אילו חברות טכנולוגיה מצטיינות בתחום האחריות התאגידית?

הדירוג השנתי של מעלה כולל 18 חברות היי-טק וביטחון, ו-15 חברות צמיחה ● אילו מהן קיבלו את הדירוג הגבוה ביותר?

האחריות התאגידית במרכז.

18 חברות היי-טק וביטחון נכללות ברשימת החברות המצטיינות בתחום האחריות התאגידית השנתית של ארגון מעלה, שפורסמה היום (ב'). שבע מאותן חברות קיבלו את הדירוג פלטינה פלוס. 16 מהן היו גם ברשימה של השנה שעברה ושתיים חדשות בה – אמדוקס ו-HP-אינדיגו. בנוסף, מעלה פרסם רשימה דומה של חברות צמיחה – 15 במספר.

במעלה אומרים שהסיבה שחברות צמיחה חדשות נכנסות לרשימה היא שהמשקיעים דורשים מהן להשקיע באחריות תאגידית. זה קורה במיוחד בשלב שלפני סבב גיוס הכספים, לפני שהמשקיע פותח את הארנק. ארגון מעלה כולל ברשימה חברות סטארט-אפ במובן הרחב של התחום – כולל ביו-טק, פודטק, אדטק וכדומה.

אילו חברות כלולות בדירוג?

חברות ההיי-טק והביטחון שקיבלו את הדירוג "פלטינה פלוס" הן: רפאל, ווסטרן דיגיטל ישראל, אינטל ישראל, התעשייה האווירית, סאפ ישראל, אופן טקסט ישראל ו-SCD. החברות שקיבלו את הדירוג "פלטינה" הן: אמדוקס, HP-אינדיגו, אלביט מערכות, מלם תים, נייס ומיקרוסופט ישראל. יתר החברות הכלולות ברשימה – BMC, בינת תקשורת מחשבים, סקאי, נס טכנולוגיות ומארוול סמיקונדקטור – קיבלו את הדירוג "זהב".

מקור: מעלה

מקור: מעלה

מקור: מעלה

מקור: מעלה

מקור: מעלה

מקור: מעלה

ברשימת חברות הצמיחה כלולים חמישה סטארט-אפים חדשים – פורסי, יופיקס פרוביוטיקה, Meala Foods, באלנה ואימג'ן דיירי, ו-10 חברות שהיו ברשימה גם בשנה שעברה – אלקטריאון, ג'נסל, טופ גאם, ווילק, יוזרווי, נוסטרומו, נור אינק, סונוביה, קבסי אדיוקיישן ושיח מדיקל.

קטגוריה נוספת שמהווה חלק מהדירוג היא זו של חברות התקשורת, ויש בה רק שתיים מהן: פרטנר, שנמצאת ברשימה של מעלה כבר הרבה שנים ומדורגת בפלטינה פלוס AA ובזק, שהדירוג שלה הוא פלטינה AA.

חברות הסטארט-אפ שנכללות ברשימה – בקצרה

החברות החדשות: פורסי היא חברת פודטק שמייצרת פירות ים על ידי טכנולוגיית אורגנואיד. יופיקס פרוביוטיקה היא חברת פודטק שמתמחה בפיתוח תחליפי חלב מהצומח. Meala Foods – חברת פודטק שמפתחת פלטפורמת חלבון פונקציונלית. אימג'ן דיירי – גם היא חברת פודטק. החברה פיתחה טכנולוגיה לייצור חלבוני חלב מהתססת פטריות ושמרים, הזהים בהרכבם לאלה של חלב פרה. באלנה – חברה שמתמחה בפיתוח חומרים תרמו-פלסטיים מתכלים, במטרה ליצור מודל מעגלי למוצרי צריכה.

החברות הממשיכות: אלקטריאון – עוסקת בפיתוח ויישום כבישים אלחוטיים אלקטרוניים (ERS). הפלטפורמה שלה מאפשרת טעינת מכשירי חשמל EV במהלך הדרך. ווילק – חברת ביו-טק ופודטק, שמפתחת טכנולוגיות לייצור חלב אם וחלב מהחי. ג'נסל – חברה שעוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק פתרונות אנרגיה ירוקה של גיבוי ואספקת חשמל, מבוססי תאי דלק שפועלים על מימן. נור אינק – עוסקת במחקר ופיתוח של סוגים שונים של דיו פיגמנטי מבוסס מים, ליישום בטכנולוגיות, שווקים ואפליקציות לתחומי דפוס דיגיטלי שונים ומגוונים. יוזרוואי – מפתחת טכנולוגיות נגישות מבוססות AI. נוסטרומו – חברה זרה שעוסקת באגירת וניהול ביקושים בתחום האנרגיה. טופ גאם – מפתחת ומוכרת תוספי תזונה ומוצרי מתיקה בהתבסס על טכנולוגיה. סונוביה – עוסקת במו"פ של ציפויים אנטי בקטריאליים לטקסטיל, ומייצרת מסכות רב פעמיות. קבסיר אדיוקיישן – מפתחת ומשווקת תוכנות למידה אונליין. שיח מדיקל – מגדלת, מייצרת ומשווקת מוצרי קנאביס רפואי.

מומו מהדב, מנכ"ל מעלה.

מומו מהדב, מנכ"ל מעלה. צילום: שרון עמית

"המטרה – שהחברות יצמחו עם תשתית אחריות תאגידית קיימת"

מנכ"ל מעלה, מומו מהדב, אמר כי "חברות סטארט-אפ נכנסות לדירוג ומדד מעלה במסלול מיוחד, שמבקש להניח תשתית לאחריות תאגידית כבר בשלבים הראשונים שלהן. זאת, מתוך מטרה שכשהחברות הללו יצמחו, יגדלו ויצליחו, תשתית האחריות התאגידית כבר תהיה קיימת בהן וניתן יהיה להרחיב אותה".

לדבריו, "החברות שנכנסו לדירוג מפתחות מוצרים בעלי השפעה חברתית וסביבתית – בפרט מעולמות כגון הפודטק, האנרגיה המתחדשת, הקנביס והנגישות הדיגיטלית. הציפייה לטיפול בנושא האחריות התאגידית בחברות אלה מגיעה בין היתר מצד המשקיעים, שמצפים מהן להתייחס לנושא כבר בשלבי ההקמה שלהן".

 

 

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים