לקראת תחרות קולר: קרנות הון-סיכון המשקיעות בשלבי הסיד פגשו יזמים

בתחרות, שעורכת הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב - הסטארט-אפ הזוכה במקום הראשון בכל מסלול יקבל השקעה של 100 אלף דולר ● הגשת המועמדות לתחרות תסתיים ביום ה' השבוע, ואירוע הגמר ייערך ב-12 ביולי

ד"ר אייל בנימין, חבר סגל בפקולטה לניהול באונ' ת"א, ראש תחום פרויקטים יזמיים במכון קולר ליזמות, ומנהל התחרות. צילום: יח"צ

במסגרת ההיערכות לקראת תחרות קולר לסטארט-אפים בתחילת דרכם של הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, התקיים השבוע (א') מפגש זום, בהשתתפות שישה מנהלים ומנהלות של קרנות הון סיכון המשקיעות בשלבי סיד.

האירוע נערך על ידי מכון קולר לחדשנות ויזמות (Coller Institute of Venture) במתכונת בה הקרנות הציגו את פעילותן והצעותיהן, והצביעו על הסיבות בשלן כדאי ליזמים לבחור בהן להשקעה בסטארט-אפ שלהם (Reverse Pitching). זאת בשונה מהמקובל בשוק, כאשר היזמים הם אלה שצריכים לשכנע את הקרנות להשקיע בהן. לאחר שכל קרן הציגה את פעילותה, התאפשר שיח ישיר של היזמים עם מנהלי הקרנות בחדרי זום, וניתן מענה לשאלות יזמים על תחומי השקעה מועדפים, בניית הקשר עם משקיעים ואופי המעורבות של קרנות בשלבי הסיד. מפגש זה הוא חלק ממפגשים שנערכים במסגרת היערכות והענקת ידע וכלים ליזמים בכלל, ולאלה המעוניינים להתמודד בתחרות השנתית בפרט.

 את דברי הפתיחה במפגש נשאו פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר, ומנהל מערך היזמות והחדשנות של אוניברסיטת תל אביב, וד"ר אייל בנימין, חבר סגל בפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב, ראש תחום פרויקטים יזמיים במכון קולר ליזמות ומנהל התחרות, וכן אילנית קבסה כהן, עד לאחרונה סמנכ"ל חדשנות בחברה המזון הבינלאומית Dole ומובילת מסלול הפודטק בתחרות קולר, שהסבירה על מסלול זה.

במפגש השתתפו שישה מנהלים ומנהלות של קרנות הון סיכון, ובכלל זה – נמרוד כהן מ-TAU Ventures, זאקי דג'מאל, מ-fresh.fund, ענבל פולק ואורית אלפרוביץ ממועדון ההשקעות נעומי, לירון עזריאלנט ממירון קפיטל, מאור פרידמן מ-F2 ודפנה וינקור בירן מ-Janvest.

"ההשתתפות בתחרות מהווה ערך מוסף משמעותי לכלל היזמים"

תחרות קולר השנתית מיועדת, כאמור, לסטארט-אפים בתחילת דרכם במסלולי היזמות הטכנולוגית והפודטק.  הסטארט-אפ הזוכה במקום הראשון בכל מסלול יקבל השקעה של 100 אלף דולר. הגשת המועמדות לתחרות מסתיימת ביום ה' הקרוב (13.5) ואירוע הגמר של התחרות ייערך ב-12 ביולי. זו השנה החמישית לתחרות במסלול יזמות טכנולוגית, והשנה השלישית של התחרות במסלול הפודטק.

פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה על שם קולר באוניברסיטת תל אביב. צילום: ישראל הדרי

פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה על שם קולר באוניברסיטת תל אביב. צילום: ישראל הדרי צילום: ישראל הדרי

לדברי פרופ' צבירן, דקאן הפקולטה, "משבר הקורונה חידד את ההכרה בחשיבות הטמעת היזמות והחדשנות בכל תחומי החיים, ובוודאי בעולם העסקי, ותחרות קולר היא נדבך משמעותי בפעילות המקיפה שלנו בהיבט האקדמי ובממשק לתעשייה. התחרות מאפשרת ליזמים בתחילת דרכם להתנסות בחיבור ישיר לעולם העסקי ולרכוש ידע וכלים רלוונטיים להמשך ההתפתחות הטכנולוגית, העסקית והניהולית. כמו כן, הפקולטה לניהול היתה בין הראשונים לסמן את התחום הצומח של הפודטק, ובהתאם יצרנו מסלול עצמאי בתחרות".

ד"ר בנימין המוסיף כי: "לאחר חמש שנות קיומה של התחרות, אנו שמחים לראות שכל הסטארט-אפים שזכו לאורך השנים, המשיכו להתפתח, לגייס השקעות המשך ולהצליח בתכניות העסקיות שלהם. ההשתתפות בתחרות מהווה ערך מוסף משמעותי לכלל היזמים. הידע והכלים המוקנים במסגרת הליווי לאורך כל שלבי התחרות, משמשים את היזמים בהתפתחותם בהמשך".

תנאי הסף שנדרש ממיזמים שניגשו לתחרות בשני המסלולים הוא להיות בשלב הצגת אבטיפוס (פרוטוטייפ) מוכח ופועל, ובמידה שיש השקעה ראשונית, התנאי הוא שהשקעה חיצונית לא תעלה על 200,000 דולר. יש לציין כי הסטארט-אפ הזוכה בתחרות יוכל לבחור בין השקעה לפיתוח המיזם בהיקף של 100,000 דולר לבין פרס כספי בסך של 5,000 דולר.

מתוך הסטארט-אפים שיעברו את השלב הראשוני בתחרות, כעשרים סטארט-אפים יעלו לשלב חצי הגמר, כאשר לשלב הגמר יעלו עשרה סטארט-אפים.

לאתר התחרות הקישו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים