סופטבנק משקיעה עוד 100 מיליון ד' בסייבריזן הישראלית

התאגיד היפני - שאת פעילותו בישראל מנהל כיום ראש המוסד לשעבר יוסי כהן - כבר השקיע בחברה בעבר, ב-2017, את אותו סכום בדיוק ● בכיר סופטבנק, אריק גאן, יהפוך למנכ"ל סייבריזן במקום ליאור דיב

זכתה בהשקעה נוספת מסופטבנק. סייבריזן.

תאגיד סופטבנק היפני השקיע עוד 100 מיליון דולר בחברת הסייבר הישראלית סייבריזן, ובכך הפך לבעל המניות הגדול ביותר בחברה. השקעה של סכום זהה מטעם התאגיד בחברה נרשמה בשנת 2017.

ליאור דיב, יועץ ומייסד שותף של סייבריזן, ולשעבר מנכ"לה.

ליאור דיב, יועץ ומייסד שותף של סייבריזן, ולשעבר מנכ"לה. צילום: יח"צ

סייבריזן מפתחת ומייצרת מערכות אבטחת מידע, עם מידה רבה של התבססות על טכנולוגיית בינה מלאכותית, והיא פועלת בחמישים מדינות. להוציא את ההשקעה האחרונה עליה דיווחנו כעת, החברה גייסה מאז הקמתה כ-750 מיליון דולר.

חברת הסייבר הישראלית אינה בורסאית, ולפיכך לא מחויבת לפרסם תוצאות עסקיות, אך ליאור דיב, המייסד המשותף ועד לאחרונה מנכ"ל החברה, אמר ש-"התוצאות לרבעון האחרון של השנה היו מצוינות, והשיגו את כל היעדים של החברה".

ואולם, למרות שהתוצאות היו טובות, החברה צמצמה את מצבת כוח האדם שלה ב-20%, שהם 300 עובדים מתוך כ-1,200 העובדים שהיא מעסיקה כיום.

ליאור דיב יוחלף באריק גאן

אריק גאן, מנכ"ל סייבריזן החדש, ששימש עד כה כסמנכ"ל סופטבנק.

אריק גאן, מנכ"ל סייבריזן החדש, ששימש עד כה כסמנכ"ל סופטבנק. צילום: לכידת מסך מסרטון יוטיוב

במקביל לידיעה על ההשקעה של סופטבנק, סייבריזן גם הודיעה על חילופי גברי בצמרת החברה. דיב, שהוא כאמור אחד מהמייסדים ושמאז הקמתה שימש כמנכ"ל, פרש מהתפקיד והוא עובר לכהן כיועץ. דיב הסביר את המהלך ואמר: "אני יזם ולא מנהל וחברה גדולה כמו שלנו זקוקה למנכ"ל שהוא מנהל מקצועי".

מחליפו אריק גאן, ששימש עד כה כסמנכ"ל סופטבנק, שהקים חברת תקשורת משלו בשם eAccess והתחיל כאנליסט בחברת ההשקעות גולדמן זאקס וסיים כמנכ"ל. גאן גם קשור לחברת שהוא הופך למנכ"לה – הוא היה מעורב בהשקעה הראשונה של סופטבנק בסייבריזן עוד בשנת 2015, ומאז עוקב אחריה בתפקידו בסופטבנק.

יצוין כי יוסי כהן, לשעבר ראש המוסד, הוא כיום מנהל פעילות סופטבנק בישראל. כמו כן סופטבנק הייתה המשקיעה הגדולה ב-WeWork הישראלית, שייסד ומנכ"ל אדם נוימן, עד שהתגלה שמצבה הפיננסי של ענקית הנדל"ן המשרדי להשכרה לטווח קצר רעוע וממש אינו דומה לזה שצייר נוימן בפני העולם. נוימן הועזב עם מצנח זהב "שמן" שקיבל מסופטבנק, שלקחה את הפיקוד על המשך דרכה של WeWork, כמו גם את הניסיונות לשקמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים