נא להכיר: חברות האנרג'יטק הישראליות

ארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל, קהילת האנרגיה הישראלית, ,Ignite the Spark, ומכון היצוא הישראלי השיקו את מפת 130 חברות הטכנולוגיה הישראליות בתחום האנרג'י-טק לשנת 2023

יעל וייס זילברמן, הילה ליפמן ושון דנה מציגים את מפת חברות האנרג'י-טק.

יוזמה משותפת של הארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל (Start-Up Nation Central – ר"ת SNC), קהילת האנרגיה הישראלית, Ignite the Spark, ומכון היצוא הישראלי השיקה השבוע את מפת חברות הטכנולוגיה הישראליות בתחום האנרג'יטק (EnergyTech).

המפה מציגה כ-130 חברות חדשניות, כשסטארט-אפ ניישן סנטרל וקהילת Ignite the Spark כללו במפה החדשה חברות מובילות, אשר מתמקדות במגוון תתי-סקטורים, הכוללים את התחומים הבאים: ייצור אנרגיה, חלוקת אנרגיה, אגירת אנרגיה, פתרונות מימן, פסולת לאנרגיה וחברות המציעות טכנולוגיית אבטחת סייבר OT ליישומים ספציפיים לאנרגיה.

המפה הושקה באירוע שנערך ב-SNC עם חברות רב-לאומיות, גופים פיננסיים, משקיעים, מקבלי החלטות ברמה הלאומית, מובילי יוזמות רב לאומיות בארץ ובעולם, וכן ארגונים הפעילים בקהילת אנרג'יטק הישראלית. במהלך האירוע הוצגו תובנות על מגוון רחב של חברות מבטיחות הפועלות כיום בישראל ונדונו האתגרים הנוכחיים והעתידיים בתחומים אלו.

"SNC רואה באנרג'יטק בפרט, ובאקלים-טק בכלל, את אחד המגזרים בעלי פוטנציאל הצמיחה המשמעותי ביותר באקוסיסטם הישראלי", אמרה ראש תחום אקלים-טק ב-SNC, יעל וייס זילברמן. "באמצעות החיבור והגישה הגלובלית שלנו לחברות ולמשקיעים רב-לאומיים, אנו פועלים לקידום סקטור האנרגיה הישראלי והטכנולוגיות שלו כפתרון חשוב ובר-קיימא לאתגר האנרגיה העולמי. במקביל פועל הארגון להנגשתן של הטכנולוגיות הקיימות בישראל כמרכז פתרונות להפחתת פליטות הפחמן העולמיות. מיפוי תתי המגזרים והחברות בכל אחד מהם מאפשר נגישות רחבה לפתרונות טכנולוגיים ישראליים, וכך, לצד פעילויות נוספות, מתאפשר למגזר כולו להרחיב את פעילותו".

חלק משמעותי בהאצת המעבר לעתיד של אנרגיה בת-קיימא ונקייה

"הצמיחה המדהימה של חברות האנרגיה הטכנולוגיות בישראל מחזקת את ההזדמנויות הטמונות בסקטור ומאפשרת גם טכנולוגיות משמעותיות להפחתות פחמן לצד הזדמנויות עסקיות נרחבות", ציין מנכ"ל Ignite the Spark, שון דנה. "מדובר במסע טכנולוגי שהוא, ללא ספק, רכבת הרים של ממש, ואנחנו מאמינים כי בקרב היזמות הישראלית בתחומי האנרגיה יש את המרכיבים להפוך חברות לג'יגקורן הבא".

"מכון היצוא הישראלי ומגזר הקלינטק גאים לשתף פעולה עם Ignite the spark ו-SNC באירוע המתמקד באנרגיה הישראלית הפורחת. אנו מאמינים שהמגזר הזה, המורכב ממספר פתרונות אנרגיה חדישים, יהווה חלק בלתי נפרד מהאצת המעבר לעתיד של אנרגיה בת-קיימא ונקייה", ציינה ראש תחום קלינטק ותשתיות חכמות במכון היצוא הישראלי, הילה ליפמן. "מכון היצוא מספק שער לתעשייה הישראלית לשווקים גלובליים, ואנו מאמינים שהאירוע היום יהווה נקודת ציון בשיתוף הפעולה בין תעשיית האנרגיה-טק הישראלית לבין בעלי עניין בינלאומיים, במטרה לייצר הזדמנויות עולמיות. יחד עם שותפינו במנהל סחר החוץ במשרד הכלכלה והתעשייה הישראלי, נחזק את החשיפה הבינלאומית לחידושים האחרונים בתחום ולקידום הסקטור".

על הפרק: הפחתת פליטות

מגזר האנרגיה הוא אחד מענפי הטכנולוגיה הצומחים ביותר בעולם, במיוחד על רקע האתגרים הגלובליים המתרבים והצורך הגובר בהפחתת פליטות גזי החממה. בעוד כ-70% מפליטות גזי החממה בעולם מיוחסות למגזר האנרגיה, קיימת חשיבות קריטית לחדשנות המפחיתה השפעה זו ומסייעת בהשגת אפס נטו. אחד מתחומי החדשנות המשמעותיים ביותר באקוסיסטם של האנרג'יטק בישראל הוא המימן. חברות סטארט-אפ ישראליות, הנחשבות בעיני רבים לכדור הכסף שיניע את המעבר לכלכלה דלת-פחמן, עוסקות בפיתוח מגוון פתרונות לייצור, לאחסון ולשינוע מימן בצורה יעילה וחסכונית יותר.

בוועידות שינוי האקלים האחרונות, התחייבו שחקנים גלובליים להפחית משמעותית פליטות ולבצע שינויי מדיניות דרסטיים בייצור אנרגיה ובצריכת. בהקשר זה, גובר הצורך החיוני בהבנה לאלו טכנולוגיות ויוזמות יש את הפוטנציאל הגדול ביותר להתמודדות עם שינויי האקלים.

מפת הנוף של האנרג'יטק היא כלי מרכזי המסייע לחברות רב-לאומיות ולמשקיעי הון סיכון לזהות את החברות והפתרונות הישראליים בתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים