אונ' אריאל סיימה פרויקט שדרוג הרשת האלחוטית בקמפוס במאות אלפי ש'

המטרה הייתה לאפשר תקשורת מהירה ויציבה לסטודנטים ולמרצים, בפורמט ההיברידי ● הפרויקט בוצע על ידי ראקאס, גטר וחברת בינת

ישי לבקוביץ, מנמ"ר אוניברסיטת אריאל. צילום: פרטי

אוניברסיטת אריאל סיימה בימים אלו את שדרוג תשתיות האינטרנט האלחוטי בכל רחבי הקמפוס, וזאת כדי להיערך לחזרה ללימודים בסימסטר השני.

פורמט הלימודים יהיה משולב: לימודים פיסיים בכיתות, למחוסנים בלבד והמשך לימודים און ליין שיצולמו בשידור ישיר באמצעות ציוד היקפי ומערכות שהותקנו במרבית הכיתות בקמפוס.כדי לאפשר תקשורת רציפה ומהירה לסטודנטים ולמרצים, האוניברסיטה יצאה לפרויקט שבאמצעותו התקינה תשתיות אינטרנט אלחוטי בתקן של Wi-Fi6  של חברת  ראקאס (Ruckus) שמופצים בישראל על ידי חברת גטר. הפרויקט עצמו בוצע על ידי חברת בינת, ועלותו מוערכת במאות אלפי שקלים.

לדברי ישי לבקוביץ, מנמ"ר האוניברסיטה, "הפרויקט יאפשר העברת מידע לסטודנטים בזמן אמת, הן לאלו שימשיכו ללמוד מהבית והן למקרים של ביטול שיעורים או השלמות".

לבקוביץ מוסיף, שלצורך הפרויקט נרכשו 1,200 יחידות אלחוטיות של  ראקאס שפוזרו ברחבי הקמפוס, כולל במעונות ובמבנים החדשים שנוספו לאוניברסיטה, הנמצאת במגמת צמיחה מתמדת. הוא מציין, כי באריאל מותקנים מזה כמה שנים עשרות מתגי LAN ומתגי ליבה של  ראקאס.

"היתרון היחסי של הרכש שנעשה לקראת הסמסטר הקרוב הוא של הבקר האלחוטי SmartZone, שמאפשר גישה אחודה בכל הקשור לניהול של התשתיות הקוויות והאלחוטיות של הקמפוס. זאת, נוסף על כך שמערכות אלו, המבוססות על פטנט ייחודי של  ראקאס, מאפשרת התחברות מכל מקום, ומנטרלות רעשים וחסמים שבמערכות אחרות מפריעים לתקשורת האלחוטית", אומר לבקוביץ.

לדברי יונתן חרוסט, מהנדס מערכות בראקאס ישראל, המלווה את אריאל כבר שנים רבות, המערכות שהותקנו כעת בקמפוס חוסכות משאבים לאוניברסיטה, מייצרות פחות הפרעות, ובאופן ישיר גם חוסכות לא מעט כסף. "האתגר שלנו היה למצוא פתרון לבעיות שהיו בקמפוס עם מערכות מקבילות, של יצרנים אחרים, שבאזורים ומקומות שונים לא נתנו את הפתרון הנדרש, ואני שמח שעמדנו באתגר", אומר חרוסט.

המגמה: מעבר מלא לענן

בקמפוס אריאל לומדים כיום כ-16,000 סטודנטים, מרביתם לומדים לתואר אקדמי בתוכניות לתואר ראשון, שני ושלישי ובתוכניות לימוד לפוסט דוקטורט לסטודנטים מהארץ ומחו”ל. ישי לבקוביץ מוביל את אגף המחשוב באריאל מימיה הראשונים, עוד כשהייתה מכללה. האגף שהוא מנהל מונה 40 איש, והוא משרת את כל הסטודנטים וכ-3,000 אנשי סגל ומינהלה. מערכות המידע של הקמפוס מבוססות על תשתיות קלאסיות, כאשר הכיוון שלבקוביץ מוביל אליו הוא העברת פעילות רבה ככל האפשר לענן. "אני מאמין בתצורת העבודה הזו, היא הוכיחה את עצמה, כי רמות השירות שאתה מקבל מאותן חברות שאנחנו עובדים איתן הם גבוהות ולא דומות לרמות שירות אחרות שהיינו רגילים אליהן", אומר לבקוביץ

הקורונה הייתה עבור האוניברסיטה אירוע מכונן, אומר לבקוביץ. "נכנסו לזה כשנושא הלימודים בזום המקוונים לא היה כמעט קיים. נדרשה פעולה רחבה ומהירה של הטמעת כלים, הדרכת מרצים ולימוד תוך כדי תנועה. בדיעבד עמדנו בזה בצורה יפה לדעתי, ואנו רואים זאת מהמשובים שאנו מקבלים", הוא אומר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים