סטארט-אפ שמגייס את הטכנולוגיה לשמירה על הסביבה

הכירו את אלבו - סטארט-אפ כחול לבן, שעוזר לשמור על כדור הארץ ירוק יותר

סטארט-אפ ישראלי שמסייע להפחתת טביעת הרגל הפחמנית של חברות. מקור: BigStock

פליטות הפחמן שחברות רבות בעולם מייצרות הובילו מספר גדול של מדינות לחתום ב-2015 על הסכם פריז, שבו נקבע תמחור לפליטות אלה. על פי ההסכם, חברות שפולטות פחמן מעבר ליעדים נדרשות לשלם קנס. המצב הזה הוביל את העולם להקים את שוק אשרות הפחמן, שבו חברה שפולטת פחמן מעבר ליעדים שהוקצו לה יכולה להתקזז עם חברה שפולטת פחות. דרך אחרת לעמוד ביעדים היא לתמוך בפרויקטים ירוקים, שיתקזזו עם פליטות הפחמן שאותה החברה מייצרת. "כאן אנחנו נכנסים לתמונה, עם טכנולוגיה שפיתחנו לניטור פרויקטים ירוקים", אמר גילי ביסה, מנכ"ל אלבו.

אלבו הוקמה באמצע 2019 על ידי ביסה וז'אק אמסלם, המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, שמונה שישה עובדים. "אנחנו מסייעים לחברות לשמור על איכות הסביבה", הסביר המנכ"ל. "אנחנו מפתחים פתרון שעוזר להיאבק במשבר האקלים. הפתרון שלנו פועל בשוק אשרות הפחמן, והוא מציע לבעלי קרקעות מדידה מהירה וזולה של הפחמן בקרקעות שלהן".

גילי ביסה, מנכ"ל אלבו. צילום: חנה טייב

גילי ביסה, מנכ"ל אלבו. צילום: חנה טייב

"צריך להבין: שוק אשרות הפחמן מתקשה להתפתח בתחום הפרויקטים מבוססי טבע, בגלל המורכבות והעלות הכרוכה בקיבוע של הפחמן בקרקע", הסביר. "הסרת הפחמן באמצעים טבעיים, כגון שימור יערות, הינה השיטה הכי אפקטיבית, זולה וזמינה לשמור על כדור הארץ ולשרת את המטרה שלשמה הוקם מנגנון אשרות הפחמן. אנחנו, באלבו, מנגישים את התחום הזה לחקלאים, כמו גם לחברות שפולטות כמויות פחמן גדולות מדי, שרוצות לאזן את הכמויות האלה".

באמצעות איזו טכנולוגיה אתם עושים את זה?
"פיתחנו טכנולוגיה שמחשבת את כמות הפחמן המתקבע בקרקע. הדבר מתבצע בתוך שניות, על בסיס ניתוח תמונות לוויין ובדיוק מרבי, באמצעות לימוד מעמיק. הטכנולוגיה שלנו יודעת לזהות אלמנטים מעל ומתחת לפני הקרקע, בדומה לשיקוף של גוף האדם בתצלום רנטגן. הדבר נעשה על ידי שימוש בלוויינים בלבד. כך, למשל, אנחנו מזהים את גובה העצים, רטיבות, מליחות וחומציות בקרקע. כיום, המדידות הללו מתבצעות בצורה ידנית. באמצעות הטכנולוגיה שלנו, תהליך הניטור והמיפוי מתקצר מפרק זמן ארוך, של כשנתיים, לימים או לשעות בודדות".

לדברי ביסה, "חברות רבות משקיעות מיליארדי דולרים על מנת לאזן את פליטות הפחמן שלהן עד 2030. יש חברות שהתחייבו שעד 2050 הן 'ירכשו' בחזרה את כל פליטות הפחמן שהיו להן מאז הקמתן. מי שעוזרות לאותן חברות לעשות תיקוף לפרויקטים ירוקים ולתת אישורים לאשרות הפחמן אלה חברות שמתמחות בתחום. אותן חברות נזקקות לטכנולוגיה שלנו על מנת לתת את האישור הסופי ללקוחות שלהן. הטכנולוגיה שלנו מקצרת להם את התהליכים בצורה משמעותית".

"בחרנו באמזון ווב סרוויסז, AWS, כתשתית הענן לפתרון שלנו", הוסיף ביסה. "אנחנו עובדים עם SageMaker – פתרון שמאפשר לבנות, לאמן ולהטמיע מודלים של לימוד מכונה בטכנולוגיה שלנו. הענן של אמזון מציע כוח מחשוב חזק ומתקדם, ומסייע לנו להיות מוכנים לעבודה מול חברות רבות. כיוון שמדובר בפתרונות שהם סטנדרט בתעשייה, זה מזרז תהליכי עבודה וגם מאפשר לנו להיות מתאימים להרבה סוגים של API. בנוסף, AWS מציעה שירותי הדרכה וייעוץ לסטארט-אפים, שמתאימים בדיוק עבורנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים