על ניהול הדפסה בענן – ללא תשתיות וללא כאב ראש

"לפני הקורונה, ארגונים חששו מהעלאת מידע לענן בגלל אבטחה, אלא שמאז התפתחו כלים שאפשרו להעלות את המידע לענן בצורה בטוחה", אמר נתן הוכמן, מנהל חטיבת הפתרונות במפעיל

נתן הוכמן, מנהל חטיבת הפתרונות במפעיל.

"לפני הקורונה, ארגונים חששו מהעלאת מידע לענן בגלל אבטחה. אלא שמאז התפתחו כלים שאפשרו להעלות את המידע לענן בצורה בטוחה", אמר נתן הוכמן, מנהל חטיבת הפתרונות במפעיל. הוא דיבר בכנס שערכו החברה, נין נון, שהיא חברה בת שלה, ו-HP. הכנס התקיים לפני ימים אחדים במלון הרודס בהרצליה. נושא הרצאתו של הוכמן היה ניהול הדפסה בענן – ללא תשתיות וללא כאבי ראש.

"עם פרוץ הקורונה", אמר, "ארגונים היו צריכים לעבור לעבוד באופן היברידי, ונדרשו לפתור בעיות שהתגלו. כך, חברה שהיא לקוחה שלנו לא רצתה לאפשר לעובדים שלה להתחבר מרחוק לציוד שלא עובר דרך ה-IT שלה, אבל כן לאפשר להם להדפיס מרחוק. זה גרם להמון עומסים. אנשיה בדקו את המערכות שהצענו להם וקנו פתרון שמיישם את זה בצורה פשוטה: העובדים מעלים מסמכים לענן דרך המחשבים המורשים ברשת הארגונית ומדפיסים מהבית דרך אפליקציה בטלפון, בצורה מורשית".

"יש לנו כמה פתרונות מבוססי ענן היברידי, שמאפשרים הדפסה בענן", אמר הוכמן. כך, למשל, "חברת Everyone Print עובדת הרבה שנים בתחום הזה. היא מציעה מערכת שתומכת בסביבות Windows ו-Mac עם קליינטים. ההדפסות נשלחות לרשת המקומית ויש אופציה לשלוח לענן, בצורה מאובטחת. כמו כן, יש אפשרות לשלב אפליקציות מובייל או להשתמש במכשירי המובייל לשליטה על המסמכים. הפתרון שלה תומך במגוון מדפסות, קטנות וגדולות, צבעוניות ומשולבות – ושלא. החלק הפיזי מאפשר להשאיר את הטיפול באבטחת המידע בתוך הרשת הארגונית".

"אנחנו מציעים בנוסף תמיכה במערכות כמו אוקטה ו-Google Workplace. אפשר לשלב יותר ממערכת אחת. במחשבי המשתמשים מותקן קליינט שמאפשר, באופן אוטומטי, לראות את המדפסות, מה שחוסך לאנשי ה-IT, מפני שהם לא צריכים להתקין אותן. זה יוצר חוויית משתמש פשוטה".

הוכמן ציין כי "עם הפתרונות שאנחנו מציעים, הציוד מתחבר לענן באחת משתי צורות: ישירות מהציוד לענן – פתרון שרוב הארגונים לא מוכנים לו, וחיבור דרך Gateway מקומי. העובד שנכנס למערכת צריך להזדהות – על ידי כרטיס וקוד עובד, או באמצעות קירוב של הטלפון למדפסת. הוא רואה רק את המדפסות שרלוונטיות לו, על פי המיקום שבו הוא נמצא".

שגיא פרום, המנהל הטכני של HP ישראל.

שגיא פרום, המנהל הטכני של HP ישראל. צילום: ניב קנטור

שגיא פרום, המנהל הטכני של HP ישראל, דיבר על העבודה ההיברידית – בבית ובמשרד. הוא אמר כי "לכל אחת משתי הסביבות המרכזיות של העבודה בימינו יש את היתרונות שלה: אם יש סביבת עבודה ביתית טובה, ובחלק מהמקרים היא טובה יותר מהמשרד – העבודה יעילה יותר בבית, ומנגד, היתרון בעבודה במשרד הוא החיבור בין האנשים. האתגר הגדול ביותר ליצירת מודל עבודה היברידי מוצלח הוא להביא את היעילות למשרד ואת החיבור בין האנשים – לבית".

הוא אמר כי "ארגונים רוצים כיום שהעבודה ההיברידית תהיה מותאמת אליהם, במהדורה משלהם – Hybrid by Design".

"ארגונים חוזרים ויותר ויותר למשרד, ונשאלת השאלה: מה מביא לחזרה מוצלחת אליו?", שאל פרום והשיב: "רובם יגידו שהסיבה היא הטכנולוגיה. ארגונים הרבה יותר מודעים כיום לטכנולוגיה שהם מכניסים אליהם מאשר בעבר. פעם השיקול אילו מכשירים להכניס היה החומרה, וכיום השיקול הוא הערך שהמכשיר נותן לארגון, חוויית המשתמש וחוויית ה-IT. בארגונים גדולים זה לעתים מתחלק לפי אגפים, משום שלכל אגף יש את הצרכים שלו ואת הרצונות שלו, והם נבדלים מאלה של האחרים. בנוסף, הרבה ארגונים גדולים פחות רגישים למחיר, אם ההפרשים קטנים, ויותר לערך שהמכשיר המסוים נותן להם".

הוא דיבר על סדרת HP Elite Clients ואמר כי "אנחנו החברה היחידה שמציעה פתרון שמשלב שירותים מקצועיים, ניהול מודרני, IT מודרני, אבטחת מידע, וניטור וניהול קליינטים. אנחנו היחידים שמציעים פתרון יחיד מתחת ומעל מערכת ההפעלה". פרום ציין כי "המחשבים הניידים בסדרה כוללים מצלמות 5 מגה-פיקסל ברזולוציות מאוד גבוהות, שיודעות לעשות תיקון צבעים ותאורה אוטומטי. כמו כן, יש את אפשרות ניהול הסוללה – כשקמים מהשולחן המחשב ננעל ונכנס למצב היברידי, כדי לחסוך זמן סוללה. המערכת יודעת אם אנחנו עובדים עם הנייד על הרגליים או על השולחן, ואז צריך פחות או יותר משאבים, בהתאמה. הניידים מבוססים על מעבד של אינטל מהדור ה-12 או ה-13, או על מעבד של AMD, וגודל המסך נע בין 13 ל-16 אינץ'".

באשר לדסקטופים ב-HP Elite Clients, פרום אמר כי "שתי הסדרות הפופולריות ביותר הן 600 ו-800. יותר ויותר ארגונים עוברים למחשבי המיני שלנו, שנותנים עוצמת מחשוב זהה לחלוטין לזו של המחשבים הגדולים יותר שלנו. אם אין לארגון צורך בכרטיסי מסך כבדים, מחשבי המיני נותנים את הפתרונות האידיאליים".

"יש באחרונה חזרה של מחשבי ה-All-in-One", ציין, "כי הם הפכו להיות מאוד חזקים ומתוחכמים, עם כרטיסי מסך חזקים, מעוצבים יפה והמחירים שלהם ירדו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים