"שני שלישים מהערים בישראל חשופות לסיכוני סייבר"

"הרשויות המקומיות במדינה הן החולייה החלשה בהגנת הסייבר, בכל שלוש שניות יש מתקפת סייבר על אחת מהן", קבע רם סידיס, מנכ''ל החברה למשק וכלכלה, בכנס ערים חכמות של אנשים ומחשבים

רם סידיס, מנכ''ל החברה למשק וכלכלה.

"עולם הגנת הסייבר הוא תחום שמדברים בו לא מעט, כי ההתמודדות בו הופכת יותר ויותר קשה. הגידול באיומי הסייבר הוא משמעותי והופך את הרשויות המקומיות לחולייה החלשה במדינה בהיבט ההגנה. זה קורה מסיבות רבות, והראשונה שבהן היא הקושי למצוא אנשי מקצוע ברמת שכר נורמלית. רק בשליש מהרשויות המקומיות יש מנמ"ר או מנמ"רית, ואני לא בטוח שהרמה הטכנולוגית של כולם מספקת. חלקם לא מכירים וחיים לעומק את עולם הגנת הסייבר. מכאן שכשני שלישים מהרשויות המקומיות בישראל חשופות לסיכוני סייבר", כך אמר רם סידיס, מנכ"ל החברה למשק וכלכלה (משכ"ל), שפועלת במגזר המוניציפלי.

סידיס פנה לרשויות המדינה, ובמיוחד למשרד הפנים: "דאגו לתקצב כראוי את אנשי הטכנולוגיה והסייבר במגזר המוניציפלי, כי בכל שלוש שניות יש מתקפת סייבר על רשות מקומית בישראל".

יש לציין שסידיס היה דובר המפתח בכנס הערים החכמות Smart Cities 3.0 של אנשים ומחשבים, שהתקיים היום (ד') במרכז הכנסים והאירועים לאגו בראשון לציון. את הכנס הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"התגייסנו לנושא ההגנה", אמר סידיס. "משכ"ל החלה להפעיל, בשיתוף מרכז השלטון המקומי, שירותים ומערך הגנה לסייבר, על מנת לסייע לרשויות מקומיות, שבמרביתן אין מערכי הגנה מספיקים בתחום. קידמנו את המכרז, הוא קרם עור וגידים, וזכתה בו נס, שיש לה מוקדים ייעודיים, עם התמחות במתן שירותי הגנה על ארגונים. נס התאימה את הפעילות לצרכי הרשויות ועשרות מהן כבר נרשמו לשירותים שהיא תעניק להן. יש עוד שורה של רשויות שמתעניינות בכך".

"אם לא יהיה מענה לסייבר – השיח על עולם חדשני ייעצר"

לדבריו, "היעדר מערך להגנת סייבר לרשויות המקומיות הוא נושא אקוטי, בשל המידע שנצבר אודות התושבים ברשויות. שירות ה-SIEM/SOC שאנחנו מעניקים לרשויות פועל 24/7. הוא בעל יכולות מתקדמות, ומנוהל על ידי מומחים ואנליסטים. השירות מעלה את רמת אבטחת המידע של הרשויות, ובמקביל אנחנו פועלים בתחום מול הגופים המדינתיים. אנחנו מטפלים באירועי סייבר גם לטובת רשויות שלא שותפות למיזם. משכ"ל רואה בכך מתן ערך מוסף משמעותי: אם לא יהיה מענה לסייבר – השיח על עולם חדשני ייעצר".

נושא נוסף, ציין, הוא ה-MIC: "זהו מרכז לחדשנות מוניציפלית שהוקם על ידי משכ"ל, במטרה לאגד את מיטב הפתרונות הטכנולוגיים החדשניים. זה נעשה על בסיס מאגר של ידע, ניסיון ומקצועיות, לצד היכרות עם צרכי הרשויות המקומיות בישראל. המרכז מציג ומאפשר להטמיע פתרונות ופיתוחים שנשענים על קדמה וחדשנות. ככזה, הוא מספק מענה לשלל האתגרים שעימם מתמודדות הרשויות המקומיות. המרכז מטפל במגוון פתרונות, לא כולם טכנולוגיים – בשלל היבטים, בהם בריאות, סביבה, ניקיון ושיפור חזות העיר. הקמנו קהילות ידע לתחום, פורום של מנהלי חדשנות ברשויות המקומיות, במטרה שהפתרונות הללו יחלחלו לרשויות המקומיות, ושניתן יהיה להיעזר במנהלי החדשנות כסוכני שינוי".

GMIC – מרכז לחדשנות מוניציפלית – גלובלי

"אנחנו כבר מתכננים את השלב הבא, GMIC – מרכז לחדשנות מוניציפלית – גלובלי. נציג אותו בכנס הערים החכמות שייערך בחודש נובמבר בברצלונה", אמר סידיס. "המטרה שלנו היא להקים מרכזי חדשנות מוניציפליים ברחבי העולם ולארוג רשת שהמרכז שלה יהיה אצלנו – לטובת פתרונות במגזור המוניציפלי, עם פעפוע דו כיווני של רעיונות, יוזמות ופתרונות. כך נוכל להאיץ את יישומם בישראל של פתרונות מהעולם, לאחר התאמה מקומית והנגשה שלהם לרשויות בארץ".

סידיס ציין כי "משכ"ל עוסקת ב-40 עולמות תוכן, שאחד מהם הוא תחבורה חכמה. היא מציעה לצורך כך מערכת פרי פיתוחה – Traffical. זוהי מערכת לניהול הסעות תלמידים, שמקשרת בין הרשות, מבצעי ההסעות, המוסדות החינוכיים וההורים. המערכת מאפשרת שליטה מלאה בנתונים, שנאספים מכלל המקורות. היא מטפלת ב-40 אלף הסעות ביום. הפתרון נותן שירות טוב יותר, חוסך שעות נסיעה, ומביא לתכנון נכון וחכם של הנסיעה".

לסיכום, הוא ציטט את גורו הניהול פיטר דרוקר, שאמר כי "הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא ליצור אותו'". "בהתאם", הוסיף, "אנחנו זרוע הביצוע של מרכז השלטון המקומי ומממשים את הסיסמה 'מתקדמים לדיגיטל עם משכ"ל'. מבחינתנו, זו שליחות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מה נסגר?

    ושליש לא חשופים? איזה ציטוט טפשי. יש אמירות שחבל להוציא מהפה. אולי 2/3 לא מתמודדים כראוי עם הסיכונים

אירועים קרובים