סאנדיפ ג'והרי מונה למנכ"ל צ'קמרקס הישראלית – במקום עמנואל בן זקן

ג'והרי הוא דמות ידועה בעמק הסיליקון, ושימש כמנהל, מייסד חברות, יועץ אסטרטגי ומשקיע ● סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה ומייסדה יחד עם בן זקן, מתי סימן, ייוותר בתפקידו

מנכ''ל צ'קמרקס החדש, סאנדיפ ג'והרי.

צ'קמרקס (Checkmarx) – ספקית פתרונות לאבטחת יישומים, ישראלית במקורה – הודיעה על מינויו של סאנדיפ ג'והרי כמנכ"ל החדש שלה. הוא יחליף בתפקיד את עמנואל בן זקן, מייסד משותף של החברה.

ג'והרי הוא דמות ידועה בעמק הסיליקון, ושימש כמנהל, מייסד חברות, יועץ אסטרטגי ומשקיע. בתפקידו האחרון שימש מנכ"ל Tricentis, והוביל את החברה, שהייתה אז סטארט-אפ בשלביו הראשוניים, לשם בולט בשוק פתרונות התוכנה לבדיקות מתמשכות. לפני כן, ג'והרי מילא תפקידי ניהול בכירים ב-HP, שם הביא להגדלת ההכנסות של חטיבת התוכנה שלה מ-600 מיליון דולרים ל-3.5 מיליארד. ג'והרי אף ייסד כמה סטארט-אפים בעולם האבטחה: את Oblix, שנרכשה על ידי אורקל, וכן את Determina ו-Blulane, שנרכשו על ידי VMware.

בן זקן יישאר בחברה כחבר הנהלה. המייסד השני של צ'קמרקס, מתי סימן, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה, ייוותר בתפקידו. בן זקן שימש בעבר בתפקידי ניהול פיתוח ב-EPI, שנמכרה למנטור גרפיקס, וב-ARC סמיקונדקטור. סימן הוא יוצא יחידת סייבר צה"לית וכיהן בעברו כיועץ אבטחת מידע במשרד ראש הממשלה.

מייסדי צ'קמרקס. מימין: עמנואל בן זקן, המנכ"ל לשעבר, ומתי סימן ה-CTO.

מייסדי צ'קמרקס. מימין: עמנואל בן זקן, המנכ"ל לשעבר, ומתי סימן ה-CTO. צילום: לירון שמעון

עברה ידיים לאורך השנים – צ'קמרקס

צ'קמרקס הוקמה ב־2006 במסגרת חממת ניות, שהייתה אז בבעלות האחים עופר ואודי אנג'ל. ב-2011 מכרה קבוצת עופר את החממה לאבי גולדסובל. קבוצת עופר שימרה את אחזקותיה בצ'קמרקס באמצעות חברת XT היי-טק, לשעבר עופר הייטק, והייתה בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה.

ב-2015 קרן אינסייט פרטנרס רכשה את השליטה בצ'קמרקס לפי שווי של 100 מיליון דולר. במרץ 2020 צ'קמרקס נמכרה לקרן אחרתהלמן אנד פרידמן – לפי שווי של 1.15 מיליארד דולר. הייתה זו הרכישה בסכום הגבוה ביותר אי פעם של חברת אבטחת אפליקציות. אינסייט נותרה בעלת מניות מיעוט משמעותי בצ'קמרקס.

החברה מציעה פתרון לאבטחת אפליקציות, והמטה ומרכז הפיתוח שלה נמצאים ברמת גן. היא מונה מאות עובדים ולה יותר מ-1,800 לקוחות אנטרפרייז ביותר מ-70 מדינות. על לקוחותיה נמנים חמש מ-10 חברות התוכנה הגדולות בעולם, ארבעה מהבנקים הגדולים בארצות הברית, גופים ממשלתיים ו-30 מחברות הפורצ'ן 50. בין השמות הללו ניתן למצוא את סאפ, סמסונג וסיילספורס.

"החזון שלנו – תוכנה שווה אבטחה" 

לעומת שחקניות רבות בשוק אבטחת האפליקציות, שמתמקדות בשלב מסוים בתהליך פיתוח התוכנה (SDLC), הפלטפורמה האוטומטית של צ'קמרקס מגלה ומתריעה על פרצות אבטחה בתוכנה לאורך כל שלבי הפיתוח – כבר מכתיבת שורות הקוד הראשונות ועד לשלב הבדיקות. דבר זה חוסך משאבי זמן וכסף רבים לארגונים. הגישה של החברה מספקת לכל מפתח את הכלים לעבוד באופן מאובטח ולתקן את הקוד מפרצות אבטחה עוד מראשית התהליך, ומאפשרת למנהלים להבין טוב יותר מה מצב האבטחה של התוכנה שבאחריותם. 

בעבר אמר בן זקן כי "יותר ויותר ארגונים מנפים את פיתוח התוכנה שלהם לטובת שינוי עסקיהם. המנהלים מודעים כיום יותר מאי פעם לסיכונים המוגברים הנגרמים בשל תוכנה לא מאובטחת, שעלולה להיות חשופה ולהיפרץ. הם עושים זאת כדי להקטין את הסיכון, לקבל קוד מאובטח ולהטמיע את האבטחה בכל היבט של פיתוח התוכנה של החברות. החזון שלנו – תוכנה שווה אבטחה".

סימן אמר בעבר כי "כבר כמה שנים אנחנו יודעים שעקב האכילס בעולם הפיתוח הוא פיתוח לא מאובטח. זהו גן העדן החלומי של ההאקרים. אלא שלאיום הזה נוסף פן חדש, והוא הבינה המלאכותית – זו משפרת את יכולות ההאקרים. אנחנו רוצים לעשות מהפכה בתחום אבטחת האפליקציות, בעזרת בינה מלאכותית. הבינה המלאכותית נמצאת בכל מקום, ההאקרים מנצלים אותה לצרכיהם – וכך גם אנחנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים