יום האישה הבינלאומי 2023

"מודל הניהול הנשי שיתופי, אמפטי, גמיש ומגיב היטב לשינויים"

כך אמרה עינת בנימיני, מנכ"לית וובהלפ ישראל, בראיון מיוחד לכבוד יום האישה הבינלאומי, החל היום, אודות השתלבות נשים בדרגות הניהול הבכירות בהיי-טק ● וובהלפ היא חברת ה-BPO הגדולה באירופה

עינת בנימיני, מנכ"לית וובהלפ ישראל.

יחסית לענפים אחרים' נשים משולבות יפה בענפי ההיי-טק השונים, אך מספרן ברמות הניהול הגבוהות עדיין נמוך מזה של גברים. אחת הנשים שהצליחה להתמקם ברמות הניהול הגבוהות בהיי-טק המקומי היא עינת בנימיני, מנכ"לית וובהלפ ישראל. אחרי שמילאה שורה של תפקידים בכירים בחברות טלקום, נבחרה בנימיני להקים את השלוחה הישראלית של ענקית מיקור החוץ של תהליכים עסקיים, וובהלפ (Webhelp). בראיון מיוחד – שמתפרסם ביום האישה הבינלאומי של היום (ד') – סיפרה בנימיני איך הגיעה לתפקיד, על מעמדה הייחודי כאישה בארגון, כיצד היא מקדמת בעצמה נשים, ומדוע כדאי לארגונים לשלב נשים בתפקידי ניהול.

בשיחה עם אנשים ומחשבים סיפרה בנימיני על הדרך שבה הגיעה לענף ההי-טק ומגוללת כיצד התפתחה מחלום להיות דיפלומטית לקבלת המשרה הבכירה בתעשיית הטק.

יש להן המון מה לתרום לחברה. בכירות בהיי-טק.

יש להן המון מה לתרום לחברה. בכירות בהיי-טק. צילום: אילוסטרציה. מקור: ShutterStock

"למדתי באוניברסיטת תל-אביב, בחוג למזרח תיכון, וחלמתי לשרת את המדינה כדיפלומטית. במהלך הלימודים עבדתי כנציגת שירות בחברת סלקום, משרה זמנית שהפכה לדרך חיים ולקריירה. התקדמתי למספר תפקידים בכירים במערך השירות של סלקום וכיהנתי לבסוף כמנהלת פניות הציבור. בהמשך עברתי לבולגריה, כדי לבנות Call Center עבור חברת הסלולר M-TEL ויותר מאוחר עברתי להולנד כדי לבנות Call Center עבור חברת דלק אירופה, לשעבר חלק מקבוצת דלק של יצחק תשובה. כשחזרתי לישראל לפני 10 שנים גויסתי על ידי מיכאל גולן ואורן מוסט, אז נשיא גולן טלקום, להקמת הפעילות של זכיינית הסלולר בישראל. הייתי בין מייסדי גולן טלקום, כיהנתי כסמנכ"לית שירות לקוחות וסמנכ"לית משאבי אנוש ולמעשה יצקתי את היסודות וניהלתי את כלל התהליכים התפעוליים של החברה. אחרי שני אקזיטים פרשתי מהחברה. אחרי פרישתי, מיכאל גולן המליץ עלי לחברת וובהלפ הצרפתית כמועמדת למנכ"לית הסניף הישראלי של החברה, המתמחה במיקור חוץ של תהליכים עסקיים (BPO – Business Process Outsourcing) ונבחרתי להקים את השלוחה המקומית של החברה בתל-אביב בתחילת שנת 2022".

מה זה BPO? באיזה שוק מדובר?
"שוק מיקור החוץ של תהליכים עסקיים הגיע בשנת 2022 להיקף של 260 מיליארד דולר. זו היא תפישה שצוברת תאוצה בעולם, כיוון שחברות, במיוחד בימים אלה, רוצות להתמקד בלבה העסקית שלהן ולהיעזר בחברות חיצוניות כדי לבצע מטלות שגרתיות (כתמיכה טכנית, מוקדי שירות). רבים מהלקוחות הן חברות היי-טק שיש להן פתיחות, גמישות ורצון לאמץ מודלים חדשניים שמניבים ייעול. חברות בתחום ה-BPO מספקות שירותים כמו: תמיכה טכנית ללקוחות של חברות טכנולוגית, אספקת שירותים טכנולוגיים דוגמת שירותי תקשורת מבוססי טלפון, וידיאו, טקסט וכדומה, ניהול מוקדים טלפוניים, ניהול שירות לקוחות, ניהול מדיה חברתית, ניהול ההון האנושי (הפקת תלושי שכר וגיוס עובדים זמניים וקבועים) ועוד.

וובהלפ היא חברה צרפתית פרטית, שהוקמה בשנת 2000, ומזה שלוש שנים היא חברת ה-BPO הגדולה ביותר באירופה, ובין ארבע הגדולות בעולם בתחום. היא מעסיקה יותר מ-110,000 עובדים ביותר מ-60 מדינות, משרתת למעלה מ-1,300 לקוחות, ביניהם מותגי ענק, כולל חמש חברות ההיי-טק הגדולות בעולם. וכן 55% מ-20 החברות המובילות ברשימה השנתית של המותגים בעלי הערך הרב ביותר של פורבס". 

איך את משלבת בין עבודה כה תובענית לבין היותך אם ואישה?
"במהלך כל חיי המקצועיים הצלחתי להוכיח שאישה יכולה להקים מאפס ולנהל מערכים תפעוליים מורכבים וקריטיים להצלחת הארגונים, הן בארץ והן באירופה. המערכים הללו הן הפנים של חברות הטלקום כלפי הצרכנים, והם קובעים במידה רבה את ההצלחה המסחרית של החברות. אני אחת מ-3 נשים שמנהלות שלוחות של וובהלפ ברחבי העולם והאישה הראשונה שנבחרה להקים שלוחה חדשה לגמרי במדינה כלשהי. כל זאת אני עושה כאם יחידנית שמגדלת שני ילדים קטנים".

ואיך את מקדמת נשים אחרות אצלך?
"מאז שהקמתי ופתחתי את השלוחה בישראל, גייסתי בתוך כשנה 70 עובדים, 55% מהן נשים. על פי קצב הצמיחה שלנו אני מעריכה שגם השנה אגייס עשרות עובדים נוספים, ורבות מהן תהיינה נשים. יתרה מכך, אני מקדמת נשים לתפקידים הבכירים ביותר, וכך שתיים מהעובדות הן מנהלות מחלקה ובימים אלה גייסתי מנהלת בכירה שתשמש כמנהלת האופרציה של החברה.

אני מציעה גם משרות ייעודיות לאמהות, עם יום עבודה בין 08:00-16:00, מתוך רצון לאפשר לנשים לעבוד במשרה טובה, מבלי לוותר על האימהות וחיי המשפחה. האיזון בין מימוש עצמי בעבודה, ללא צורך לוותר על ההורות והמשפחה, חשוב מאוד לכולם, וכמובן לנשים".

מדוע כדאי לארגונים לשלב יותר נשים בתפקידי ניהול?
"מחקרים הוכיחו שלמודל הניהול הנשי, שנכנס לסביבת העבודה בעשורים האחרונים, יש יתרונות גדולים שמשפיעים לטובה על סביבת העבודה. ניתן לאפיין מודל זה כשיתופי, אמפטי, חותר לאמון ולשת"פ, גמיש ומגיב היטב לשינויים ועוד. היכולות הייחודיות הללו הזניקו נשים בעשרים השנים האחרונות לצמרת הניהולית של חברות גלובליות וממשלות.

בשנתיים האחרונות נשים הוכיחו כי היכולות הייחודיות שלהן מותאמות ונדרשות להתמודדות עם משברים גלובליים חסרי תקדים. נשים מנהיגות זכו לשבחים על האופן המוצלח שבו ניהלו את משבר הקורונה (בניו זילנד, פינלנד, גרמניה וטאיוואן). במהלך המשבר הכלכלי, מנכ"ליות ויזמיות הצטיינו בביצוע שינויים מהירים במודלים העסקיים, בפיתוח פתרונות חדשניים, ובמציאת שווקים ומקורות הכנסה חדשים, שבאמצעותם העסקים שלהן צלחו את המשבר בהצלחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים