סם אלטמן: "לא צריך רגולציה חונקת על ה-AI עכשיו"

"תהיה טעות לנסח רגולציה חונקת עכשיו או להאט את החדשנות הנהדרת שיש כעת, אבל ניתן להתווכח לגבי זה בהמשך", אמר מנכ"ל OpenAI באוניברסיטת תל אביב, וקרא להקים ארגון לתחום כמו הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית

סם אלטמן, מייסד ומנכ"ל OpenAI.

רבים בתעשיית הטכנולוגיה בכלל והבינה המלאכותית בפרט קוראים להטיל עליה רגולציה. כך גם סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, שבאחרונה חתם על עצומה שמזהירה שה-AI יכול להביא עד כדי השמדת האנושות. עם זאת, בדברים שאמר היום (ב') באוניברסיטת תל אביב הוא טען שאותה רגולציה לא צריכה להיות "חונקת מדי".

"תהיה טעות לנסח רגולציה חונקת עכשיו או להאט את החדשנות הנהדרת שיש כעת בתחום הבינה המלאכותית, אבל ניתן להתווכח לגבי זה בהמשך. נצטרך להתמודד עם זה בעשור הבא", אמר. "צריך רגולציה, ורצוי שהיא תהיה בדמות של ארגון גלובלי שייצור סביבת עבודה שתבטיח שימוש הוגן ונכון ב-AI, כמו שיש עם נשק גרעיני (כוונתו היא לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית – י"ה)".

גם אלטמן מסכים שהבינה המלאכותית מביאה אתה סיכונים כלכליים ובתחום הסייבר. בתשובה לשאלה מדוע, לאור הסיכונים הללו, צריך להמשיך לפתח את הבינה המלאכותית הוא השיב כי "החלק הבעייתי ביותר בעבודה שלנו, אנשי ה-AI, הוא לאזן בין הטכנולוגיה הזאת, שאנשים צריכים אותה, להתמודדות עם הסיכונים הרציניים האלה. למה להמשיך לבנות את הבינה המלאכותית? כי היא תביא לכך שלכל אחד יהיו בעתיד חיים טובים יותר משל אלה שיש להם את החיים הטובים ביותר כיום. אנחנו צריכים להבין איך למזער את הסיכון. נוסדנו, כחברה, על הרקע הזה. אנחנו מנסים להבין איך נחבק רגולציה שתפגע בנו הכי הרבה, וזה מה שאנחנו עושים במסע שלנו בעולם, שבמסגרתו הגענו הנה. הסקפטיות והדאגה כנות".

"האמביציה של היזמים הישראליים לא יודעת גבולות"

לדברי אלטמן, "התקופה הקרובה תהיה תור הזהב של ה-AI. יש הרבה דברים לא נודעים והזדמנויות לכבוש אותם, זאת הזדמנות נהדרת להיות בה יזם. אני רואה בישראל את הכישרונות הרבים שיש בה והאמביציה שלא יודעת גבולות של היזמים הישראליים. שני הדברים האלה ביחד הם כר פורה ליצירת שגשוג, בתחום ה-AI ובעולמות אחרים".

הוא התייחס לסכנה שבאובדן עבודות לטובת הבינה המלאכותית ואמר כי "אין שאלה ששוק העבודה ישתנה ויש מקצועות שלא יהיו יותר בשנים הקרובות, אבל אני לא יכול לדמיין עולם שבו אנשים לא ימצאו משהו לעשות עם הזמן שלהם".

אלטמן הגיע לישראל עם איליה סוצקבר, המדען הראשי של OpenAI. סוצקבר אמר כי הבינה המלאכותית תסייע בגילוי תגליות מדעיות, תמציא תרופות ותעזור בהתמודדות עם משבר האקלים.

הביקור של אלטמן הוא בן כ-24 שעות, והוא החל אמש. הבוקר נפגש מנכ"ל OpenAI עם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ולאחר מכן ביקר במרכז המחקר והפיתוח של מיקרוסופט בהרצליה. אלטמן סירב לפגוש את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ככל הנראה עקב התוכנית המשפטית שהוא מקדם. הרצוג הביע דאגה מהבינה המלאכותית ואמר כי היא "מאיימת על בני האדם. זה כמו לפתח נשק גרעיני". עם זאת, נשיא המדינה גם עמד על ההזדמנויות הרבות שהטכנולוגיה הזאת מביאה אתה.

ביקורו של אלטמן בישראל הוא חלק מסדרת ביקורים שהוא עורך בחודשים האחרונים במדינות שונות, במטרה ללמוד על הרגולציות ולבקר באקו-סיסטמים בהן. מישראל ימשיך אלטמן לביקור בירדן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים