"דטה סנטר מקומי של ענן ציבורי יאפשר כניסה לגורמים המוגבלים בגישה לענן"

מיכאל חיון, מנהל חטיבת מיקרוסופט ב-נס, חוזה עתיד ורוד לשוק הענן בישראל ● לדבריו, הקמת מרכזי המחשוב בענן של חברות הענק בארץ ומכרז נימבוס הממשלתי יביאו להאצת הפעילות בענן - של ארגונים מוטי רגולציה ובכלל

מיכאל חיון, מנהל חטיבת מיקרוסופט ב-נס.

"דטה סנטר מקומי, בישראל, של ספקיות הענן הציבורי יביא למצב שבו ארגונים שונים, שהרגולציות אסרו עליהם להוציא מידע מחוץ לישראל, יוכלו לפעול בענן. זה יעורר כניסה מסיבית של ארגונים לענן הציבורי. מכרז נימבוס, לאספקת ענן ציבורי לגופים ממשלתיים, יביא גם הוא בוודאות להגדלת הפעילות בענן", כך אמר מיכאל חיון, מנהל חטיבת מיקרוסופט ב-נס.

חיון דיבר בכנס The New Age of Cloud. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (א') והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. דבריו נאמרו על רקע המהלכים של ענקיות הענן לפתוח מרכזי ענן ציבורי בישראל, שקורמים עור וגידים בימים אלה. מרכזים אלה, כמו גם מכרז נימבוס הממשלתי, מעוררים התעניינות רבה בשוק ה-IT בארץ.

לדברי חיון, "יתרון נוסף בכניסת הדטה סנטרים המקומיים של ספקיות הענן הציבורי יגיע מהיבט השיהוי. כל מפתח שעבד על ענן גלובלי פגש בבעיה זו כשניסה לפתח ונתקל בבעיות בקווי תקשורת. ישראל היא 'מדינת אי'. יש לכך חסרונות ברמת הפיזיקה – מבעיות תעבורה ועד למספר חיבורי תקשורת מוגבל. ה-'התנהגות' של התקשורת מול דטה סנטר מקומי תסייע לפתרון הבעיה ולצמצום התלות של ישראל בתקשורת הבינלאומית. הדבר יביא להורדת עומסים".

הוא ציין כי "ישראל, כאומת הסטארט-אפ, היא בעלת צרכים ייחודיים, והגעת הדטה סנטרים המקומיים לארץ עשויה להביא לכך שספקיות הענן ינסו לתת מענה לצרכים אלה, למשל פתרונות התאוששות מאסון משולבים בפתרונות מקומיים. DR ושרידות הם נושאים קריטיים, ונדרשת התייחסות מיוחדת לארגונים שפועלים תחת מגבלות רגולטוריות. כשיקומו העננים המקומיים, וכל עוד לכל ספק יהיה רק דטה סנטר אחד – הפתרונות לתחום לא יכללו מענה שדורש ריחוק בין שני אתרים. זה משמעותי ויש להכיר במגבלה".

"2021 – שנת מפנה בענן בעולם הממשלתי"

"עם הקמת הדטה סנטר הייעודי לענן של מיקרוסופט בישראל, וההתקדמות של מכרז נימבוס לענן הממשלתי, אני מעריך ש-2021 תהיה שנת מפנה בעולם הענן בקרב המגזר הממשלתי ושאר ארגונים הנתונים לפיקוח רגולטורי. יש להניח שאחרי 'קטר' זה, המעבר לענן של שאר הארגונים במשק יצבור תאוצה", ציין.

חיון אמר כי עדיין אין לוחות זמנים סופיים לסדר כניסת השירותים השונים לאתרי הדטה סנטרים בארץ. "המשמעות היא שאין לדעת אם ביום הראשון, שבו ייפתחו שערי הדטה סנטר המקומי, נוכל לקבל את כלל השירותים מהעולם. סביר להניח שבשלב ראשון יחלו בשירותי תשתית כשירות (IaaS), לאחר מכן פלטפורמה כשירות (PaaS), ורק בשלב השלישי תגיע התוכנה כשירות (SaaS), דוגמת מיקרוסופט 365. לכן, כשארגון ירצה לצרוך שירותים אלה מהדטה סנטר המקומי של ספקית הענן הציבורי, הוא יצטרך להבין את התהליך ולהיות מסונכרן עם סדר כניסת השירותים, כדי להבנות את ההגירה לענן בהתאם".

הפעילות של נס

לדבריו, "לפני חמש שנים חזרתי לנס, אחרי 12 שנים שבהן עבדתי בחברות סטארט-אפ. מוניתי סלמנכ"ל טכנולוגיות ומשימתי הייתה לשלב את פעילויות נס עם הענן. התמקדנו בשירותים מנוהלים סביב תשתיות ושירותי ענן. השפעת הענן על ה-IT בארגונים מורגשת בהרבה היבטים: קיצור זמן ההגעה לשוק של מוצרים, ייעול השירותים, ומעבר מתכנון תקציב רב שנתי, עם הוצאות כבדות לרכש ציוד – לתכנון תקציב חודשי, הפרוש על כמה שנים".

"עם הלקוחות, למדנו את בשורת הענן והבנו שמעבר להיותה משמעותית, ניתן למנף אותה לטובת אספקת שירותי ערך מוסף נוספים", אמר חיון. "בהתאם, בנינו מעטפת שירותים מלאה. ממרץ אשתקד האצנו בפעילויות מבוססות הענן של מיקרוסופט אל מול לקוחותינו – החל מהתקנת מערכות בענן, דרך הטמעת פתרונות שיתופיים של טימס וכלה בפרויקטים מורכבים יותר. זאת, על רקע העובדה שבמהלך שנת הקורונה, בארץ ובעולם בכלל הענן המשיך לצבור תאוצה והיה יותר ביקוש מלקוחות האנטרפרייז לפתרונות אג'יליים, המסייעים בקיצור טווחי הגעה ללקוחות הסופיים, העובדים – או לקוחות הקצה".

חיון הסביר ש-"במהלך השנים האחרונות עברנו תהליך ארוך וממושך, שבמסגרתו השקענו משאבים רבים חוצי חברה. הכשרנו עשרות מומחים בכלל עולמות הענן וב-2018 רכשנו את קלאודינג נאו, שפועלת בשכבת הארכיטקטורה והתשתיות בעננים הציבוריים". לדבריו, "קיבלנו ממיקרוסופט הסמכת Expert MSP, כחלק משיתוף פעולה הדוק וארוך טווח שיש לנו עם הענקית מרדמונד. רק למעט חברות בעולם יש הסמכה שכזו. אנחנו מנהלים עבור לקוחותינו סביבות מיקרוסופט רבות, כולל בענן שלה. בנינו מודל שירות, שכולל שירותי מומחה, עם ייעוץ, אפיון, תכנון ואינטגרציה, מרכז שירות ועבודה במתכונת של שקיפות. כל המערכות תומכות בתקני אבטחת המידע המחמירים של מיקרוסופט. כמו כן, הכנסנו מערכות חדשות, שמאפשרות ללקוחות לצפות, לנהל ולתכנן מערכים משלהם. לצד רכיבי פלטפורמת ניהול השירותים בענן שלנו, Cloud Management Platform, בנינו מערכת המשרתת גם לקוחות שאינם בענן כלל, או שאינם בענן של מיקרוסופט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים