יצא לדרך מערך ההיסעים השיתופי של חברות ההיי-טק

בפיילוט שיימשך חודש ימים, הופעלו בתחילה שני צירים שמגיעים לתל אביב: האחד מהרצליה והשני מרעננה, כשהתכנון הוא לפתוח הרשמה לקווים נוספים * המטרה: להפחית את העומס התחבורתי בעיר

מהבית לחברות ההיי-טק בתל אביב-יפו.

מערך ההיסעים השיתופי של חברות ההיי-טק בשיתוף תל אביב טק של עיריית תל אביב-יפו יצא לדרך בפיילוט, שיימשך חודש ימים על ידי חברת מאיה תור. עובדים אשר הגיעו עד היום לעבודה במשרדי חברות ההיי-טק בתל אביב בכלי רכב פרטי או בתחבורה ציבורית לא ישירה יוכלו מעכשיו להשאיר את הרכב בבית.

במסגרת הפיילוט הופעל מערך ההסעות החדש תחילה בשני צירים מרכזיים – האחד מהרצליה והשני מרעננה, כאשר שני הקווים שהופעלו מגיעים לתל אביב-יפו. כך, הנוסעים עולים בתחנה הקרובה לביתם ויורדים בקרבת המשרד שבו הם עובדים בעיר. לצד שני קווים אלו תיפתח הרשמה לקווים נוספים: מכפר סבא, ממודיעין, מפתח תקווה, מירושלים, מראשון לציון, מרחובות, מרמת השרון, מהוד השרון, מנתניה, מראש העין ומגני תקווה. כמו כן, ייפתחו תחנות הורדה נוספות ברחבי תל אביב-יפו.

עשרות חברות מצטרפות בימים אלו למיזם, כאשר ביום הראשון להפעלתו עלו על ההסעות עובדי החברות מאנדיי, יוניטי (לשעבר איירון סורס), ארמיס, הייבוב ווסטו, קייטו נטוורקס, Aidoc ועוד אשר נרשמים לנסיעות באמצעות אפליקציה ייעודית. העובדים בוחרים את השעה שבה ירצו לעלות להסעה, כמו גם את התחנה, שהמרחק שלה יעמוד על עד כ-500 מטר מהבית.

במהלך ההכנות לפיילוט נערך סקר בקרב יותר מ-1,000 עובדים מחברות שונות, וממנו למדו המתכננים, כי כדאי להשיק את הקווים הראשונים מרעננה ומהרצליה. עם זאת, כבר בשלב ההרשמה הראשוני קוראים המתכננים לעובדים מערים נוספות להירשם, כך שניתן יהיה ללמוד את היקף הביקוש ולפתוח קווים נוספים בהקדם, כאשר כל עובד שיירשם יקבל עדכון ברגע שיפתח קו חדש מהעיר שלו.

המודל החדשני שמופעל כעת לראשונה מסתמך על יתרון לגודל – ככל שיהיו יותר עובדים במצטבר שמעוניינים להצטרף להסעה מאזור מסוים, כך ייצאו מאותו אזור יותר הסעות ובזמנים גמישים יותר.

תל אביב טק סייעה לחברות ההיי-טק להתאגד ולתכנן את מערך ההיסעים השיתופי, מתוך הכרה בכך שתעשיית ההיי-טק היא מנוע צמיחה לאומי המרוכז בתל אביב-יפו, שמגיעים אליה מדי בוקר עשרות אלפי עובדים מאלפי חברות, כאשר מימון הפרויקט חל על חברות ההיי-טק ועובדיהן.

כל חברה שמצטרפת למיזם החדש יכולה להחליט אם העובד יישא בעלויות הנסיעה או החברה היא שתישא בעלויות, והאפשרות השלישית היא שילוב – חלוקה בעלויות הנסיעה בין העובד לחברה. על פי ההערכות של מתכנני המיזם, מרבית הנוסעים יעלו ויירדו מההסעות על ציר בגין-המסגר, אולם במידה שיהיו מספיק עובדים של חברה מסוימת על ההסעה – היא תיסע לכתובת החברה.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, אמר, כי "אני מברך על השקתו של מערך ההיסעים השיתופי לעובדי ההיי-טק, שיוכלו כעת להגיע בקלות וביעילות מדי יום לעבוד בתל אביב-יפו מבלי להכביד על שטף התנועה בעיר. מהלך זה, אשר צפוי בסופו של דבר להוביל עשרות אלפי עובדים אל העיר וממנה, מצטרף לערכי הקיימות שמובילה עיריית תל אביב-יפו במטרה להפחית את העומס התחבורתי בעיר. זהו מהלך חשוב נוסף שעושה העירייה במקביל לסלילת שבילים להולכי רגל ולאופניים, לפתיחת נת"צים חדשים ובקרוב גם להשקת פעילותה של הרכבת הקלה. כל הצעדים האלה יאפשרו לתל אביב-יפו להמשיך ולהיות אבן שואבת לחברות ההיי-טק גם בעתיד".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלון

    פתרון תחבורתי נוסף: לחייב את כל החברות שפועלות בתל אביב ליום אחד עבודה מהבית למרבית העובדים שלהם יקטין את עומס הרכבים ב- 15-20% בלי להשקיע שקל

אירועים קרובים