"בדרך לתעשייה חכמה עוצרים בענן"

"הקורונה הכניסה ממד של אי ודאות, והמענה הוא בטכנולוגיות המספקות נראות לאורך שרשרת האספקה – ומעליהן הענן", כך אמרה עדי קריסטל, מנהלת קבוצת תעשיות וטלקו במיקרוסופט ישראל

עדי קריסטל, מנהלת תחום תעשיות וטלקו במיקרוסופט ישראל. צילום: יח"צ

"פעמים רבות לקוחות שואלים מה הקשר בין מיקרוסופט לתחום התעשייה החכמה. אנחנו מכירים ועובדים עם התעשייה לאורך השנים, ובונים את פלטפורמות הליבה ואת רשת השותפים הנדרשת, על מנת לענות על צרכי תעשייה החכמה. יש לנו את הפלטפורמה, הכלים שעליה ואת הניסיון כדי לבנות את הפתרונות הנדרשים לתחום, באמצעות חיבור לפלטפורמת הענן שלנו – Azure, לטובת טיפול בנתונים: איסוף, אחסון, ניתוח וחיזוי", כך אמרה עדי קריסטל, מנהלת קבוצת תעשיות וטלקו במיקרוסופט ישראל.

לדברי קריסטל, "ארגונים רבים מסתייעים בענן לשם העצמת הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם, וקבלת יכולות שיתופיות וניתוח. פלטפורמת הענן שלנו, לצד הפעילות בשוק עם השותפים, תוך עמידה בתקני התעשייה והאבטחה, ההלימה לרגולציות והערכים המוספים הנוספים מביאות להורדת הסיבוכיות מצד אחד ולצמצום העלויות מהצד השני".

"הזרז למענה של הענן לתעשייה היה שנת הקורונה", אמרה. "המגפה שינתה את הכול והכניסה ממד של אי ודאות. זו מקשה על הפעילות בתעשייה במקומות רבים – מקווי הייצור ועד לשרשרת האספקה. אלה מקומות שדורשים גמישות תפעולית. לכן, המענה הוא בטכנולוגיות המספקות נראות לאורך שרשרת האספקה. מעליהם נמצא הענן, עם יכולות בינה מלאכותית וניתוח מעמיק, שמניבות יכולות חיזוי, ובהתאמה – מפחיתים את ממד אי הוודאות".

"התעשייה החכמה", ציינה, "ניצבה במהלך משבר הקורונה בפני כמה אתגרים: אי ודאות, גמישות, יכולות ניתוח וחיזוי על בסיס נתונים וריחוק יחסי, תוך צמצום היקף העובדים בכל משמרת. כל אלה דרשו טכנולוגיות של שיתופיות, עם יכולות להדרכה מרחוק. מענה נוסף ניתן בעזרת שימוש בטכנולוגיות של מציאות מדומה, עם תאומים דיגיטליים. המיתון הכלכלי שנילווה למשבר הביא לשינוי בהרגלי הצריכה, שינוי בערוצי ההפצה ואפיון מחודש של צרכי הלקוחות".

רלוונטיות בעולם התעשייה הדינמי

"על מנת להישאר רלוונטי בעולם התעשיה הדינמי, השירות צריך להיות חכם, עם מודלים עסקיים חדשים ושרשרת אספקה בת ערך", ציינה קריסטל. "הענן של מיקרוסופט מספק יכולות אלה, עם מענה לשלושת האתגרים המרכזיים: חיבוריות, חיזוי ואוטומציה. הענן מאפשר יכולות חיבוריות גבוהה יותר, שאיבת מידע מהענן לטובת ניתוח וסיוע בקבלת החלטות מושכלות, טובות יותר ומבוססות נתונים, לאחר ניתוח מעמיק. כך מתאפשרת חיבוריות המסייעת להדרכת עובדים מרחוק, ללא פגיעה בהליכי הייצור. במקביל, אנחנו מעצימים ומשפרים את החיזוי, בשל שימוש בטכנולוגיות בינה מלאכותית ולימוד מכונה. באופן זה אנחנו הופכים את התקשורת בין המכונות לחכמה יותר, המשפרת את הליכי קבלת ההחלטות, לרבות אלה של המכונות. עוד אנחנו מספקים למפעלים תהליך הערכה, שבוחן את מצב הארגון אל מול הרצוי, ועל בסיס הפער אנחנו משרטטים את החזון לעוד שלוש עד חמש שנים. תוצר ההערכה מאפשר להתוות דרך של שינוי דיגיטלי אמיתי, עם מענה לשינויים ולצרכים".

לסיכום היא אמרה כי "מיקרוסופט מסייעת לארגוני תעשייה לממש את הטרנספורמציה העסקית-דיגיטלית, עם בניית מודלים עסקיים חדשים ומצוינות תפעולית גבוהה יותר. טרנספורמציה מצריכה מערכות חכמות המשלבות טכנולוגיה, אנשים ותהליך. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת ליצרנים להפיק תובנות איכותיות מהנתונים, ובדרך זו לתרגם אותן לפעולות חכמות – ולעשות זאת בזמן אמת. כך אנחנו מסייעים לארגוני תעשייה להיות מהירים יותר, תחרותיים יותר, עם יכולת להגיב מהר, למנוע תקלות, לשפר את חוויית הלקוח ולהניב יותר ערך למוצר או לשירות. באופן זה, מפעלים יכולים להרחיב את היצע הפתרונות שלהם ולהפיק תובנות מהמידע שמגיע מפס הייצור במפעל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים