המכללה האקדמית תל אביב-יפו הקימה בית ספר למערכות מידע

בראש בית הספר תעמוד הדיקנית, פרופ' רותי גפני, שעומדת בראש החוג למערכות מידע במכללה ● לדבריה, "המטרה בהקמת בית הספר היא להציב זרקור על מקצוע מערכות המידע, שהגיע לבשלות, וראוי למקום משלו באקדמיה ובתעשייה"

פרופ' רותי גפני, ראשת בית הספר והחוג למערכות מידע במכללה האקדמית תל אביב-יפו. צילום ארכיון: פלי הנמר

המכללה האקדמית תל אביב-יפו חנכה באחרונה בית ספר חדש למערכות מידע. הקמת בית הספר תהפוך את לימודי מערכות המידע במכללה למסגרת עצמאית, עם תואר מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה. עד כה התנהלו לימודים אלה במסגרת בית הספר לניהול וכלכלה, והבוגרים קיבלו תואר BSC. בראש בית הספר החדש תעמוד הדיקנית, פרופ' רותי גפני, שיזמה את המהלך להקמתו ועומדת בשנים האחרונות בראש החוג למערכות מידע במכללה. "המטרה בהקמת בית הספר היא להציב זרקור על מקצוע מערכות המידע, שהגיע לבשלות, וראוי למקום משלו באקדמיה ובתעשייה", אמרה.

מה ילמדו בבית הספר החדש?

הלימודים בבית הספר יכסו את כל המקצועות הנדרשים כיום מאיש מערכות מידע – מהתיאוריה ועד לפרקטיקה. הסטודנטים ילמדו החל מייזום, ניתוח ואפיון של מערכת, עבור בקביעת ארכיטקטורה, בפיתוח ובאבטחת מידע, ועד ליישום והטמעה. לשם הכנת הסטודנטים יילמדו גם קורסי בסיס – הן בפן הניהולי-עסקי (כלכלה וחשבונאות) והן בפן הטכנולוגי (מדעי המחשב, מתמטיקה, סטטיסטיקה ועוד). "בנוסף", אמרה פרופ' גפני, "ניתן לסטודנטים את הכישורים הנדרשים כיום במקומות עבודה, למשל: עבודת צוות, הובלת צוותים, הצגת פרזנטציות ופרויקטים בפני קהל, התנסות בניתוח כולל של מצבים, לימוד עצמי וחקירת נושאים באופן עצמאי".

לימודי מערכות המידע ילוו בהתמחות באבטחת סייבר או בחדשנות דיגיטלית, או ללא התמחות. בנוסף, מתוכננות פעילויות כמו האקתונים, למידה מעשית ותכנון וביצוע פרויקטים. חלק מהפעילויות יבוצעו בשיתופי פעולה עם התעשייה ועם אוניברסיטאות בחו"ל.

98% מבוגרי החוג למערכות מידע עובדים בתעשייה

במכללה האקדמית תל אביב-יפו מציינים כי לאור השפעות החדשנות הטכנולוגית על שוק העבודה, הביקוש לתואר ראשון במערכות מידע גבוה ביותר, ומתגאים בעובדה ש-98% מבוגרי החוג עובדים בחברות היי-טק, חלקם בתפקידי מפתח. למעשה, הגידול המשמעותי במספר הלומדים בחוג למערכות מידע הוא אחת הסיבות להקמת בית הספר החדש. כיום לומדים בחוג יותר מ-700 סטודנטים, והערב יוענקו תעודות בוגר.ת ל-160 סטודנטים שסיימו בשנה שעברה. במכללה כולה לומדים כ-4,500 סטודנטים.ות במסלולי תואר ראשון ושני בחמישה בתי ספר שונים. כעת מצטרף אליהם בית הספר למערכות מידע, וכבר הוגשה בקשה למועצה להשכלה גבוהה לאישור לימודי תואר שני בתחום.

פרופ' גפני היא בעלת ניסיון עשיר בתחום מערכות המידע בתעשייה – בניהול פרויקטים וניתוח מערכות. כמו כן, היא עוסקת במחקר ומפרסמת בכנסים ובכתבי עת בינלאומיים. ב-2019 היא זכתה בפרס מפעל חיים על פעילותה האקדמית בפיתוח תחום מערכות המידע מטעם המכון הבינלאומי לניהול ידע יישומי. היא אמרה לאנשים ומחשבים כי "מערכות המידע הן תחום מתפתח, הכולל מגוון רחב של תפקידים ואפשרויות תעסוקה. בשנה האחרונה, בשל מגפת הקורונה והדרישה לריחוק חברתי, ההכרה בתחום זה קבלה משנה תוקף, שמאיץ את ההתפתחות שלו, והוא יישאר רלוונטי גם לאחר סיום המגפה. השוק צמא לבוגרים בעלי ידע מתאים ועדכני בתחום".

לדבריה, "שנת הלימודים האחרונה, שנוהלה על רקע הקורונה, הייתה מאתגרת מאוד, ורובה נוהל בזום – אבל אני שמחה ששמרנו על מסגרות הלימודים. כעת אנחנו מתחילים לחזור ללימודים פרונטליים, ואני מקווה שזה יימשך כך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים