפיל את כמות העובדים בשנה הקרובה, להגדיל את מרכז הפיתוח בתל אביב ולפתוח מרכזי פיתוח נוספים. 

את אפווינד הקים המנכ"ל עמירם שחר – מייסד ספוט (Spot.io), שנמכרה לנטאפ (NetApp) לפני כשלוש שנים ב-450 מיליון דולר – יחד עם שותפיו מ-ספוט.

בסבב הגיוס הנוכחי השתתפה קרן Craft Ventures, שהשקיעה ב-Airbnb, SpaceX, סלאק (Slack), וטוויטר (כיום X). יחד עם המשקיעים מהסבב הראשון – Greylock, קרן Cyberstarts, של גילי רענן, וקרן Leaders Fund, שהשקיעה גם בחברת ספוט, יחד עם קרן ההון סיכון של כוכב ה-NBA, עומרי כספי וקרן ההשקעות Penny Jar של קלע ה-NBA הטוב בהיסטוריה, סטפן קרי.

אפווינד מביאה, לדבריה, בשורה חדשה לשוק הסייבר העולמי, בכך שהיא מאפשרת לאנשי אבטחת המידע גישה למידע על תשתיות הענן שלהם, שלא היה זמין עד היום, ואשר מייעל את עבודתם במאות אחוזים. בכך, אפווינד מאפשרת לארגונים להפחית באמצעות ממשק אחד התרעות מיותרות בהיקף של 90%, להגיע לשורש של איומי האבטחה בענן במהירות גדולה פי 10 ולהגיב אוטומטית ובזמן אמת.

נזקים בטריליונים מפעילות הסייבר העולמית

על-פי הדו"ח האחרון של פאלו אלטו נטוורקס, הנזקים מפריצות סייבר בשנת 2022 עמדו על כ-8 טריליון דולר, וצפויים לגדול ל-10.5 טריליון דולר בשנת 2025. כיום לוקח לחברה לטפל בפריצת האבטחה מהרגע שזוהתה אצלה, לא בהכרח מההתרחשות הראשונה, חמישה ימים, וכל זאת כאשר לארגונים גדולים יש בממוצע כ-75 פתרונות הגנת סייבר שונים.

כל הנתונים הללו מייצגים את הפתרון שחברת אפווינד מפתחת: מוצר אחד שמאפשר טיפול מהיר, יעיל ואמין בפרצת אבטחה, מרגע התרחשותה לראשונה.

אבטחת סייבר בענן - צו השעה!

אבטחת סייבר בענן – צו השעה! צילום: BigStock

אפווינד נכללת בקטגוריה שהוגדרה על ידי גרטנר כ-CNAPP, המייצגת את תחום הגנת הענן ומשלבת תחתיה את ניהול מצב האבטחה בענן, הגנה על עומסי עבודה בענן וניהול זהויות בענן – כל זאת תוך הגנה בזמן אמת על המידע בפתרון אחד.

גרטנר מגדירים את המוצרים בקטגוריה כמערכת מאוחדת ומשולבת היטב של יכולות אבטחה ותאימות שנועדו לאבטח ולהגן על יישומים בענן לאורך הפיתוח ובסביבות הייצור. חלק מהחברות הרשומות תחת אותה ההגדרה הן Wiz, Palo Alto Prisma, Lacework  ו-CrowdStrike Falcon.

סיפור ההצלחה עם ספוט והניסיון יצר ניסיון רב

לעמירם שחר והצוות של אפווינד ניסיון עשיר בבניית טכנולוגיה שמשנה את חוקי המשחק בתעשייה בה הם נמצאים. החברה הראשונה אותה בנו, ספוט, הפכה תוך שנים בודדות לחברה המצליחה בעולם בתחום אופטימיזציית הענן.

ספוט הוקמה ב- 2015 וגייסה 52 מיליון דולר לפני שנמכרה, כאמור, לענקית האחסון נטאפ, ששווי השוק שלה כיום הוא יותר מ-16 מיליארד דולר.

לאחר רכישת ספוט, הובילה החברה תחת שחר כמה רכישות בולטות נוספות של נטאפ, בהן חברות הענן CloudCheckr ו-InstaCluster, שהתווספו לפורטפוליו המוצרים של ספוט בענן.

שחר שירת שש שנים בצה"ל ושימש כקצין ביחידת ממר"ם, בתפקיד מרכזי בו ניהל את כל תשתיות הדאהט סנטר של צה"ל. לאחר השירות, סיים תואר ראשון במדעי המחשב במכללה למינהל, כאשר את ספוט הקים בסמסטר האחרון ללימודיו, כחלק מעבודת סיום התואר, שזכתה אז בפרויקט המצטיין של השנה.  

עמירם שחר, מנכ"ל אפווינד: "אבטחת תשתיות ענן הפכה לאתגר מורכב עבור חברות רבות, שהפתרון אליו כיום מתפרס על פני צוותים, מוצרים ואמצעים רבים. אנו עדים לצורך של מנהלי אבטחה בחברות ענק לאחד חלק ניכר מפתרונות האבטחה ולעבור לשימוש בפלטפורמות שמספקות פתרונות אבטחה ולא בפיצ'רים בודדים. אפווינד חיברה את החלקים השונים על מנת לייצר פתרון שמביא עימו סטנדרט חדש לעולם אבטחת המידע, עם מוצר שהוא דינמי ורלוונטי, המבוסס על פעולות בזמן אמת".

כספי: "המוצר של אפווינד עונה על צורך אדיר שיש בעולם אבטחת המידע"

עומרי כספי: "ההשקעה ב-אפווינד היא בראש ובראשונה בצוות איכותי ביותר שבנה תשתיות בענן בעבר, מכר חברה מצליחה ויש לו מומחיות וניסיון בתחום. המוצר של אפווינד עונה על צורך אדיר שיש בעולם אבטחת המידע. עמירם והצוות שלו, הקשיבו לצורך הזה ופיצחו את הדרך לעשות את זה. אני רואה ב-אפווינד  פוטנציאל אדיר, פלטפורמה חדשנית, יעילה ומהירה, שתשנה את חוקי המשחק בעולם אבטחת הענן. אני נרגש לקחת חלק בדרך הזאת, יחד עם עמירם והצוות שעומד בראש החברה".

גילי רענן מ-Cyberstarts: "הקרן נרגשת להשקיע בעמירם וצוות אפווינד מאז סבב ה-Seed, לאורך המסע שלהם לבניית חברת אבטחת ענן חשובה. אפווינד הוא צוות מנוסה של יזמים בעלי מומחיות בתחום הענן, העוסקים בו כבר בשנת 2015. החברה הבינה את הצורך במוצר, וגייסה כסף בצורה יעילה ומהירה על מנת לפתח אותו. מרחב הפרצות שמתרחשות בזמן אמת הוא הרווחי ביותר עבור התוקפים והמאתגר ביותר עבור המגינים. אפווינד בנתה פתרון אבטחה בזמן אמת שהוא אמין ופשוט, כפי שמתבטא בכמות הארגונים גדולים שסומכים עליהם באבטחת הענן שלהם בזמן אמת בשלב כה מוקדם".

גדעון היידן מ-Leaders Fund: "איומי אבטחת סייבר מתפתחים כל הזמן והצורך של ארגונים בפתרונות מתקדמים כדי להתגונן מפניהם מעולם לא היה אקוטי יותר. עם נתוני זמן ריצה בליבת המוצר, אפווינד ממציאה מחדש קטגוריות אבטחת סייבר מבוססות. שיתפנו פעולה עם הצוות של אפווינד בחברה הראשונה שלהם, ספוט, ואנו נרגשים לתמוך בהם שוב בדרכם לשינוי תחום אבטחת הענן כפי שאנחנו מכירים אותו היום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים