ת'אלס רוכשת את אימפרבה ב-3.6 מיליארד דולר

הענקית הצרפתית הודיעה כי הגיעה להסכם עם תומא בראבו - חברת השקעות גדולה בתוכנה - לרכישת 100% מחברת אבטחת אבטחת המידע הישראלית במקורה, שנרכשה על ידי הקרן באוקטובר 2018, בסכום של 2.1 מיליארד דולר

רוכשת את אימפרבה הישראלית. ת'אלס הצרפתית.

אימפרבה (Imperva), חברת אבטחת המידע הישראלית במקורה, נמכרת לת'אלס (Thales) הצרפתית ב-3.6 מיליארד דולרים. זו צפויה לרכוש את אימפרבה מקרן תומא בראבו (Thoma Bravo), הבעלים שלה. ת'אלס נסחרת לפי שווי של 27.7 מיליארד יורו בבורסה בפריז.

חברת אבטחת המידע נרכשה על ידי הקרן באוקטובר 2018, בסכום של 2.1 מיליארד דולר – פרמיה של כ-29% על שוויה בנסדא"ק. בינואר 2019 הושלמה העסקה ויום לאחר מכן היא כבר נמחקה מהמסחר בבורסה הניו-יורקית. לאחר רכישתה על ידי תומא בראבו, החברה החלה בתהליכים לפיטורי עשרות מ-500 עובדי מרכז המו"פ שלה בישראל. עם זאת, החברה לא סגרה את פעילותה בארץ.

תומא בראבו היא קרן הון פרטית, הממוקדת במגזר התוכנה ושירותי הטכנולוגיה. היא ביצעה מאות עסקות תוכנה בשווי עשרות מיליארדי דולרים מאז 2003, ובבעלותה, עשרות חברות בתחום. תומא בראבו הייתה פעילה ביותר בתחום הגנת הסייבר בשנים האחרונות. היא רכשה את ברקודה (Barracuda Networks) תמורת 1.6 מיליארד דולר בפברואר 2018; את ספקית האבטחה וניהול האירועים LogRhythm ביולי 2018; את ספקית אבטחת היישומים Veracode תמורת 950 מיליון דולר בנובמבר 2018; ואת סופוס (Sophos), תמורת 3.82 מיליארד דולר באוקטובר 2019.

הנרכשת: ספקית מרכזית של מערכות אבטחה החווה צמיחה מהקמתה

פאם מרפי, מנכ"לית אימפרבה. צילום: יח"צ

פאם מרפי, מנכ"לית אימפרבה. צילום: יח"צ

אימפרבה הוקמה ב-2002 על ידי שלושה ישראלים – שלמה קרמר, עמיחי שולמן ומיקי בודאי וב-2004 שינתה את שמה לזה הנוכחי. המשרדים הראשיים שלה נמצאים בעיר רדווד שבקליפורניה ובארץ היא מפעילה מרכז מו"פ מרחובות ומתל אביב. החברה הונפקה בשנת 2011 בבורסה בניו יורק. מנכ"לית אימפרבה כיום היא פאם מרפי.

החברה היא ספקית מרכזית של מערכות אבטחה וחווה צמיחה מתמשכת מאז הקמתה. יש לה כ-5,200 לקוחות בכ-100 מדינות וההכנסות שלה, לפי ת'אלס, נאמדות ב-500 מיליוני דולרים בשנה. היא מעסיקה כ-1,400 עובדים, מהם 500 במו"פ בישראל. מנכ"ל אימפרבה ישראל, משה ליפסקר, הוא גם סמנכ"ל הפיתוח של החברה.

באימפרבה אומרים שהטכנולוגיה שלהם מגינה על "מה שבאמת חשוב" בארגונים. לדבריהם, "פושעי סייבר משנים את הטקטיקות שלהם ברגע שהצליחו לבצע פריצה מוצלחת, אך הדבר המרכזי – הרצון לעשות כסף באמצעות גניבת מידע – לא משתנה. הם מבצעים את המזימות שלהם באמצעות גילוי פרצות אבטחה במאגרי מידע ופריצות לאפליקציות. הטכנולוגיה שלנו משלבת טכניקות מעקב וקלסיפיקציות, כדי לאתר ולבלום מתקפות סייבר".

במאי 2021 אימפרבה רכשה את קלאוד וקטור (CloudVector) – סטארט-אפ אמריקני שמתמחה בהגנה על API (ממשק לתכנות אפליקציות – Application Programming Interface), תמורת עשרות מיליוני דולרים.

שלוש שנים אחר כך רכשה את Tomium Software האמריקנית ואת חברת SkyFence הישראלית. קרמר מכר את אחזקותיו בחברה תמורת 90 מיליון דולר בשנת 2017, ושנה אחר כך החברה רכשה את חברת אבטחת המידע האמריקנית פרבוטי ב-140 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים