"הבינה המלאכותית תהפוך את העובד מיוצר למבקר"

בעולם הפיתוח החדש, "המפתח יגדיר את הדרישות שלו בשפה טבעית והבינה תיקח זאת משם: היא תייצר ממשק משתמש, תכתוב קוד ותעביר לייצור", אמר ערן יהב, מייסד-משותף ו-CTO של Tabnine

ערן יהב, מייסד-משותף ו-CTO של Tabnine.

"אנחנו הולכים לעבר עולם שבו הבינה המלאכותית תוביל את תהליך הפיתוח, הוא יהיה מונע על ידי AI. כך, המפתח.ת י.תגדיר את הדרישות שלו.ה בשפה טבעית והבינה תיקח זאת משם: היא תייצר ממשק משתמש, תכתוב קוד ותעביר לייצור. תפקיד בן האנוש ישתנה בהתאם: הוא יהפוך להיות מיוצר למדייק, לבוחן. הבינה המלאכותית לא תחליף את מהנדסי התוכנה והפיתוח גם בעוד חמש שנים", כך אמר ערן יהב, מייסד-משותף ו-CTO של Tabnine.

יהב דיבר בכנס שערכה גוגל קלאוד (Google Cloud) ישראל. הכנס התקיים היום (ה') באולם האירועים ריברסייד בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-150 נציגים מלקוחות החברה, תחת הכותרת "להביא את הקסם של הבינה המלאכותית היוצרת לארגון שלך". יהב השתתף בפאנל לקוחות שהנחה אריאל סלפטר, ראש תחום אנטרפרייז מסחרי בגוגל קלאוד.

אריאל סלפטר, ראש תחום אנטרפרייז מסחרי בגוגל קלאוד.

אריאל סלפטר, ראש תחום אנטרפרייז מסחרי בגוגל קלאוד. צילום: תומר פולטין

לדברי יהב, "הבינה המלאכותית היוצרת תשפיע על הפתרונות שלנו לפיתוח קוד, מהר ובקלות. התחלנו בעולם יצירת הקוד למפתחים, וכיום אנחנו מתרחבים לתרחישים רבים אחרים, שהם חלק מתהליך הפיתוח: יכולות ליצירה, בדיקות, דיבאגים ועוד".

לסיכום הוא ציין כי "הבינה המלאכותית היוצרת נכנסת לכל שלבי פיתוח התוכנה. מי שכבר הסתייע בה לא יכול לחזור אחורה. אנחנו רואים דרישה גדולה בקרב ארגוני אנטרפרייז למוצר שלנו, כי אנשים רוצים לרוץ קדימה ולקבל קוד 'נקי' מבחינת היבטי רישוי וקניין רוחני. כך, המפתח לא יהיה זה שמייצר קוד, אלא מי שפותר בעיות עסקיות באמצעות תוכנה".

נדב מגנזי, מנהל בריתות שותפי ענן ב-AI21 Labs.

נדב מגנזי, מנהל בריתות שותפי ענן ב-AI21 Labs. צילום: תומר פולטין

נדב מגנזי, מנהל בריתות שותפי ענן ב-AI21 Labs, אמר באירוע ש-"פיתחנו שתי אפליקציות שעוזרות לכתיבה וקריאה. עוד ב-2017 נכנסנו לתחום של מודלי שפה ובנינו אפליקציות לעולם הצרכני, Wordtune. יש להן כיום מעל 10 מיליון משתמשים. לפני כשנתיים התחלנו להנגיש את מודלי השפה שבנינו לעולם העסקי, וגילינו שלא כל מה שמצליח בעולם הצרכני מתאים בקלות לארגונים".

"אנחנו פועלים בשתי דרכים: אנחנו מנסים לפתח אוסף כלים הן של מודלי שפה גדולים וחזקים, והן של מודלים ספציפיים. המטרה היא שלא תהיינה תשובות הזויות. זה קריטי כדי שחברות יאמצו את הטכנולוגיה", ציין.

כך, סיכם מגנזי, "יש לנו אוסף של כלים שניתן לעשות איתו עוד דברים. בדרך זו המכונה משרתת את בן האנוש בתהליכי הכתיבה והיצירה. זה ילווה אותנו בתהליך הייצור, אבל לא יחליף את בן האנוש. הבינה המלאכותית תסייע, בסופו של יום, למיכון של פעולות יומיומיות".

שי מור, מנהל מגזר ביטחוני וציבורי בגוגל קלאוד ישראל.

שי מור, מנהל מגזר ביטחוני וציבורי בגוגל קלאוד ישראל. צילום: ניב קנטור

שי מור, מנהל מגזר ביטחוני וציבורי בגוגל קלאוד ישראל, אמר כי "כחברת ענן ציבורי מובילה, אנחנו מעניקים לכלל הלקוחות, לרבות ארגוני ממשל ציבורי, את כלל היכולות של ה-AI. נימבוס, מכרז מחשוב הענן הממשלתי שבו זכינו, הביא להאצת הפריסה של הענן שלנו בקרב לקוחות אלה. אנחנו עושים זאת בשילוב מעטפת אבטחת מידע, ובסביבה פרטית ומאובטחת של הארגון. המשמעות היא שכל פעילות ה-AI שהלקוח הארגוני מבצע נשארת אף ורק בסביבה הסגורה שלו ולמטרותיו הוא, ולא נחשפת ללקוחות ולמשתמשים אחרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים