"המתכון להצלחה: שילוב בין טכנולוגיה נהדרת לספק מצוין"

"שילוב בין הפיתוחים והניסיון של שתי החברות נותן את היתרונות ללקוח", אמר רז דרבי, מנכ"ל מפעיל, בכנס שבו ציינה החברה הבת שלה, נין נון, את שיתוף הפעולה שלה עם HP

רז דרבי, מנכ"ל מפעיל.

"שילוב בין טכנולוגיה טובה לאינטגרטור מצוין, בין הפיתוחים והניסיון של שתי החברות – הוא המהווה את המתכון להצלחה ונותן את היתרונות ללקוח. זה נכון בעולמות המחשוב בכלל ובעולם ההדפסה בפרט", כך אמר רז דרבי, מנכ"ל מפעיל.

דרבי פתח את כנס הלקוחות של נין נון, שהיא חברה בת של מפעיל. הוא דיבר על שיתוף הפעולה הפורה והארוך בינה לבין HP. דרבי ושי צור, מנכ"לית נין נון, ציינו את הדרך הארוכה מאוד שבה החברה הולכת ביחד עם ענקית המחשוב הגלובלית.

שי בן צור, מנכ"לית נין נון.

שי צור, מנכ"לית נין נון. צילום: ניב קנטור

מפעיל ונין נון הן שתי חברות ותיקות מאוד, שהחלו את דרכן בשנות ה-30' של המאה הקודמת. לדברי דרבי, "נין נון נרכשה על ידי מפעיל לפני 14 שנה עקב היותה אינטגרטור גדול של HP בעולמות ההדפסה, ומאז HP הפכה לשותף מאוד גדול שלה בעולמות אלה. מפעיל היא החברה שיש לה בישראל את הכי הרבה קווי מוצרים של HP. כמעט כל מה שהיא מייצרת – יש את זה אצלנו. ביחד, אנחנו מצליחים להביא חדשנות לתעשייה".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

אוזניות בחלל ובצנתורים

אחד הדוברים באירוע היה דן אנגל, מרכז פעילות פולי-HP בישראל, יוון והחצי הדרומי של אפריקה. פולי היא חברה שמייצרת פתרונות אודיו ו-וידיאו, כולל אוזניות לעולם המשרדי. היא נוצרה משילוב של שתי חברות: יצרנית האוזניות פלנטרוניקס וחברת הווידיאו פוליקום. פולי נרכשה בשנה שעברה על ידי HP תמורת 3.3 מיליארד דולר.

אנגל נתן שתי דוגמאות לתחומים שבהם יש לקוחות שמשתמשים באוזניות של פולי – החלל והבריאות. כך, אמר, "נאס"א הייתה הלקוח הראשון של פלנטרוניקס. היא נבחרה כספקית האוזניות לנחיתה על הירח, ביולי 1969, ולמשימות אפולו נוספות. כשבמטה נאס"א שמעו את ניל ארמסטרונג אומר 'צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות', ואת האמירה (במסגרת משימה אחרת – אפולו 13; י"ה) 'יוסטון, יש לנו בעיה' – זה היה תוך שימוש באוזניות של פלנטרוניקס".

שימוש אחר שמבוצע באוזניות אלה הוא בצנתורים. "צנתור הוא הליך מאוד עדין ומסובך. לפני שהטכנולוגיה שלנו נכנסה לשימוש בצנתורים, התקשורת בין המנתח לטכנאים ולאנשי התמיכה נעשתה באמצעות טלפונים על עמודים. האוזניות של פלנטרוניקס מאפשרות להשתמש, בעת ביצוע צנתורים, בתקשורת אלחוטית באמינות גבוהה, וכולם יכולים לעבוד בדממה מוחלטת, מבלי להפריע לניתוח", אמר אנגל. "אם משהו בניתוח מסתבך – מאחר שהאוזנייה מחוברת למחשב ולטלפון, אפשר להזניק את מי שצריך ולקבל ייעוץ מבתי חולים אחרים". מדובר בפרויקט שהתחיל כפיילוט בבית החולים הדסה עין כרם ומאז התרחב למרבית בתי החולים בישראל, כמו גם למרכזים רפואיים בארצות הברית.

"האוזנייה לא נועדה לשימוש הזה, אבל מחשבה נכונה שלנו, של הלקוח ושל הספק הביאה למציאת הפתרון", אמר אנגל.

דן אנגל, מרכז פעילות פולי-HP בישראל, יוון והחצי הדרומי של אפריקה.

דן אנגל, מרכז פעילות פולי-HP בישראל, יוון והחצי הדרומי של אפריקה. צילום: ניב קנטור

הוא ציין את 2020, שנת הקורונה, כשנה טובה לפולי, עקב ההכרח שהיה בזמן הסגרים לעבוד מהבית, באמצעות שיחות וידיאו. "את כל מה שהתעשייה לא הצליחה לעשות במשך שנים – להבין ששיטת העבודה מהבית היא טובה ועוזרת לשורה התחתונה – היא הבינה בן לילה בזמן הקורונה". הוא ציין שגם ראשי מדינות סיפרו בשיחות זום כיצד הם מטפלים בקורונה – בהם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תוך שהם משתמשים במוצר של פולי.

"HP היא היצרן היחיד בעולם שמספק כמעט את כל טכנולוגיית המחשוב שהעובד בחברה או בבית חש, נוגע ומשתמש בה: מחשבים, עכברים, מדפסות, מצלמות וכדומה. האוזניות הן חלק מזה. פולי-HP מציעה ללקוחות גם מערך תמיכה ושירות רחב, שפרוס בכל העולם ושזמין 24/7, וכן שירותים מקצועיים ותמיכה בכל פלטפורמות שיחות הווידיאו המובילות – זום, Teams של מיקרוסופט, Webex של סיסקו ו-Google meet", אמר אנגל.

הוא הוסיף כי "אנחנו מציעים מעל 75 דגמים של אוזניות, שמתאימים לטלפונים בעולמות ה-IP, הסיבים, הסיבים הפתוחים וה-Native phones. זאת, באמצעות אפליקציות ייעודיות של ספקי הענן".

"עולם ועידות הווידיאו מחולק לשניים: מבוסס מחשב ומבוסס All in one", ציין אנגל. "זה התחיל בכך שספקי הענן רצו להיכנס לשוק העסקי, ופיתחו אפליקציות ייעודיות ופשוטות לתפעול. אלה רצו על מחשבים, אבל לאפליקציות שרצות על מחשבים היו אז כמה מגבלות: ניהול המחשוב ברמת ה-PC, בשעה שניתן לחבר אליו התקנים חיצוניים רק דרך USB – מה שמטבעו יוצר מגבלה של מרחק. זיהינו את זה ב-2018. עד אז עשינו מערכות עם אפליקציה ייעודית שלנו. לאחר שזיהינו את הבעיה, יצרנו פלטפורמת חומרה בסיסית שיש בה את כל מה שצריך לווידיאו קונפרנס – אז ובשנים שלאחר מכן. ב-2019 ניגשנו לזום ולמיקרוסופט והצענו להן לכתוב את האפליקציות שלהן על גבי החומרה שלנו. בספטמבר 2019 הכרזנו על כך. כל האפליקציות האלה נתמכות על מערכות הווידיאו שלנו".

המשך סיקור הכנס – מחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים